اخبار داغ

جاده‌هایی که به انتظار بهسازی نشسته‌اند؛

طرح‌های راه سازی تفرش در بُن‌بست کمبود اعتبارات/شهرستانی با بیشترین راه روستایی

طرح‌های راه سازی تفرش در بُن‌بست کمبود اعتبارات/شهرستانی با بیشترین راه روستایی
مشکل آسفالت، ایمنی و استانداردهای پایین، عدم وجود روشنایی در بخشهایی از محورهای مواصلاتی، عدم پوشش تلفن همراه از جمله مهمترین مشکلات راه‌های مواصلاتی تفرش هستند که سال گذشته باتوجه به تخصیص اعتبارات کم در مقایسه با مشکلات این بخش در تفرش هنوز گام موثری در این طرح‌ها انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ندای تفرش، راه‌ها از جمله موارد تاثیرگذار بر کاهش تلفات رانندگی است. چراکه راه‌ها و جاده‌ها باعث کاهش شدت تصادفات می‌شود و احتمال بروز تلفات را به کمترین حد می‌رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

جاده، انسان و خودرو سه عامل وقوع حوادث و تصادفات رانندگی هستند که هنوز نمی‌توان، حتی یکی از آنها را با اطمینان از این مثلث خارج و اعلام کرد که این بخش تأثیری در وقوع تصادفات ندارد.

,

شهرستان تفرش دارای ۴۳۶ کیلومتر راه است که بخش اعظمی از این راه‌ها را مسیرهای روستایی به وسعت ۳۱۶ کیلومتر  به خود اختصاص داده‌اند. در محور روستایی شهرستان تفرش، ۱۹۰ کیلومتر راه آسفالت ناپیوسته، ۴۵ کیلومتر جاده شوسه و ۸۱ کیلومتر جاده خاکی وجود دارد.

,

از سویی دیگر جاده‌های اصلی و پرپیچ و خم این شهرستان دارای مشکلات متعددی است. مشکل آسفالت، ایمنی و استانداردهای پایین، عدم وجود روشنایی در بخشهایی از محورهای مواصلاتی، عدم پوشش تلفن همراه از جمله مهمترین مشکلات راههای مواصلاتی تفرش هستند که رفع این مسائل در کنار پیگیری‌های لازم، نیاز به اعتبارات خاص استانی و ملی دارد. وجود این مشکلات به خصوص رانندگان کم تجربه و ناآگاه به مسیر خود باعث بروز مشکلات بیشتر و احتمال وقوع تصادفات می‌شود.

,

همچنین وجود راههای خاکی در مسیرهای روستایی قسمت دیگری از مشکلات راههای تفرش است که به دلیل نبود زیرسازیهای لازم و انجام بارش‌ها در زمستان، مشکلات متعددی را برای خودروهای عبوری ایجاد می کند.

,

در حوزه راهها شهرستان تفرش، دو طرح ملی تونل «نقره کمر» و پل «طریزآباد» وجود دارد که با وجود صرف هزینه های متعدد، هر دو طرح تعطیل شده و نیاز به اعتبار دارند. هرچند در خصوص «تونل نقره کمر» مسئولین استانی اذعان بر این مسئله دارند که باید مجددا با انجام مطالعات کارشناسی لازم از سوی مشاوران، درباره طرح تصمیم گیری شود.

,

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی:

, نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی:,

توقف پروژه‌های راه سازی تفرش در بُن بست تخصیص اعتبار

, توقف پروژه‌های راه سازی تفرش در بُن بست تخصیص اعتبار, توقف پروژه‌های راه سازی تفرش در بُن بست تخصیص اعتبار,

محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ندای تفرش با اشاره به مشکلات موجود در زمینه درباره احداث راه‌ها در این شهرستان گفت: راههای مواصلاتی از اولویت‌های اصلی برای انجام کارهای زیربنایی به ویژه در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی هر شهر است. و با توجه به شرایط جغرافیایی شهر تفرش، هزینه احداث و عملیات راهسازی در این شهر در مقایسه با سایر شهرها بالاتر است.

, ندای تفرش , ندای تفرش, با اشاره به مشکلات موجود در زمینه درباره احداث راه‌ها در این شهرستان ,

حسینی با بیان این مطلب که کمبود تخصیص‌های اعتباری در سال ۹۵، سبب عدم انجام اقدامات موثر در بحث راه‌های تفرش شد، اظهار کرد: سال گذشته، مبلغ یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در تفرش برای روکش آسفالت، حذف پیچ‌های حادثه‌خیز و آسفالت بخشی از راه‌های خاکی شهرستان پیش‌بینی شده بود که با توجه به کمبود تخصیص‌ها، گام موثری در این طرح‌ها انجام نشده است.

,

وی با بیان این مطلب که تفرش بیشترین راههای خاکی روستایی را در بین شهرها به خود اختصاص داده‌ است، افزود: زیرسازی در راه‌های روستایی محمدآباد به هفتیان، فرک به ارتگل در حال انجام است و زیرسازی راه سرآبادان در سال گذشته شروع شده و در سال ۹۶ نیز پیگیری می شود.

,

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی درباره طرح ملی تعطیل شده پل «طریزآباد» گفت: مکاتباتی انجام شده تا به قید فوریت این طرح، از سوی وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود. همچنین مکاتباتی با جهاد نصر استان مرکزی صورت گرفته تا با دریافت اعتبارات، مجددا اقدامات این طرح تعطیل شده، آغاز شود.

,

حسینی با اشاره به مشکلات جاده جدید گردنه «گیان» اظهار کرد: با توجه به اینکه احداث جاده جدید از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به تفرش هزینه شده است، بنابر نظر مسئولین استانی می توان با انجام مکاتبه، اعتبارات مازادی برای رفع سایر مشکلات این جاده از دفتر مقام معظم رهبری پیگیری کرد که پیگیری این اعتبارات برعهده مسئولین استانی گذاشته شده است.

,

وی با اشاره به فرسودگی تجهیزات و امکانات راهداری گفت: متاسفانه در راهداری هر سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان خودروهای برف‌روبی دچار فرسودگی شده‌اند که پیگیری این موضوع در دستور کار است تا خودروهای جدید به این شهرها از جمله تفرش اختصاص یابد.

,

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، به احداث اتوبان شمال به جنوب کشور اشاره و بیان کرد: اقدامات فنی اولیه احداث این جاده درحال انجام است، که عبور آن از کنار شهرهای تفرش، آشتیان و فراهان تاحدودی از مشکلات اقتصادی این شهرستانها می‌کاهد.

,

از آنجایی که راه‌ها محور توسعه هر شهرستانی محسوب می‌شود و با توجه به وجود مشکلات متعدد در حوزه راههای شهرستان تفرش که به افزایش تصادفات و حتی کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران منجر می‌شود، لذا پیگیری و تخصیص اعتبارات و اجرایی شدن اقدامات لازم در زمینه راه‌های مواصلاتی تفرش، می‌تواند به کاهش مشکلات و رشد اقتصادی و انجام سفرهای ایمن‌تر برای رانندگان بیانجامد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه