اخبار داغ

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی:

کسب مهارت، زمینه کسب و کارم شد + عکس

کسب مهارت، زمینه کسب و کارم شد + عکس
جوان فعال اقتصادی گفت:در دوران تحصیل دانشگاه ، تهیه حلوا سنتی را از هم دانشگاهی تبریزی ام یاد گرفتم و بعد فراغت از تحصیل و عدم وجود کار، به تولید حلوا سنتی پرداختم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تاکید مقاوم معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

لازمه تحقق  اقتصاد مقامتی در گام نخست به صحنه آوردن مردم به ویژه در صحنه مقاومت است چراکه مردم ثابت کرده اند در صحنه جنگ و مقاومت به خوبی عمل می کنند و بدون حضور آنها، عملا اقتصاد مقاومتی تحقق واقعی نمی‌یابد.

,

اقتصاد مقاومتی همانند جهاد است، توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی و اتکا بر اقتصاد، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند.

,

در دوران کم‌ توجهی برخی دولت ‌مردان به موضوع اقتصاد مقاومتی، مردم به‌خصوص جوانان، شجاعانه پای در میدان جنگ اقتصادی گذاشته و همت خود را در اجرای بی ‌نقص فرامین رهبر انقلاب به کار گرفتند.

,

قربانی، جوان تحصیل کرده دانشگاهی است که در کنار تحصیل با یادگیری مهارت حلوا سازی از دوست تبریزی خود توانسته کسب و کاری را برای خود راه اندازی کند.

,

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به فراگیری مهارت تولید حلوا های سنتی گفت: در دوران تحصیل دانشگاه ، تهیه حلوا سنتی را از هم دانشگاهی تبریزی ام یاد گرفتم.

, فراهان خبر,

قربانی با بیان به اینکه اقتصاد مقاومتی دست به زانو گرفتن است، افزود: بعد از پایان تحصیلات مانند سایر فارغ التحصیلان دانشگاه، دنبال کار بودم اما پس آن که کاری پیدا نکردم با مشورت خانواده، کار تولید حلوای سنتی را آغاز کردم.

,

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: با سرمایه اندک، تولید حلوای سنتی را آغاز کردم و کم کم در ارتباط با استادکاران تولید حلوا سنتی، مهارت های بیشتری را آموختم.

,

وی بیان کرد: مطمئنا همین مهارت آموزی نزد استادکاران، یکی از دلایل خوشمزگی و مرغوبیت حلوای سنتی است.

,

قربانی با اشاره به بازار فروش حلوای سنتی گفت: انواع حلوای سنتی را در کارگاه کوچک خود تولید کرده و این محصولات را برای فروش در نمایشگاه سوغات در استان های مختلف به فروش می رسانم.

,

تولید کننده حلوای سنتی افزود: با همکاری تعدادی از تولید کنندگان، نمایشگاه هایی را ماهانه در استان های مختلف برگزار و در این نمایشگاه ها محصولات تولیدی خود را عرضه می کنیم.

,

وی با اشاره به استقبال مردم از حلوای سنتی تصریح کرد: استفاده از مواد اولیه با کیفیت و استفاده نکردن از افزودنی‌های غیرطبیعی از دلایل مرغوبیت این محصول است و با وجود این کیفیت، استقبال مردم هم به طبع خوب است.

,

, ,

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:از این حلواها با خواص فراوانی که دارند می توان به عنوان معجونی حیرت انگیز یاد کرد که در درمان بیماری ها بسیار موثر است و فوق العاده انرژی زا هستند.

,

قربانی گفت: یکی از حلوای های تولیدی که بازار فروش خوبی دارد، حلوای «دونر حلوا» که از ۱۷ نوع مغز تولید می شود است، در تولید این حلوا، انواع مغزها با خرما و شیره خرما در حرارت کم تهیه می شود.

,

تولید کننده حلوای سنتی با اشاره به درآمدزایی از تولید حلوا افزود:درآمد من از تولید حلواهای سنتی به اندازه ای است که زندگی ام را اداره کنم و توانایی مالی برای توسعه کار را ندارم و برای گسترش کار نیاز به حمایت مالی دارم.

,

وی با تاکید بر حمایت از کارآفرینان گفت: برای حضور مردم در اقتصاد باید زمینه حمایت از تولید و کارآفرینان را فراهم کرد، در شرایط امروز اقتصاد کشور، بیش از هر چیز باید جایگاه مردم در اقتصاد ارتقا یافته و حضور آنها در این عرصه افزایش یابد.

,

وی خطاب به جوانان جویای کار خاطر نشان کرد: با وجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های رسمی، هر فارغ التحصیل دانشگاهی باید با استفاده از مهارت ها و ظرفیت های محل زندگی برای خود درآمدزایی ایجاد و در حد توان به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه