اخبار داغ

شهدای هفته اول اردیبهشت را بهتر بشناسیم

شهدای هفته اول اردیبهشت را بهتر بشناسیم
شهید محمد حسین‌ راحت‌پیشه‌ ۱ اردیبهشت ‌۱۳۶۵، شهید عظیم محبی ۴ اردیبهشت سال ۶۷، شهید سیدموسی سیدآموزنده ۷ اردیبهشت سال ۶۵، به درجه عظیم شهادت نائل گردیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از بهجت نیوز؛ شهید محمد حسین‌ راحت‌پیشه‌ اول‌ اردیبهشت‌۱۳۶۵، شهید عظیم محبی ۴ اردیبهشت سال ۶۷، شهید سیدموسی سیدآموزنده ۷ اردیبهشت سال۶۵، به درجه عظیم شهادت نائل گردیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهجت نیوز,

, ,

شهید محمد حسین‌ راحت‌پیشه‌

, شهید محمد حسین‌ راحت‌پیشه‌,

سرباز وظیفه‌ شهید محمد حسین‌ راحت‌پیشه‌ گشتی‌ فرزند اسکندر به‌ سال‌ ۱۳۴۵ در روستای ‌کردمحله‌ بالا شهرستان فومن متولد شد. او دومین‌ فرزند خانواده‌ خود بود که در سن‌ هفت‌ سالگی‌ در دبستان‌ کرد محله ‌نام‌نویسی‌ نمود و تا قبولی‌ سال‌ چهارم‌ ابتدایی‌ به‌ تحصیل‌ پرداخت‌. در طی‌ تحصیل‌ علاوه‌ بر درس‌، به‌کار نیز می‌پرداخت‌ و از این‌ طریق‌، از زحمت‌ خانواده‌ می‌کاست‌ و آنها را از خود راضی‌ می‌نمود.

,

در سن‌ ۱۹ سالگی‌ دفترچه‌ اعزام‌ به‌ خدمت‌ گرفت‌ و از طریق‌ خدمت‌ سربازی‌ به‌ جبهه‌های‌ حق‌ علیه ‌باطل‌ اعزام‌ شد. به‌ مدت‌ پنج‌ ماه‌ در جبهه‌ حضوری‌ سبز و فعال‌ داشت‌، تا اینکه‌ در اول‌ اردیبهشت‌۱۳۶۵ در منطقه‌ سومار به‌ کاروان‌ عظیم‌ شهیدان‌ پیوست‌ و جاودانه‌ شد.

,

شهید راحت‌ پیشه‌ به‌ کار و تلاش‌ اهمیت‌ بسیار می‌داد و همواره‌ به‌ فعالیت‌ می‌پرداخت‌. جوانی‌ زحمت‌کش‌ بود و همه‌ را از خود راضی‌ نگه‌ می‌داشت‌. به‌ پدر و مادر احترام‌ می‌گذاشت‌ و اهل‌ عبادت‌ و نماز و روزه‌ بود. مزار این شهید در روستای کردمحله قراردارد.

,

, ,

شهید عظیم‌ محبی‌

, شهید عظیم‌ محبی‌,

سرباز وظیفه‌ شهید عظیم‌ محبی‌ کلرمی‌ فرزند یحیی‌ به‌ سال‌ ۱۳۴۴ در روستای‌ شیرذیل‌ شهرستان فومن پا به‌ هستی‌نهاد. تحصیلات‌ خود را تا پایه‌ دوم‌ راهنمایی‌ ادامه‌ داد و پس‌ از آن،‌ راهی‌ تهران‌ گردید و در یک‌رستوران‌ به‌ کار مشغول‌ شد. پس‌ از چند سال‌ کار و تلاش‌، به‌ خدمت‌ رفت‌ تا از این‌ طریق،‌ خدمتی‌ به‌میهن‌ خود کرده‌ باشد.

,

شهید محبی‌ پس‌ از گذراندن‌ دوره‌ آموزشی‌، از لشکر ۲۳ نیروهای‌ مخصوص‌ تکاور روانه‌ی ‌جبهه‌های‌ نور علیه‌ ظلمت‌ شد و در منطقه‌ عملیاتی‌ شمال‌ غرب،‌ در محور سردشت‌ جای‌ گرفت‌. مدتی‌در این‌ منطقه‌ به‌ مبارزه‌ با ارتش‌ بعثی‌ پرداخت‌، تا اینکه‌ سرانجام‌ در چهارم اردیبهشت‌ ۱۳۶۷ در ناحیه‌ی‌ دوپازا بر اثر اصابت‌ ترکش‌ خمپاره‌، خونش‌ به‌ زمین‌ ریخته‌ شدن‌ و بدین‌ طریق‌ به‌ فیض‌شهادت‌ نایل‌ آمد. پیکرش را در روستای کلرم به‌ خاک‌ سپرده شد.این شهید متاهل واز وی دو فرزند بنام رحیم و سعید بیادگار باقی مانده است.

,

 

,

, ,

 

,

شهید سید موسی‌ سید آموزنده‌

, شهید سید موسی‌ سید آموزنده‌,

شهید سید موسی‌ سیدآموزنده‌، فرزند سید مصطفی‌ به‌ سال‌ ۱۳۴۳ درروستاهای‌ گوراب‌ پس‌ شهرستان فومن دیده‌ به‌ جهان‌ گشود.

,

دوران‌ خردسالی‌ را در کنار خانواده‌ کشاورز و زحمتکش‌ خود سپری‌ نمود، تا اینکه‌ وارد مدرسه‌گردید. دوره‌ ابتدایی‌، راهنمایی‌ و متوسطه‌ را با موفقیت‌ پشت‌ سر گذاشت‌، تا اینکه‌ موفق‌ به‌ کسب‌ مدرک‌ دیپلم‌ شد و بعد از آن‌ با تلاش‌ و جدیت‌، وارد دانشگاه‌ گردید و در دانشکده‌ فنی‌ مهندسی‌ یزد در رشته‌ی‌ صنایع‌ خودروسازی‌ به‌ ادامه‌ی‌ تحصیل‌ پرداخت‌.

,

با توجه‌ به‌ آنکه‌ در این‌ رشته‌ی‌ فنی‌ مشغول‌ تحصیل‌ بود، اما علاقه‌ فراوانی‌ به‌ آموختن‌ علم‌ اللهیات‌ داشت‌ و همیشه‌ اظهار می‌نمود که‌ باید در این‌ رشته‌ ادامه‌ تحصیل‌ بدهم‌.

,

پس‌ از مدتی‌ از طریق‌ بسیج‌ دانشگاه‌ با سایر دوستان‌ دانشجوی‌ خود به‌ جبهه‌ اعزام‌ شد و بدون ‌اطلاع‌ خانواده‌ خود را به‌ میادین‌ نبرد رسانید. شهید سید آموزنده‌ در طی‌ دوران‌ تحصیل‌ خود دردانشگاه‌ بدون‌ اینکه‌ خانواده‌اش‌ متوجه‌ شوند، در چند مرحله‌ به‌ جبهه‌ اعزام‌ شده‌ بود و داوطلبانه‌خود را به‌ میادین‌ شهادت‌ رسانده‌ بود.

,

در سال‌ دوم‌ دانشجویی‌ خود، تعطیلات‌ پایان‌ ترم‌ شروع‌ شد و شهید سید آموزنده‌ نیز به‌ منزل‌ آمد تاچند روزی‌ را در کنار خانواده‌اش‌ بماند. دور از چشمان‌ پدر و مادر وصیت‌ نامه‌ای‌ نوشت‌ و به ‌خواهرش‌ که‌ همسر شهید بود، تسلیم‌ کرد و کسی‌ را از هدفش‌ باخبر نساخت‌.

,

آری‌ او برای‌ خداحافظی‌ و حلالیت‌ آمده‌ بود و هرگز نخواست‌ کسی‌ از هجرتش‌ مطلع‌ شود. برای‌ آخرین‌ بار به‌ جبهه‌ رفت‌ و دوشادوش‌ دیگر رزمندگان‌ دلاور اسلام‌ به‌ مبارزه‌ پرداخت‌، تا اینکه‌ سرانجام‌ در هفتم‌ اردیبهشت‌ ۱۳۶۵ به‌ هنگام‌ تک‌ (حمله‌ رویارو و مستقیم‌ با دشمن‌) در منطقه‌ عملیاتی‌ جزیره‌ مجنون‌ (جزایر مجنون‌) واقع‌ در هور به‌ شهادت‌ رسید و به‌ دیدار معبودش‌ شناخت‌.مزار این در زادگاهش قرار دارد.

,

خصوصیات‌ اخلاقی‌ این‌ شهید :

,

وی الگوی‌ برجسته‌ای‌ در خانواده‌ به‌ حساب‌ می‌آمد و در هر فرصتی‌ به‌ سایر برادران‌و خواهرانش‌ در مورد مسائل‌ شرعی‌ و نحوه‌ رعایت‌ آنها صحبت‌ می‌کرد. وی‌ دارای‌ رفتاری‌ پسندیده‌ و برخوردی‌ بسیار معقول‌ بود، بطوریکه‌ که‌ با هر کس‌ ارتباط‌ برقراری‌ می‌کرد و وی‌ را به‌ سوی ‌خودش‌، جذب‌ می‌نمود. در محیط‌ بیرون‌ از منزل‌ همانگونه‌ که‌ شایسته‌ یک‌ انسان‌ مومن‌ بود، برخورد می‌کرد. علاقه‌ زیادی‌ به‌ مطالعه‌ کتب‌ مذهبی‌ داشت‌ و اکثر اوقات‌ برای‌ فعالیت‌های‌ دینی‌ ومذهبی‌ خود به‌ مسجد محل‌ می‌رفت‌. سید موسی‌ دارای‌ استعداد و هوش‌ بالایی‌ بود و گرایش‌عجیبی‌ به‌ فراگیری‌ علوم‌ دینی‌ و الهیات‌ داشت‌. در اوایل‌ انقلاب‌، با افراد زورگو و سرمایه‌ دار مدافع‌ رژیم‌ ستم‌ شاهی‌ شدیداً مخالفت‌ می‌کرد و دور از چشم‌ آنها بر دیوار محل‌ آنها شعار می‌نوشت‌. آن‌قدر این‌ مبارزات‌ را ادامه‌ داد، تا توانست‌ زمین‌ داران‌ مستبد را از منطقه‌ بیرون‌ نماید و زمین‌های‌ آنها را به‌ کمک‌ عوامل‌ انقلاب‌، به‌ مردم‌ محروم‌ بدهد».

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه