اخبار داغ

کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا باید در حوزه زنان و خانواده برنامه داشته باشند

کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا باید در حوزه زنان و خانواده برنامه داشته باشند
اگر در شوراها شاهد نگاه ویژه به موضوعات فرهنگی و خانوادگی در مسائل شهری باشیم و به همه مشکلات شهری در کنارهم توجه شود خوزستان در مسیر پیشرفت حرکت خواهد کرد. اعضا شوراها باید مشکلات شهر و روستا در حوزه زنان و خانواده را شناسایی و با تشکیل کمیته‌های تخصصی به دوری از نگاه فرقه‌ای، طایفه‌ای و جناح‌بندی‌های سیاسی و داد و ستدهای اقتصادی در جهت رفع آن ها تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بانوپرس : در پذیرش هر مسئولیتی داشتن دیدگاه تخصصی به آن حوزه بسیار اهمیت دارد .  در مورد شخصی که خود را به عنوان کاندیدای انتخابات شورای شهر و مطرح می کند باید به کلیه مسائل و مشکلات و مطالبات مردم شهر یا روستای خود و امکانات و شرایط موجود اشراف کامل داشته باشد . زیرا بدون شناخت مطالبات مردم و امکانات موجود وعده‌هایی داده می‌شود که قابل اجرایی شدن نیستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوپرس ,

در هر شهر و روستا بانوان به عنوان شهروندان تاثیر گذار دارای مطالباتی هستند و می خواهند از امکانات شهری بهره‌مند باشند . یک کاندیدا باید با آشنایی به مطالبات زنان و نیازهای زنانه در منطقه خود در شورا تلاش کند ، مطالبه گر خواسته بانوان باشد.

,

به عنوان مثل پارک بانوان یکی از نیازها و مطالبات بانوان است و باید به آن توجه ویژه شود . حضور بانوان در پارک های زنانه و اختصاصی جهت ورزش و گذراندن اقات فراغت دستاوردهای زیادی خواهد داشت از جمله سلامت ، نشاط و آرامش بانوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده و عدم حضور بانوان در این مکان ها موجب فقر حرکتی و مشکلات جسمی و روحی بعدی خواهد شد . ( اهواز دو پارک اختصاصی برای بانوان دارد که هر دو غیرقابل استفاده و تعطیل است )

,

در استان خوزستان با توجه به شرایط آب و هوایی و بافت فرهنگی بانوان در بسیاری از شهرها نمی توانند اوقات فراغتشان را به خوبی با تفریح ، آموزش ، ورزش و … سپری کنند زیرا محیط مناسبی برای حضور آنان وجود ندارد بنابراین باید این مطالبه توسط کاندیداهای شوراها ی اسلامی شهر و روستا که پا به عرصه شورا می‌گذارند، بیان و پیگیری شود.

,

مسئله بعدی زنان سرپرست خانواراست که در استان خوزستان هم تعدادشان کم نیست و انتظار می رود اعضا شورا به مشکلات زنان سرپرست خانوار آشنا و توجه ویژه داشته باشند و جهت رفع نیازها و مسائل این قشر از جامعه از شهرداری‌ها مطالبه گر باشند .

,

مورد مهم بعدی توجه شورا به آموزش و سرگرمی بانوان است و باید با ایجاد و اصلاح امور مربوط به کانون های ویژه بانوان به مسئله آموزش و سرگرمی زنان توجه ویژه شود . (اهواز به عنوان مکز استان فرهنگسرا ندارد)

,

 موضوع اصلی دیگر بحث اشتغال زایی بانوان است که با توجه و راه اندازی مراکز و بازارچه های خوداشتغالی ویژه زنان می توان در اشتغال زایی بانوان نقش مهمی ایفا کرد . (مرکز استان خوزستان یک بازارچه خوداشتغالی بانوان دارد که به دلایلی کاربردی در اشتغال زایی بانوان ندارد )

,

 مورد بعدی توجه به سازمان‌های مردم نهاد است که در حوزه مسائل زنان فعالیت می کنند و در حال حاظر بیشتر به صورت خیریه، اداره می‌شوند و می شود با حمایت و دریافت بودجه برای آنها فعالیتشان را تسهیل کنند .

,

مسئله بسیار مهمی که انتظار می رود اعضا شورا به آن نگاه خاص داشته باشند  رسیدگی و سامان دهی کودکان کار ، زنان متکدی و کارتن خواب و معتاد است . به طور مثال متاسفانه در کل استان ما فقط اهواز تنها یک مرکز ترک اعتیاد بانوان دارد که آن هم خصوصی اداره می شود .

,

 کاندیداها باید توجه داشته باشند که در برخی موارد زنان به علت زن بودن با مشکلات خاصی مواجه هستند و اعضا شورا باید با تشکیل کمیته‌های تخصصی این مشکلات را شناسایی و در جهت رفع آنها پیشنهادات لازم را ارائه دهند.

,

کار شورا خدماتی و نظارت بر عملکرد شهرداری است و این خدمات شامل خدمات اجتماعی و فرنگی هم می شود و در حقیقت اگر در شوراها شاهد نگاه به موضوعات فرهنگی و خانوادگی در مسائل شهری باشیم و اگر به همه مسائل در کنارهم در شورا توجه شود شهر و روستا در مسیر پیشرفت حرکت خواهد کرد.

,

در انتهای باید به کلیه کاندیداها یادآور شویم مطالب مطرح شده بخشی از مسائل و مشکلات و مطالبات بانوان استان ما از منتخبین خود در شوراها است .

,

بنابراین اعضا شوراها باید مشکلات شهر و روستا در حوزه زنان و خانواده را شناسایی و با تشکیل کمیته‌های تخصصی به دوری از نگاه فرقه‌ای، طایفه‌ای و جناح‌بندی‌های سیاسی و داد و ستدهای اقتصادی در جهت رفع آن ها تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه