اخبار داغ

گفتگو با یک فعال سیاسی در حوزه زنان مطرح شد؛

سیاسی کاری دولت روحانی در حوزه زنان و خانواده /موج سواری بر مطالبات و نیازهای زنان

سیاسی کاری دولت روحانی در حوزه زنان و خانواده /موج سواری بر مطالبات و نیازهای زنان
رئیس دانشکده حضرت زینب (س) گفت: آنچه از بررسی عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری در طی سه سال و نیم بیشتر فعالیت این معاونت حاصل می‌شود، جز این نیست که دولت روحانی با سیاسی کاری در حوزه زنان نه به دنبال تحقق خواسته و رفع مشکلات این حوزه بوده، بلکه با تکیه بر پاره‌ای مسائل به دنبال رأی آوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه حاج حسینی رئیس دانشکده حضرت زینب (س) در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، با نقد صریح از عملکرد دولت یازدهم در حوزه زنان، گفت: بیشترین عملکردها، مصاحبه‌ها و شعارهایی که دولت در حوزه زنان مطرح کرده از باب دلسوزی و در راستای حل مشکلات زنان و خانواده نبوده بلکه با هدف تهیه گزارش برای مجامع بین المللی و انتظار تشویق از سمت آنها صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زینب (, گوهرشادنیوز, یازدهم, با, , هدف, بین, , المللی,


سیاسی کاری دولت در حوزه زنان

,
, سیاسی کاری دولت در حوزه زنان, سیاسی کاری دولت در حوزه زنان, سیاسی, , کاری,

این فعال سیاسی در ادامه به ذکر پاره‌ای از فعالیت‌های دولت در حوزه زنان پرداخت و اظهار داشت: تشویق برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها، بستن تفاهم‌نامه با صندوق جمعیت سازمان ملل، اعتراض به ممنوعیت سفر زنان به خارج از کشور بدون اجازه همسر، تأکید بر اشتغال زنان بدون در نظر گرفتن نقش مادرانه و همسرانه آنها در خانواده، تکیه بر برابری جنسیتی به بهانه برقراری عدالت جنسیتی و بسیاری از موارد دیگر که تا کنون باعث طرح انتقادهای بسیاری از سوی تحلیلگران حوزه زنان خانواده شده بیانگر عملکرد ضعیف مسئولین حوزه زنان در دولت روحانی است.

, پاره‌ای, فعالیت‌های, همسرانه, تکیه, , بر, تا, , کنون,

 

,

حاج حسینی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های دولت در حوزه زنان با اغراض سیاسی دنبال می‌شود، افزود: آنچه از بررسی عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری در طی سه سال و نیم بیشتر فعالیت این معاونت حاصل می‌شود جز این نیست که دولت روحانی با سیاسی کاری در حوزه زنان نه به دنبال تحقق خواسته و رفع مشکلات این حوزه بوده بلکه با تأکید بر یکسری مسائل به دنبال رأی آوری است.

, با, , بیان, فعالیت‌های, می‌شود, سه, نیم, می‌شود, سیاسی, , کاری, نه,

 

,


وی ادامه داد: به واقع دولت نشان داده که جهت گیری‌ها و هدف گذاری‌هایش در تمام حوزه‌ها تنها در جهت بهره برداری سیاسی، یه نفع یک جریان خاص (اصلاح طلبی) بوده است و در همین راستا تلاش کرده است با تنظیم آرایش اجتماعی در حوزه زنان به نتیجه گیری سیاسی مورد دلخواه خود برسد.

,
, به, , واقع, جهت, , گیری‌ها, هدف, , گذاری‌هایش, حوزه‌ها, بهره, , برداری, یک, اصلاح, , طلبی, نتیجه, , گیری,

 

,  ,  ,

 

,

موج سواری بر مطالبات و نیازهای حوزه زنان و خانواده

, موج سواری بر مطالبات و نیازهای حوزه زنان و خانواده, موج سواری بر مطالبات و نیازهای حوزه زنان و خانواده, موج, , سواری,

رئیس دانشکده حضرت زینب (س) با اشاره به همایش‌ها و نشست‌های مختلفی که آغاز دولت روحانی در حوزه زنان و خانواده برگزار شده است، خاطرنشان شد: این همایش‌ها که تا کنون هیج اثری نداشته، جز هزینه‌هایی که بر جا گذاشته است. در حقیقت دولت در این حوزه زنان تنها به طرح مطالبات اکتفا کرده و خود در جایگاه اپوزوسیون نشسته و کاری نکرده است.

, زینب (, همایش‌ها, نشست‌های, برگزار, , شده, همایش‌ها, تا, , کنون, هیج, هزینه‌هایی, جا, , گذاشته, اپوزوسیون,

 

,

حاج حسینی با انتقاد از فعالیت‌های حاشیه‌ای دولت در حوزه زنان و خانواده اظهار داشت: در حقیقت دولت از همان آغاز شروع به کارش از حوزه زنان و خانواده و خواسته‌ها و مطالبات این بخش برای خود قایق ساخت تا با موج‌هایی که خودش بر این دریای ایجاد می‌کند با هدف بهره برداری سیاسی و تبلیغاتی به نفع دولت موج سواری کند.

, فعالیت‌های, حاشیه‌ای, به, , کارش, خواسته‌ها, موج‌هایی, می‌کند, با, , هدف, بهره, , برداری, موج, , سواری,

 

,

وی با ذکر مثالی به توضیح این قضیه پرداخت و تصریح کرد: موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها یکی از همین مسائلی که دولت روحانی با مانور دادن پیرامون آن به دنبال ایجاد موجی در فضای جامعه و بهره برداری سیاسی بوده است چرا که اگر هدفش در این مورد خاص توجه به ورزش بانوان و سلامت آنان بود قطعاً باید بر مسائلی دیگر که می‌توانست وزرش بانوان را ارتقاء دهد، ورود کند نه اینکه در مورد مسأله ای که شاید خواسته و نیاز بخشی کوچکی از جامعه زنان باشد به این وسعت بپردازد.

, ورزشگاه‌ها, بهره, , برداری, چرا, , که, می‌توانست, نه, مسأله,

 

,

 

,

مشکلاتی که همچنان به قوت خود باقی است

, مشکلاتی که همچنان به قوت خود باقی است, مشکلاتی که همچنان به قوت خود باقی است,

این فعال سیاسی در حوزه زنان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حوزه زنان همچنان به قوت خود باقی است، تصریح کرد: البته در کنار همه این مشکلات، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مدیریت خانم مولاوردی و امضاء و پذیرش اسنادی چون 2030 یا طرح مسائلی چون عدالت جنسیتی برگرفته از افکار غربی و فمنیستی و بسیاری مسائل دیگر که بر گرفته از فرهنگ غرب بوده است تعهداتی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است.

, با, , بیان, مولاوردی, 2030, فمنیستی, بر, , گرفته,

 

,

حاج حسینی تصریح کرد: پذیرش اسناد و مسائلی که می‌تواند با ایجاد تعهدات بین الملی، کشور در مقام پاسخگویی یه مجامع جهانی قرار داده و مسائل حقوق بشری را بر عیله طرح کنند.

, می‌تواند, الملی, عیله,

 

,

وی در پایان بیان داشت: آنچه از دولتی که خود را زمان تبلیغات انتخاباتی حامی حقوق زنان معرفی کرده انتظار می‌رفت، این بود که حداقل بعد از چهار سال بخش کوچکی از مشکلات این حوزه چون مرخصی زایمان، اشتغال و مرخصی تحصیلی آنها حل شود در حالی که آنچه بعد از این مدت دیدم باقی ماندن این مشکلات به قوت خود و اضافه شدن مشکلاتی دیگر است.

, می‌رفت, چهار, در, , حالی, , که, بعد, , از, , این,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه