معاون توسعه سازمان برنامه و بودجه، با بیان هزینههای هنگفتی که به علت حوادث جادهای بر کشور تحمیل میشود، گفت: ما یک غفلت تاریخی داشتهایم و آن اینکه نقش انسان توسعه یافته را در نظام برنامهریزی لحاظ نکردهایم؛ عدم آموزش یکی از غفلتهای تاریخی ما بوده است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری سینا؛ سعید نمکی، معاون توسعه سازمان برنامه و بودجه، یکی از سخنرانان مدعو در پنل "چشم انداز سلامت در حوادث و بلایا در برنامه ششم توسعه" سخنرانی جامعی را در این باره ارائه داد؛ وی درباره اهمیت حوادث در سطح بینالمللی گفت: سالانه حدود 1/5 میلیون نفر در جهان یعنی هر6 ثانیه یک نفر در حوادث فوت میکنند که این رقم 7/1 برابر بیشتر از مجموع مرگهای ناشی از ایدز، TB و مالاریا - از جمله بیماریهایی که کشورهای در حال توسعه را رنج میدهد- است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از خبرگزاری سینا؛ سعید نمکی، معاون توسعه سازمان برنامه و بودجه، یکی از سخنرانان مدعو در پنل "چشم انداز سلامت در حوادث و بلایا در برنامه ششم توسعه" سخنرانی جامعی را در این باره ارائه داد؛ وی درباره اهمیت حوادث در سطح بینالمللی گفت: سالانه حدود 1/5 میلیون نفر در جهان یعنی هر6 ثانیه یک نفر در حوادث فوت میکنند که این رقم 7/1 برابر بیشتر از مجموع مرگهای ناشی از ایدز، TB و مالاریا - از جمله بیماریهایی که کشورهای در حال توسعه را رنج میدهد- است., سینا, TB,
این سخنران افزود: بیش از 20 درصد از مرگهای ناشی از حوادث برای سنین 15 تا 44 سال یعنی جمعیت مولد کشورها اتفاق میافتد، بیش از 90 درصد از این مرگها، در کشورهای کم درآمد، درآمد متوسط و در حال توسعه اتفاق میافتد.
وی ادامه داد: حوادث زیادی در کشور ما مرتبا هشدار میدهند؛ روزانه 45 نفر از هموطنانمان را در اثر حوادث از دست میدهیم، سالانه 16 هزار نفر در اثر حوادث جادهای کشته میشوند؛ این آمار غیر از آسیبهای جسمی است و گفته شده طی سال حدود سیصد هزار نفر نیز آسیب دیدگان جسمی در حوادث داریم.
نمکی، گفت: حوادث جادهای سالیانه 33 هزار میلیارد تومان هزینه بر کشور ما تحمیل میکند که عبارتند از: از کار افتادگی، ناتوان شدن، هزینههای ناشی از درمان، دارو و آسیبهای روانی اجتماعی دیگر؛ همچنین باید سقوط خانوادهها از سطح بالاتر به سطح پایینتر را نیز در نظر بگیرم؛ حال لازم است بررسی کنیم که دستگاههای ذیربط مانند سازمان برنامه و بودجه، به چه مواردی اندیشیده است تا بتواند در برنامه ششم توسعه تاثیرگذار باشد.
عدم آموزش یک غفلت تاریخی است
معاون توسعه سازمان برنامه و بودجه، عنوان کرد: در ابتدا باید گفت ما یک غفلت تاریخی داشتهایم و آن اینکه نقش انسان توسعه یافته را در نظام برنامه ریزی لحاظ نکردهایم؛ " در ادبیات جهانی انسان را ابزار توسعه نمیدانند بلکه انسان توسعه یافته را هدف غایی توسعه میدانند".
وی توضیح داد: امروز جادهها و اتوبانهای نسبتا توسعه یافتهای داریم اما غیر از ماشینهایی که در واقع یک ارابه هستند حوادثی داریم که با ماشینهای 2016 اتفاق میافتد، بنابراین این حوادث توسط انسان توسعه نیافته بوجود میآید، این یعنی ما تاکنون از ایجاد فرهنگ ترافیکی غفلت کردهایم، بنابراین در سازمان برنامه و بودجه، محوریترین کار خود را بحث "آموزش و هوشیاری جامعه از عوامل خطر" قرار دادیم و معتقد هستیم که این کار را بایستی بسیار زودتر انجام میدادیم و برای این کار از آموزش ابتدایی شروع کردیم؛ زیرا در این مقطع میتوان موثرترین کار را برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک انجام دهیم، یعنی باید به دانش آموزان چگونه اجتماعی زندگی کردن را بیاموزیم و به آنها یاد بدهیم چگونه در یک کشور بلاخیز، عوامل خطر را بشناسند.
نمکی، گفت: طبق آمار 24 درصد از حوادث ترافیکی ما یعنی برابر سالانه یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر توسط حوادث ترافیکی به کام مرگ میکشند، به طور کل 80 درصد مرگ و میرها در کشور ما به دلیل حوادث ترافیکی بوده و 20 درصد دیگر مرگهای ناشی از سایر علل تروما است البته این20 درصد نیز موضوع کم اهمیتی نیست.
انتهای پیام/
, ,
این سخنران افزود: بیش از 20 درصد از مرگهای ناشی از حوادث برای سنین 15 تا 44 سال یعنی جمعیت مولد کشورها اتفاق میافتد، بیش از 90 درصد از این مرگها، در کشورهای کم درآمد، درآمد متوسط و در حال توسعه اتفاق میافتد.
, این سخنران افزود: بیش از 20 درصد از مرگهای ناشی از حوادث برای سنین 15 تا 44 سال یعنی جمعیت مولد کشورها اتفاق میافتد، بیش از 90 درصد از این مرگها، در کشورهای کم درآمد، درآمد متوسط و در حال توسعه اتفاق میافتد.,, ,
وی ادامه داد: حوادث زیادی در کشور ما مرتبا هشدار میدهند؛ روزانه 45 نفر از هموطنانمان را در اثر حوادث از دست میدهیم، سالانه 16 هزار نفر در اثر حوادث جادهای کشته میشوند؛ این آمار غیر از آسیبهای جسمی است و گفته شده طی سال حدود سیصد هزار نفر نیز آسیب دیدگان جسمی در حوادث داریم.
, وی ادامه داد: حوادث زیادی در کشور ما مرتبا هشدار میدهند؛ روزانه 45 نفر از هموطنانمان را در اثر حوادث از دست میدهیم، سالانه 16 هزار نفر در اثر حوادث جادهای کشته میشوند؛ این آمار غیر از آسیبهای جسمی است و گفته شده طی سال حدود سیصد هزار نفر نیز آسیب دیدگان جسمی در حوادث داریم.,, ,
نمکی، گفت: حوادث جادهای سالیانه 33 هزار میلیارد تومان هزینه بر کشور ما تحمیل میکند که عبارتند از: از کار افتادگی، ناتوان شدن، هزینههای ناشی از درمان، دارو و آسیبهای روانی اجتماعی دیگر؛ همچنین باید سقوط خانوادهها از سطح بالاتر به سطح پایینتر را نیز در نظر بگیرم؛ حال لازم است بررسی کنیم که دستگاههای ذیربط مانند سازمان برنامه و بودجه، به چه مواردی اندیشیده است تا بتواند در برنامه ششم توسعه تاثیرگذار باشد.
, نمکی، گفت: حوادث جادهای سالیانه 33 هزار میلیارد تومان هزینه بر کشور ما تحمیل میکند که عبارتند از: از کار افتادگی، ناتوان شدن، هزینههای ناشی از درمان، دارو و آسیبهای روانی اجتماعی دیگر؛ همچنین باید سقوط خانوادهها از سطح بالاتر به سطح پایینتر را نیز در نظر بگیرم؛ حال لازم است بررسی کنیم که دستگاههای ذیربط مانند سازمان برنامه و بودجه، به چه مواردی اندیشیده است تا بتواند در برنامه ششم توسعه تاثیرگذار باشد.,, ,
عدم آموزش یک غفلت تاریخی است
, عدم آموزش یک غفلت تاریخی است, عدم آموزش یک غفلت تاریخی است,معاون توسعه سازمان برنامه و بودجه، عنوان کرد: در ابتدا باید گفت ما یک غفلت تاریخی داشتهایم و آن اینکه نقش انسان توسعه یافته را در نظام برنامه ریزی لحاظ نکردهایم؛ " در ادبیات جهانی انسان را ابزار توسعه نمیدانند بلکه انسان توسعه یافته را هدف غایی توسعه میدانند".
, معاون توسعه سازمان برنامه و بودجه، عنوان کرد: در ابتدا باید گفت ما یک غفلت تاریخی داشتهایم و آن اینکه نقش انسان توسعه یافته را در نظام برنامه ریزی لحاظ نکردهایم؛ " در ادبیات جهانی انسان را ابزار توسعه نمیدانند بلکه انسان توسعه یافته را هدف غایی توسعه میدانند".,, ,
وی توضیح داد: امروز جادهها و اتوبانهای نسبتا توسعه یافتهای داریم اما غیر از ماشینهایی که در واقع یک ارابه هستند حوادثی داریم که با ماشینهای 2016 اتفاق میافتد، بنابراین این حوادث توسط انسان توسعه نیافته بوجود میآید، این یعنی ما تاکنون از ایجاد فرهنگ ترافیکی غفلت کردهایم، بنابراین در سازمان برنامه و بودجه، محوریترین کار خود را بحث "آموزش و هوشیاری جامعه از عوامل خطر" قرار دادیم و معتقد هستیم که این کار را بایستی بسیار زودتر انجام میدادیم و برای این کار از آموزش ابتدایی شروع کردیم؛ زیرا در این مقطع میتوان موثرترین کار را برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک انجام دهیم، یعنی باید به دانش آموزان چگونه اجتماعی زندگی کردن را بیاموزیم و به آنها یاد بدهیم چگونه در یک کشور بلاخیز، عوامل خطر را بشناسند.
, وی توضیح داد: امروز جادهها و اتوبانهای نسبتا توسعه یافتهای داریم اما غیر از ماشینهایی که در واقع یک ارابه هستند حوادثی داریم که با ماشینهای 2016 اتفاق میافتد، بنابراین این حوادث توسط انسان توسعه نیافته بوجود میآید، این یعنی ما تاکنون از ایجاد فرهنگ ترافیکی غفلت کردهایم، بنابراین در سازمان برنامه و بودجه، محوریترین کار خود را بحث "آموزش و هوشیاری جامعه از عوامل خطر" قرار دادیم و معتقد هستیم که این کار را بایستی بسیار زودتر انجام میدادیم و برای این کار از آموزش ابتدایی شروع کردیم؛ زیرا در این مقطع میتوان موثرترین کار را برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک انجام دهیم، یعنی باید به دانش آموزان چگونه اجتماعی زندگی کردن را بیاموزیم و به آنها یاد بدهیم چگونه در یک کشور بلاخیز، عوامل خطر را بشناسند.,, ,
نمکی، گفت: طبق آمار 24 درصد از حوادث ترافیکی ما یعنی برابر سالانه یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر توسط حوادث ترافیکی به کام مرگ میکشند، به طور کل 80 درصد مرگ و میرها در کشور ما به دلیل حوادث ترافیکی بوده و 20 درصد دیگر مرگهای ناشی از سایر علل تروما است البته این20 درصد نیز موضوع کم اهمیتی نیست.
, نمکی، گفت: طبق آمار 24 درصد از حوادث ترافیکی ما یعنی برابر سالانه یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر توسط حوادث ترافیکی به کام مرگ میکشند، به طور کل 80 درصد مرگ و میرها در کشور ما به دلیل حوادث ترافیکی بوده و 20 درصد دیگر مرگهای ناشی از سایر علل تروما است البته این20 درصد نیز موضوع کم اهمیتی نیست.,, ,
انتهای پیام/
, انتهای پیام/,]
ارسال دیدگاه