اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه:

ایستادگی در برابر حکومت های ظالم و ستمگر شیوه مبارزات ائمه اطهار (ع) بوده است

ایستادگی در برابر حکومت های ظالم و ستمگر شیوه مبارزات ائمه اطهار (ع) بوده است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه گفت: ایستادگی در برابر حکومت های ظالم و ستمگر شیوه مبارزات ائمه اطهار(ع) بوده است که ما باید از آن درس بگیریم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ حجت الاسلام حسینعلی امیر شاهی ضمن عرض تسلیت و تعزیت بمناسبت ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) در جمع فراگیران دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم شهرستان با موضوعیت جایگاه و مسئولیت فراگیران و مربیان قرآنی در مکتب حضرت امام موسی کاظم (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان,

حجة الاسلام امیرشاهی اظهار کرد: یکی از موارد و نشانه های علم و دانش یک استاد ، گستردگی علم و دانش شاگردان و تربیت شدگان مکتب علمی استاد است . دانشمندان بزرگی از مفاخر علمی جهان اسلام بوده اند که در مکتب پر فیض امام موسی کاظم (ع) کسب دانش نموده اند و به مدارج علمی بالایی دست یافته اند .

,

کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: امام کاظم (ع) در برخورد با دیگران اخلاق بسیار زیبا ، دلنشین و منش ولایی داشتند بعبارت دیگر لقب کاظم یعنی فرو خورنده خشم هم به این سبب که ایشان در زمینه کظم غیظ و فرونشاندن خشم در روزگار خود نسبت به بقیه مردم برتر بوده اند ، به ایشان داده شده است .

,

وی گفت: شخصیت ایشان همگان را متاثر کرده بوده به حدی که حتی در سال هایی که در زندان به سر می بردند ، ایشان ، زندان بان را با رفتار و منش خود دگرگون نمودند و باعث شدند که زندان بان ایمان آورده و منقلب شود . 
 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه تصریح کرد: اما یکی از مهمترین قسمت فعالیت های امام کاظم (ع) که می تواند درسی بزرگ برای ما باشد ، فعالیت سیاسی ایشان بود . پس از آنکه حکومت بنی امیه فروپاشید ، طایفه بنی عباس اداره امور سرزمین های اسلامی را در دست خود گرفت .

,
,

امیرشاهی افزود: حکومت بنی عباس نیز از همان آغاز حکومت به دیکتاتورگری و پایمال کردن حقوق مردم پرداختند اما امام کاظم (ع) که پس از شهادت پدر بزرگوارش امام صادق (ع) امامت امت اسلامی را بر عهده گرفت ، موضع گیری امام کاظم (ع) در برابر آن نظام استبدادی از زمان منصور دوانیقی آغاز گردید و شیوه حکومت کردن آن ها را قبول نداشت و در این زمینه به انجام فعالیت های سیاسی در جهت هدایت مردم می پرداخت . ایستادگی در برابر حکومت های ظالم و ستمگر شیوه مبارزات ائمه اطهار ( ع ) بوده است که ما باید از آن درس بگیریم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه