اخبار داغ

فرماندار عجب شیر خبر داد

تداوم عملیات جستجوی تنها مفقود سیل روستای چنار

تداوم عملیات جستجوی تنها مفقود سیل روستای چنار
فرماندار شهرستان عجب شیر گفت:عملیات جستجوی تنها مفقود سیل روستای چنار تا یافتن کودک۱۸ماهه وحید فضلی تداوم خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید شمس الدین مراثی در گفتگو بافرهنگ عجب شیر افزود: شمار جانباختگان سیل در عجب شیر ۲۱ نفربوده که یک نفر در رودخانه قلعه چای  و ۱۹نفر در رودخانه قروچای پیدا شده و تنها یک نفر باقی مانده که تا پیدا شدن این عزیز از دست رفته جستجو ادامه خواهد داشت.
فرماندار عجب شیر بابیان اینکه وسعت مسیر سیل در رودخانه قروچای از روستای چنار تا دریاچه ارومیه بیش از ۴۰کیلومتر می باشد افزود: همه روزه اکیپ های متشکل از ارتش ،سپاه ، نیروی انتظامی و هلال احمر در مسیر رودخانه قروچای با مسئولیت فرمانداری و معاون فرماندار و بخشدارمرکزی وقلعه چای در حال تفحص هستند.
وی به  توزیع مایحتاج و اقلام مورد نیاز سیل زدگان از طرف  هلال احمرطی روزهای گذشته و تداوم آن اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر همزمان با جستجوی مفقودین اقدام به توزیع لوازم و اثاثیه و اقلام مورد نیاز سیل زده گان نموده و این توزیع را تا رفع احتیاج سیل زدگان ،با هماهنگی مدیریت بحران استان ادامه خواهد داد.
فرماندار عجب شیر از کمک رسانی مادی و غیر مادی نیروهای مردمی به سیل زدگان روستای چنار تقدیر وتشکر کرد وافزود:با پیش بینی که شده میزان خسارت روستای چنار بیش از ۱۵۰میلیارد ریال است.
وی همچنین از پایان یافتن پاکسازی و شست شو کامل خانه های روستای سیل زده روستای خانیان خبر داد وافزود:در روستای خانیان تمام اکیپ های ستاد بحران حضور یافته و به تمام خانواده های آسیب دیده کمک رسانی و به سه خانه تخریب شده در این روستا اقلام تمام زندگی اعم از فرش ،بخاری ، یخچال ،گاز و تامین غذای گرم در تمام وعدهای تا امروز و همچنین جیره غذایی ۱۰روزه به این خانوار داده شد.
وی همچنین از احداث ۱۳خانه تخریب شده ۱۰۰درصدی روستای چنار توسط دولت به صورت رایگان اشاره کرد وافزود: ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات برای جابجایی خانه های در معرض خطر روستای چنار عجب شیر اختصاص می یابد.
فرماندار عجب شیر با اشاره به  تاکید استاندار محترم آذربایجان شرقی جهت  احداث خانه های سیل زده گان روستای چنار گفت:در این راستا زمینی از منابع طبیعی واقع در روستای چنار در اختیاربنیاد مسکن قرار گرفته و نقشه کشی و اقدامات اولیه جهت احداث صورت انجامیده و یک باب خانه برابر اعلام دستور مدیر عامل محترم ستاد جهاد توانمندی سازی کشور که در سفر دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از منطقه سیل زده روستای چنار تقبل کرده بود آغازمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ عجب شیر, فرهنگ عجب شیر,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه