اخبار داغ

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تاکید کرد:

تسریع در تعیین تکلیف حقابه چشمه معجزه/ آب منطقه‌ای استان مرکزی باید موضوع را پیگیری کند

تسریع در تعیین تکلیف حقابه چشمه معجزه/ آب منطقه‌ای استان مرکزی باید موضوع را پیگیری کند
نماینده تفرش، آشتیان و فراهان گفت: به استناد قانون، بحث تعیین بستر و حریم رودخانه از وظایف این سازمان آب منطقه ای و وزارت نیرو است که آب منطقه ای استان مرکزی به عنوان نماینده باید به موضوع حقابه چشمعه معجزه رسیدگی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرآشتیان؛ مدتی است وضعیت حقابه معجزه شهر آشتیان موج نارضایتی مردم را ایجاد کرده است تا جایی که در ظرف یک هفته دو تجمع مردمی برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرآشتیان, سفیرآشتیان, سفیرآشتیان,

در سال‌های گذشته اهالی گرکان آب این حوزه تورک را با بشکه هایی که به صورت لوله درآورده بودند، به رودخانه فصلی گرکان هدایت کرده اند، به گفته مردم آشتیان این اقدام مانع سرازیر شدن آب چشمه به رودخانه آشتیان شد و نارضایتی مردم و کشاورزان آشتیان را به دنبال داشته است.

,

موضوع سهم حقابه چشمه معجزه از گذشته محل اختلاف بین آشتیان و گرکان بوده است، به موجب صورتجلسه شماره ۸۹/۱۴۸۵۰ در تاریخ ۲۷ خردادماه ۹۵ باحضور مدیر کل معاونت عمرانی استانداری و مدیر کل شهری و شوراها، ساماندهی چشمه معجزه در مسیر طبیعی حرکت آب مصوب می شود، در ۲۱ فرودین ماه امسال که برای ساماندهی این موضوع طبق نقشه ها اقدام می شود، راننده بیل مکانیکی در حین کار موجب ضرب و شتم برخی از اهالی روستای گرکان قرار گرفته و با اجبار این افراد به ناچار کانال حفاری شده برای سرازیر شدن آب را دوباره پر می کند.

,

به دنبال این اقدام، موج اعتراضات مردمی به راه افتاد و زخم کهنه اختلاف دوباره سر باز کرد.

,

محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در گفتگو با خبرنگار سفیرآشتیان؛ گفت: موضوع اختلاف حقابه چشمه معجزه چندین سال مطرح است و این موضوع مورد توجه مسئولان بوده است.

, سفیرآشتیان, سفیرآشتیان, سفیرآشتیان,

وی گفت: از زمان مسئولیت در حوزه انتخابیه، جلسات متعددی در مورد چشمعه معجزه و حوزه آبریز تورک برگزار شده و اسناد و مدارک مربوط به سهم حقابه چشمه معجزه بازبینی شده است.

,

حسینی افزود: بر اساس قوانین پیگیری این موضوع به آب منطقه ای استان مربوط می شود و همچنین به استناد اصل ۴۶ قانون اساسی و قانون توزیع عادلانه آب بحث تعیین بستر و حریم رودخانه از وظایف این سازمان آب منطقه ای و وزارت نیرو است و آب منطقه ای به عنوان نماینده باید به موضوع رسیدگی کند.

,

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان گفت: اداره ثبت اسناد شهرستان اعلام کرده که سند مالکیتی در مورد حقابه نیست و از سویی هم بر اساس استعلام، آب منطقه ای هم بیان کرده که آب چشمه معجزه مربوط به رودخانه هست تا به کویر میقان سرازیر شود، بر اساس این استعلامات حفظ و حراست از چشمعه معجزه به آب منطقه ای برمی‌گردد.

,

وی افزود: تاکید ما بر تسریع در پیگیری موضوع است و در جلسه با مدیر کل آب منطقه ای استان مرکزی مقرر شد که اسناد و مدارک مربوط به چشمه معجزه، ظرف مدت ۱۰ روز به شوراهای آشتیان و گرکان ارایه شود.

,

حسینی گفت: اهالی آشتیان و گرکان در اسرع وقت اگر اسناد و مدارکی از حقابه این چشمه دارند، در اختیار شوراها قرار دهند تا با حضور کارشناسان مربوطه، اسناد و مدارک بررسی و سهم حقابه مشخص شود و حقی هم تضییع نشود.

,

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان خاطر نشان کرد: تلاش همه مسئولان هم در حل مسئله حقابه چشمه معجزه است تا اختلافات چندین ساله بر اساس قانون خاتمه یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه