اخبار داغ

تلاش های خارج از گود برای انتخابات تبریز؛

تکاپوی رد صلاحیت شدگان شورا برای لابی گری / فضاحت شورای چهارم ناشی از تسلیم شدن بر فشارها بود

تکاپوی رد صلاحیت شدگان شورا برای لابی گری / فضاحت شورای چهارم ناشی از تسلیم شدن بر فشارها بود
بدنبال اعلام صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز و رد صلاحیت برخی چهره های شاخص اصلاح طلب و تنی چند از اعضای فعلی شورا، تکاپو برای دور زدن قانون و لابی گری جهت فشار بر هیات نظارت شروع شده است که لزوم توجه به تجربه شورای چهارم را توسط نهادهای نظارتی می طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ائل ، بدنبال اعلام صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، برخی چهره های شاخص اصلاح طلب و تنی چند از اعضای فعلی شورای شهر تبریز در بین ردصلاحیت شدگان دیده می شوند که البته غالب این افراد از طریق استعلامات چهارگانه رد شده بودند که هیات نظارت نیز بر نظر هیات اجرایی انتخابات در عدم تایید آنها صحه گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ائل ،,

سواستفاده از نفوذ نمایندگان مجلس برای عبور از فیلتر هیات نظارت

, سواستفاده از نفوذ نمایندگان مجلس برای عبور از فیلتر هیات نظارت,

بر اساس اعلام ستاد انتخابات، نامزدهای رد صلاحیت شده ۴ روز فرصت دارند تا از طریق روال پیش بینی شده در قانون نسبت به نظر هیات نظارت اعتراض کنند.

,

شنیده ها حکایت از تلاش یک لابی قوی و فعال در تبریز و تهران جهت اعمال فشار بر هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی بدون طی روند قانونی دارد تا بدنبال آن و با استفاده از نفوذ برخی چهره های سیاسی و نمایندگان فعلی مجلس، بتوانند برای چهره های اصلاح طلبی که از فیلتر هیات نظارت تایید عبور نکرده اند؛ صلاحیت بگیرند.

,

نادیده گرفتن استعلامات چهارگانه برای رسیدن به منافع جناحی

, نادیده گرفتن استعلامات چهارگانه برای رسیدن به منافع جناحی,

این لابی ها در روزهای منتهی به تبلیغات انتخاباتی شوراها شدت یافته و تکاپوها برای دور زدن قانون و نادیده گرفتن استعلامات مراجع چهارگانه ادامه دارد که عمده ریشه این رفتارها ناشی از منافع حزبی و جناحی است.

,

اگر به انتخابات شورای چهارم شهر تبریز نگاهی بیندازیم؛ خواهیم دید که در آن مقطع نیز چنین فشارها و لابی ها برای تعدادی از افراد شکل گرفت.نامزدهایی که موفق به جلب نظر هیات نظارت در احراز صلاحیت خود نشده بودند؛ با رفت و آمد هایی متعدد به تهران و اعمال نفوذ و فشار به هیات نظارت، سرانجام تایید صلاحیت گرفتند که در ادامه تعدادی از آنها در پرونده تخلفات شورا دست داشته و دستگیر شدند.

,

این فضاحت شورای چهارم که پشت پرده های آن هنوز بطور کامل مشخص نگردیده و در نتیجه همان اهمال کاری در تایید صلاحیت افراد ناسالم بعد از اعمال فشار بود؛ برای تبریز و شهروندان آن گران تمام شد.

,

نظر به این تجربه تلخ شورای چهارم که بی آبرویی برای تبریز به بار آورد؛ لازم است در رسیدگی به اعتراض نامزدهای رد شده و همچنین در برخورد با لابی های خارج از گود، نباید از این فاجعه شورای چهارم چشم پوشی کرد؛ فلذا صداقت و شجاعت نهادهای نظارتی را می طلبد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه