اخبار داغ

در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز مطرح شد؛

دبیری: انعقاد قرارداد با شرکت ‌آلمانی برای تولید انرژی از زباله/ انتقاد جعفری از بی‌توجهی مسئولین به ورزشگاه الغدیر

دبیری: انعقاد قرارداد با شرکت ‌آلمانی برای تولید انرژی از زباله/ انتقاد جعفری از بی‌توجهی مسئولین به ورزشگاه الغدیر
در جلسه‌ی امروز شورای شهر تبریز دبیری از انعقاد قرارداد با یک شرکت ‌آلمانی برای تولید انرژی خبر داد و موضوع تغییر چارت شهرداری مورد بحث قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شهرام دبیری صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه دوم اردیبهشت ماه روز جهانی زمین پاک است، عنوان کرد: در جهت جلب مشارکت همگانی اقدامات خوبی انجام نمی‌یابد و تمامی اقشار جامعه تلاش نمی‌‌کنند تا جامعه تمیز بماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ابراز داشت: دفع پسماند بر عهده شهرداری است و قدم خوبی برای تولید انرژی از زباله برداشته‌ایم و در همین راستا با یک شرکت آلمانی قرار دادی منعقد شده است.

,

رئیس شورای شهر تبریز به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: سپاه یک نهاد نظامی است و آرمان بزرگی دارد و آن حفاظت از نظام و حکومت است؛ این نهاد در عرصه‌های عمرانی هم قدم‌های بزرگی برداشته و در سطح منطقه به عنوان قدرت مطرح می‌باشد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تصویب اسا‌سنامه شهرداری، اعمال چارت جدید و تقسیم بودجه برمبنای اساسنامه شد.

,

محمدحسین جعفری نیز در این جلسه طی تذکری اظهار داشت: برای ورزشگاه الغدیر 8 میلیارد تومان هزینه شده و در سطح حرفه‌ای می‌باشد اما چون بی‌صاحب مانده زمین چمن آن خراب شده، دیوار ریخته و خسارت زیادی وارده گشته است.

,

وی همچنین خطاب به رئیس‌شورا گفت: هرچه سریع‌تر سی‌دی جلسات را تحویل دهید.

,

در ادامه‌ی جلسه علی‌شیاری نیز در تکمیل سخنان جعفری خواستار تحویل سی‌دی‌ها شد و عنوان کرد: به چه زبانی باید بگوییم سی‌دی جلسات تدوین بودجه شهرداری را تحویل اعضاء دهید؟ شما قانون را رعایت نمی‌کنید.

,

شهرام دبیری در پاسخ به درخواست این اعضای شورا، بیان داشت: سی‌دی جلسات را نمی‌دهیم.

,

در این جلسه امیرحقیان از حذف معاونت فرهنگی شهرداری در چارت جدید انتقاد کرد و خواستار توضیح در این باره شد. ششگلانی دیگر عضو شورا در پاسخ به اظهارات امیرحقیان اعلام کرد: چارت جدید ابلاغیه وزارت کشور است و باید اجرا گردد، ما فقط اساسنامه‌ها را تصویب می‌کنیم.

,

در ادامه جلسه لایحه اساسنامه سازمان ها و شرکت ها در جهت کاهش سازمان های شهرداری از ۲۰ به تعداد ۱۳ مطرح گردید که پورخردمند، معاون تازه انتصاب یافته برنامه ریزی و توسعه شهرداری تبریز با ارائه گزارشی در این رابطه به ریز مسئله ادغام سازمان های شهرداری از ۲۰ سازمان به ۱۲ سازمان اشاره کرد که پس از توضیحات وی، سوالات مکرر امیرحقیان در رابطه با ابلاغی یا غیرابلاغی بودن چارت شهرداری و حذف معاونت فرهنگی برای دقایقی جلسه شورا را به حاشیه کشاند. از جمله حواشی این پرسش و پاسخ، صحبت کردن امیرحقیان با صدای بلند و بدون روشن کردن میکروفن بود که بابایی اقدم نیز گفت که چرا آقای امیرحقیان بدون روشن کردن میکروفن فریاد می کشد، سرمان درد گرفت.

,

شیاری نیز ابراز داشت: در معاونت فرهنگی تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و فقط معاونت و چارت آن تبدیل به سازمان خواهد شد و مدیران این سازمان ها صرفا حذف خواهند شد و تفاوتی ندارد؛ سوال من این است که این سازمان جدید فرهنگی خواهد بود یا ورزشی؟ چراکه هرکس اقازاده باشد انتصاب می یابد و تفاوتی ندارد فرد موردنظر فرهنگی یا ورزشی باشد و درد، درد دیگری است.

,

فخرآذر نیز گفت: می توانیم به دلیل اهمیت برخی سازمان ها، در چارت جدید اشاره کنیم که رئیس سازمان در کنار ریاست سازمان عنوان معاون شهردار را نیز در کنار خود داشته باشد.

,

عابدزاده در تذکری گفت: دو ماه است این لایحه مطرح و پیشنهادات و سخنان تکراری را به دنبال داشته و ما باید اکنون روی جزئیات ساختار سازمان های شهرداری صحبت کنیم.

,

چمنی نیز با انتقاد از اینکه همه دم از اجرای قانون می زنند ولی قانون را اجرا نمی کنیم، گفت: شورای شهر می تواند در رابطه با اساسنامه ها نظر دهد و غیر از آن نمی تواند نظر دیگری ارائه دهد و مشکل جامعه ما این است که بدنه دولت وشهرداری روز به روز بزرگ تر و فربه تر می شود و این چارت جدید بدنه شهرداری را چابک تر می کند و باید به جای بحث های این چنینی، با تصویب این اساسنامه موازی کاری ها حذف گردیده و نظارت شورای شهر بر شهرداری افزایش یابد.

,

مدبر نیز اظهار داشت: شهرداری تبریز به یک تحول سازمانی جدی تصمیم گرفته و اینگونه نباشد که زود یا دیر تصمیم بگیریم. اکنون در شورای سازمان، اعضای شورای شهر را نه به عضو بلکه به عنوان ناظر تقلیل داده اند و به دور از فامیل بازی ها، برای آینده شهر و این سازمان ها تصمیم گیری کنیم.

,

در ادامه جلسه با تغییرات در برخی از مواد اساسنامه سازمان ها موافقت کرده و این اساسنامه در نهایت رای موافق شورا را به همراه داشت.

,

همچنین  لایحه هبه ۵۰۰ میلیون تومانی شورای شهر به باشگاه  تراکتورسازی در جلسه امروز مطرح گردید، آجرلو مدیرعامل باشگاه با بیان اینکه تراکتورسازی  گنج پنهان  است، خطاب به اعضای شورای شهر  گفت:  تراکتورسازی با کارهای اقتصادی در آینده تبدیل به کانون مهم نقش آفرینی تبریز خواهد شد .

,

  انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه