اخبار داغ

رییس محیط زیست بندرترکمن و گمیشان:

با مشارکت تشکل های محیط زیستی بسیاری از چالشهای موجود برطرف می شود

با مشارکت تشکل های محیط زیستی بسیاری از چالشهای موجود برطرف می شود
رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت: امروزه با مشارکت،همکاری و همراهی تشکل های محیط زیستی می توان بسیاری از چالشهای موجود را مرتفع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای ترکمن ، بمناسبت روز جهانی زمین پاک علی بیانی با اشاره به این رویداد بزرگ و مهم در زندگی بشر اظهار داشت: بیست و دوم آوریل همزمان با دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک نام گرفت تا تمامی کشورها هر سال در این روز با پیشنهاد و ارایه برنامه های مدون و جامع بتوانند در مسیر حفظ این کره خاکی اقدام های موثری را به خوبی انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ترکمن,

وی افزود: این مناسبت جهانی در طرحی به وسیله «جان مک مونل» از فعالان صلح و دوستداران محیط زیست در 1969 میلادی (1348 خورشیدی) با هدف صرفه جویی در استفاده از کاغذ و آب،همکاری در کاشت درختان و کمک به انجمن های حمایت از محیط زیست به سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) پیشنهاد شد و پس از پذیرش آن به وسیله این سازمان، 22 آوریل به نام روز جهانی زمین پاک نامگذاری شد.

,

بیانی ضمن قدردانی از حضور گسترده علاقمندان و سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی در حفظ محیط زیست و زمین پاک تصریح کرد: امروزه با مشارکت و همکاری و همراهی تشکل های محیط زیستی می توان بسیاری از چالشهای موجود را مرتفع کرد.

,

رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان اذعان کرد: امسال چهل و پنجمین سالگرد گرامیداشت روز جهانی زمین پاک است که اسکندر فیروز بنیانگذار سازمان حفاظت محیط زیست کشور نقش اساسی و کلیدی در نامگذاری این روز جهانی داشت.

,

وی با اشاره به نقش آموزش در اطلاع رسانی و حفاظت محیط زیست حتی در سنین اولیه زندگی کودکان و اقشار گوناگون جامعه خاطر نشان کرد: الودگی محیط‌ زیست نخست بر جسم انسان‌ها و پس از آن بر روح آن‌‌‌‌ها تأثیرگذار خواهد بود،زیرا آلودگی زمین بیماری‌های فراوانی را ایجاد می‌کند و زمانی که افراد پیوسته با انواع بیماری‌‌ها در جدال هستند، از نظر روحی فشار زیادی را تحمل می‌کنند و این امر روح انسان را در تنش همیشگی نگاه می‌دارد لذا آموزش نقش اساسی در کاهش آلودگی های محیط زیستی خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه