اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

هر مطلبی قابل‌اعتماد و نشر در فضای مجازی نیست

هر مطلبی قابل‌اعتماد و نشر در فضای مجازی نیست
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید مطالب در فضای مجازی باید دارای منبع معتبر و کارشناسی شده باشد، گفت: هر مطلبی قابل‌اعتماد و نشر در فضای مجازی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله محمود رجبی در گفتگو با فرهنگ نگار با اشاره به اینکه ما چرا سخن خداوند را می پذیریم، اظهار داشت: این مسئله به این دلیل می باشد که ما معتقدیم خداوند عالم مطلب است و هر چیزی که می گوید معتبر می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

وی ادامه داد: چرا سخن پیامبران، امامان معصوم(ع) و مراجع  را می پذیریم برای اینکه این‌ها کارشناسان مورد اعتماد می باشند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مهم‌ترین مسئله ای که در روایات و در بیانات کلی آمده است این موضوع می باشد که انسان در آن چیزی که می شنود و آن چیزی که می خواهد نقل کند و می گوید باید دقت کند سخنانی که می شنود سخنان نافع و معتبر باشد.

,

وی خاطر نشان شد:  قرآن فراوان هم به مخالفین و هم به پیروانش توصیه می کند که بر اساس یقین و معرفت اطمینان بخش صحبت کنید.

,

آیت الله رجبی با اشاره به مطالب منتشر شده در فضای مجازی، بیان داشت: اگر ما مقید باشیم که هر مطلبی در فضای مجازی و یا در جامعه می شنویم و می‌خوانیم ابتدا در خصوص آن تأمل و دقت کنیم که آیا منبع آن معتبر است یا نه؟ آیا انصافاً انتصاب این موضوع به گوینده ای که می گویند واقعی است یا نه؟ آیا از روش اثبات و تحقیق این امر معتبر است یا نه؟

,

وی ابراز داشت: اگر این مسئله را معتبر یافتیم و اطمینان پیدا کردیم که صددرصد از منبع معتبری نقل و یا نشر داده شده است و می توانیم به او اطمینان کنیم از آن مطلب استفاده می کنیم در غیر این صورت نباید به آن مطلب اعتنایی کنیم.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه  باید بدانیم در فضای مجازی چه مطالبی را بپذیریم و چه مطالبی را نشر دهیم ، گفت: اگر مطلبی را کارشناس معتبر تائید نکرده باشد و ما هم در نشر و نقل آن سهیم باشیم در صورت ایجاد مشکل ما هم در تبعات آن نسبت به آن فرد مسئول هستیم.

,

وی تصریح کرد: برخی مطالب کارشناسی شده نیست و یا از کانال هایی که متخصص این حوزه باشد نشر داده نشده است که در این مواقع باید با منطق و عقل جلو برویم تا سخنان آن‌ها را نشر ندهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه