اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان:

تعطیلی کامل ۴۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان/ ۵۶ واحد تولیدی مشکل پرداخت معوقات کارگری دارند

تعطیلی کامل ۴۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان/ ۵۶ واحد تولیدی مشکل پرداخت معوقات کارگری دارند
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۵۶ واحد تولیدی استان سمنان حداقل ۲ ماه معوق حقوق دارد که جز واحدهای مشکل دار محسوب می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه یک هزار و 972 کارگاه در سطح استان کد پروانه بهره برداری دارند، گفت: 620 کارگاه با پالایشی که صورت گرفت تعطیل بودند که اداره کل صنعت، معدن و تجارت دوباره بازنگری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان در ادامه افزود: بابررسی هایی که سال گذشته انجام شد از 620 کارگاه، 400 کارگاه فعالیت نداشتند و به طور کامل تعطیل بودند و مابقی فعالیت اندکی داشتند.

,

وی با بیان اینکه این کارگاه ها در سال 95 تعطیل نشدند، اظهار کرد: شاید برخی از آنها بعد یک ماه بعد از بهره برداری تعطیل شده باشند.

,

غنیان با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی کشور باعث آسیب به واحدهای تولید شده بود، گفت: برخی از واحدهای تولیدی نیمه فعال و حتی تعطیل شدند و برخی هم نمی توانند براساس ظرفیت خود کار کنند.

,

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان همچنین تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در سال 94 و 95 ایجاد شد که تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی می دهند شاهد رونق آنها خواهیم بود.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از کارگاه ها و واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل شده ها نداریم و در این زمینه باید اداره صنعت، معدن و تجارت پاسخگو باشد، افزود: تامین نیرو واحدهای تولیدی که شروع به کار می کند با این اداره کل است و مابقی یعنی بررسی تعطیلی ها برعهده صنعت، معدن و تجارت است.

,

غنیان با اشاره به اینکه درحال حاضر 56 واحد تولیدی در سطح استان مشکل دارند، گفت: هر واحدی که مشکل دار می شود اولین قدمش تعدیل نیرو است و وقتی آن کارگرها به ما برای کار مراجعه می کنند متوجه می شویم فلان واحد دچار مشکل شده است که پیگیر آن می شویم.

,

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان در ادامه افزود: واحدی که حداقل 2 ماه معوق حقوق دارد جز واحدهای مشکل دار است.

,

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی مانند البرز شرقی و ذوب آهن معوقات حقوقی دارند، اظهار کرد: در سال های اخیر البرز شرقی به ذوب آهن واگذار شد.

,

غنیان در ادامه بیان کرد: باتوجه به پیگیری های صورت گرفته و طبق آخرین مصوبات،  هر زمان که  لیست حقوقی ذوب آهن پرداخت شد برای البرز شرقی هم پرداخت می شود.

,

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان همچنین تصریح کرد: مشکلات البرز شرقی به زودی رفع خواهد شد.

,

وی درخصوص حقوق کلیه واحدهای ذغالی مانند شمال شرق گفت: این واحدها به هر میزان ذغالی که به البرز شرقی دادند ، ذوب آهن باید مستقیما پول را به آنها پرداخت کند.

,

غنیان درخاتمه خاطرنشان کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی از تصمیمات آخر سال 95 است که امیدواریم با اجرایی شدن مصوبات مشکلات آنها حل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه