اخبار داغ

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه؛

حرکت رو به رشد زبان فارسی در ترکیه اقدامی ستودنی است

حرکت رو به رشد زبان فارسی در ترکیه اقدامی ستودنی است
طاهریان گسترش زبان فارسی را موضوع اصلی حضور فرهنگی ایران در خارج از کشور دانسته و از امیدش برای گسترش بیش از پیش زبان و ادبیات فارسی در ترکیه سخن به میان آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل آناج، ابراهیم طاهریان در دیدار با برگزار کنندگان چهارمین المپیاد سراسری زبان فارسی در آنکارا، اقدامات صورت گرفته در خصوص گسترش زبان و ادبیات فارسی را یکی از مولفه‌های توسعه روابط فرهنگی برشمرد و خاطر نشان کرد: برگزاری چهارمین دوره المپیاد زبان فارسی گام عملی در توسعه روابط فرهنگی میان ایران و ترکیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا افزود: حرکت رو به رشد زبان فارسی در ترکیه اقدامی ستودنی است که نقش مهمی در توسعه روابط پایدار میان دو کشور خواهد داشت.

,

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی میان دو کشور، بر اهمیت گسترش روابط فرهنگی به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرده و اظهار داشت: در دیدارهای روسای جمهوری دو کشور همواره بر گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور تاکید شده است.

,

طاهریان افزود: ریشه‌های عمیق و داشته‌های فرهنگی هر دو کشور می‌تواند زمینه‌ساز پیوند عمیق فرهنگی شود و زبان فارسی این پیوستگی فرهنگی را تقویت می کند.

,

سفیر کشورمان در ترکیه با تاکید بر اهمیت توازن در بخش‌های مختلف روابط میان دو کشور بیان داشت: روابط فرهنگی نیز بایستی مانند سایر بخش ها گسترش یابد و ایجاد توازن در بخش‌‌های مختلف روابط میان دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

,

وی گسترش زبان فارسی را موضوع اصلی حضور فرهنگی ایران در خارج از کشور دانسته و برگزاری چهارمین المپیاد زبان فارسی را اقدامی شایسته و درخور تقدیر معرفی کرده و تصریح کرد: امید است با همکاری بخش فرهنگی سفارت و بنیاد بین المللی سعدی، شاهد گسترش بیش از پیش زبان و ادبیات فارسی در ترکیه باشیم..

,

  انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه