اخبار داغ

رئیس مرکز تحقیقات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

روزانه بیش از سه هزار و دویست نفر در دنیا به دلیل حوادث ترافیکی می‌میرند

روزانه بیش از سه هزار و دویست نفر در دنیا به دلیل حوادث ترافیکی می‌میرند
رئیس مرکز تحقیقات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همه ما با وضعت حوادث در جهان کم و بیش آشنا هستیم و مرگ یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر و جراحت بیش از ۲۰ میلیون نفر که در واقع در هر روز بیش از سه هزار و دویست نفر در دنیا به دلیل حوادث ترافیکی می‌میرند نکته‌ای نیست که بشود به آسانی از آن گذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بسیج جامعه پزشکی کشور، کامران باقری لنکرانی، رئیس مرکز تحقیقات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه سخنرانی هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با تشکر از برگزار کنندگان این کنگره گفت: اینگونه کنگره‌ها می‌تواند درباره وظایف و کارکردهای مختلف نظام سلامت در بحث حوادث ترافیکی از خود ایفای نقش کرده و به حل این موضوع کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از بسیج جامعه پزشکی کشور، کامران باقری لنکرانی، رئیس مرکز تحقیقات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه سخنرانی هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با تشکر از برگزار کنندگان این کنگره گفت: اینگونه کنگره‌ها می‌تواند درباره وظایف و کارکردهای مختلف نظام سلامت در بحث حوادث ترافیکی از خود ایفای نقش کرده و به حل این موضوع کمک کند., بسیج جامعه پزشکی کشور,

 

لنکرانی، ادامه داد: کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا که امسال هشتمین بار آن در حال برگزاری است در هر دوره قوی‌تر و مستحکم‌تر و غنی‌تر از قبل برگزار می‌شود.

 

وی افزود: همه ما با وضعت حوادث در جهان کم و بیش آشنا هستیم و مرگ یک میلیون و 250 هزار نفر و جراحت بیش از 20 میلیون نفر که در واقع در هر روز بیش از سه هزار و دویست نفر در دنیا به دلیل حوادث ترافیکی می‌میرند نکته‌ای نیست که بشود به آسانی از آن گذشت.

 

وی با اشاره به اینکه در کشور ما رتبه حوادث ترافیکی در بین علل مرگ در بین دو مطالعه که در بین ده سال در سال 2005 و 2015 در باره بار بیماری‌ها انجام شده است که حوادث ترافیکی کماکان رتبه سه را دارد؛ البته با کاهش 23 درصدی در مجموعه حوادث ترافیکی در بخش مرگ و میر ناشی از آن روبرو هستم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: از نظر اینکه چه مقدار مرگ زودهنگام یعنی مرگی که قابل پیش بینی بوده داریم در سال 2005حوادث ترافیکی در کشور ما رتبه اول را داشت و در سال 2015 رتبه دوم و بیماریهای ناشی از آن در بین علل مرگ های قابل پیشگری افزایش پیدا کرده است.

 

وزیر اسبق بهداشت درمان آموزش و پزشکی تصریح کرد: تلاشها زیادی در سطح کشور و جهانی انجام شده است که کم و بیش با آن آشنا هستیم که یکی از آن بحث توسعه پایدار بوده است که در دو مورد از این اهداف به حوادث ترافیکی اشاره شده است و خواسته شده تا سال 2020 میزان مرگ ناشی از حوادث ترافیکی حتی جراحت ناشی از آن به نصف برسد.

 

لنکرانی، ادامه داد: به نظر می آید این تصمیم بلند پروازانه‌ای است؛ اینکه حوادث ترافیکی قابل پیش بینی هستند مطرح نیست؛ درواقع کنترل سرعت کاهش رانندگی تحت تاثیر الکل و در کشور ما مصرف مواد مخدر و روان گردان را نیز باید اضافه کرد و همینطور استفاده مناسب از کلاه ایمنی و کمربند و صندلی کودک را باید تحت نظر قرار داد.

 

وی با بیان اینکه نگاه سیستماتیک، رسیدن به ‌آن مجموعه را به ما امکان پذیر می‌کند، افزود: کشورهای مختلف در این‌باره قوانین متفاوتی را تصوب کرده‌اند و ما تقریباً کمتر کشوری را در دنیا داریم که در حال حاضر استراتژی کنترل حوادث ترافیکی را نداشته باشد.

 

وزیر اسبق بهداشت درمان آموزش و پزشکی با بیان اینکه وظیفه نظام سلامت در این زمینه چیست بیان کرد:توقع اصلی از نظام سلامت درمانی مراقبت به موقع از بیماران و حادثه دیدگان که خود سرفصل مهمی دارد است که الته در این باره هنوز با چالش روبرو هستیم اما فراتر از این نقشهایی که نظام سلامت باید انجام دهد و شابد سازمانهای دیگر نتوانند آن را انجام بدهند این است و در اینجا وجود دارد که یکی از این نقشهای مهم جمع آوری اطلاعات است و در مرحله بعد تحلیل این اطلاعات تا بتواند به کمک آن سیاستهای مناسب را اتخاذ کند تا در نهایت سیاستهای پیشگرانه را ایجاد کند.

 

لنکرانی، در ادامه سخنرانی خود اظهار کرد از دیگر نقش‌های نظام سلامت این است که نظام سلامت بحث حمایت طلبی است، ما در موضوع حمایت طلبی به نظر میرسد نظام سلامت هنوز از ظرفیتهای خود استفاده نکرده و برای اینکه این حمایت طلبی معنادار باشد باید روند کار را بداند.پ

 

وی با بیان اینکه رسیدن به این اهداف تنها با لابی کردن صرف امکان پذیر نیست، ادامه داد: آن موضوع قوانینی دارد که یکی از آنها این است که ما فاکتورهای ثابت و متغیر درباره هر یک را بشناسیم و بدانیم که کدامیک تغییر پذیر است شرایط بیرونی را درست شناسایی کنیم تا بدانیم چه گروههایی ا تصمیمات ما متاثر میشوند و در مرحله بعد براساس این شراط سیاست مناسب را پشنهاد کرده گروهها همراه و همسوی خود را شناسیم و توانیم ان استراتژی ها را بگیریم، به عنوان مثال در بحث ایمنی خودرو با اینکه پلیس تلاش زیادی داشته اما واقعیت این است که در خصوص ایمنی خودرو گامهای بلندی را برنداشته ایم یا بسیار با تاخیر بوده است.

 

لنکرانی، ادامه داد: در اینجا باید گفت حمات طلبی درست و صحیح می توانست به ما کمک کند چرا که نقشی است که نظام سلامت بهتر از سازمان‌ها دیگر می تواند آنرا ایفا کند سو را اینکه این حمایت طلی مستندتر باشد نه اینکه فقط به صورت گزاره بیان شود بلکه با در نظر گرفتن عوامل با ثبات و شناخت گروههای متاثر و گروههای همسو این کار را انجام بدهیم.

 

رئیس مرکز تحقیقات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از نقش‌های بسیار مهم برای حمایت این تصمیم این است که جمع آوری اطلاعات است ، ما واقعا احتیاج خیلی مبرمی به یک نوع نظام مراقبت و جمع آوری اطلاعات در بحث حوادث ترافیکی و جراحت و مرگ و میر ناشی از آن داریم که این موضوع اگر درست انجام بشود بسیاری از ساستها را م تواند تحت تاثیر قرار بدهد و واقعایت است علرغم اینکه این مسئله را در سطح پزشک قانونی دارم و از نظر قانونی پزشکی قانونی مسئول گزارش آمار مرگ و میر است و پلیس نی مسئول گزارش حوادث به شما رمی رود اما این تبدیل شدن به نظام مراقبت کاری است که شاید بهتر است وزارت بهداشت بانی انجام آن باشد و اگر این اتفاق بیافتد ما م توانیم از داده های حوادث ترافیکی استفاده بهتر و مناسب تر بریم برای سیاست گذاری و بتوانیم این مسیر را به درستی پیش بریم.

 

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما گزارشهای مختلفی را می بنیم که نقش عوامل خطر راننده جاده یا گزارش مربوط به ایرلند مبنی بر آن است که در سال 2007 تا 2010 که نشان م دهد تا همین سالهای قبل به همین صورت است اما نگاه صحیح تر آن است که ما این مقدار ا این داده ها درست استفاده کنیم، طبق مطالعات انجام شده از سال 2011 تاکنون بحث کاهش حوادث ترافیکی و ایمنی جاده مطرح شده است و در ده کشور برنامه هایی بوده است و خود آنها اذعان کردند که معلوم نیست که اقداماتی که ما انجام می دهیم به ان امید که سرعت آن را کم کنم موثر بوده باشد چرا که در آن نقطه که به آن مداخله شده سرعت کاهش پیدا کرده بود و در سایر نقاط سرعت کاهش پیدا کرده بود بنابراین مداخله موفق باشد یا نباشد با هزینه های گزاف جمع آوری اطلاعات دارد.

 

لنکرانی، تصریح کرد: همچنین طق مطالعاه ای در چین که سرعت موضوع اصلی آن بود مشکل آن تعداد زیاد خودروهای وده است که سع داشتند ینند چه موقع باید تمرک داشته اشند به خودروها سرعت شتری بدهند که براساس این مطالعه در کشور چین باید توانند خودروهای suv باشد و در ایام هفته به نتایج بهتری می رسند تا اینکه بخواهند ه صورت غیر هدفمند پیش بروند یا استفاده ا کلاه ایمنی براساس مطالعات انجام شده در ویتنام نشان می دهد مجموعه کارهای قابل انجحا حداکثر تا 75 درصد افراد را می توان به استفاده از کلاه ایمنی قانع کرد که جالب تر از آن این است که این روند در کشور ما در هیچ یک ا آمارها زیر 20 درصد است که در واقع تلاش کردند علل استفاده نکردن ا کلاه ایمنی را بشناسند.

 

لنکرانی، همچنین با اشاره به مطالعه دیگری در کنیا گفت: این مطالعه نشان داده است که موضوع کلاه ایمنی بیشتر به دلیل ناراحتی و غیرقابل تحمل بودن آن است‌؛ این مطلاب نشان می‌دهد که ما به حمایت حتیاج بداریم که داده‌ها در نظام مراقبت به دست آید، به شرطی که نظام مراقبت آن را درست طراحی کند و در مرحله بعد داده‌هایی که به دست می‌آید را تبدیل به مکانیزم ترجمان دانش و گزاره‌های قابل تبدیل به سیاست گذاری برای فهم آن انجام شود.

 

انتهای پیام/

,

 

,  ,

لنکرانی، ادامه داد: کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا که امسال هشتمین بار آن در حال برگزاری است در هر دوره قوی‌تر و مستحکم‌تر و غنی‌تر از قبل برگزار می‌شود.

, لنکرانی، ادامه داد: کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا که امسال هشتمین بار آن در حال برگزاری است در هر دوره قوی‌تر و مستحکم‌تر و غنی‌تر از قبل برگزار می‌شود.,

 

,  ,

وی افزود: همه ما با وضعت حوادث در جهان کم و بیش آشنا هستیم و مرگ یک میلیون و 250 هزار نفر و جراحت بیش از 20 میلیون نفر که در واقع در هر روز بیش از سه هزار و دویست نفر در دنیا به دلیل حوادث ترافیکی می‌میرند نکته‌ای نیست که بشود به آسانی از آن گذشت.

, وی افزود: همه ما با وضعت حوادث در جهان کم و بیش آشنا هستیم و مرگ یک میلیون و 250 هزار نفر و جراحت بیش از 20 میلیون نفر که در واقع در هر روز بیش از سه هزار و دویست نفر در دنیا به دلیل حوادث ترافیکی می‌میرند نکته‌ای نیست که بشود به آسانی از آن گذشت.,

 

,  ,

وی با اشاره به اینکه در کشور ما رتبه حوادث ترافیکی در بین علل مرگ در بین دو مطالعه که در بین ده سال در سال 2005 و 2015 در باره بار بیماری‌ها انجام شده است که حوادث ترافیکی کماکان رتبه سه را دارد؛ البته با کاهش 23 درصدی در مجموعه حوادث ترافیکی در بخش مرگ و میر ناشی از آن روبرو هستم.

, وی با اشاره به اینکه در کشور ما رتبه حوادث ترافیکی در بین علل مرگ در بین دو مطالعه که در بین ده سال در سال 2005 و 2015 در باره بار بیماری‌ها انجام شده است که حوادث ترافیکی کماکان رتبه سه را دارد؛ البته با کاهش 23 درصدی در مجموعه حوادث ترافیکی در بخش مرگ و میر ناشی از آن روبرو هستم.,

 

,  ,

این مقام مسئول ادامه داد: از نظر اینکه چه مقدار مرگ زودهنگام یعنی مرگی که قابل پیش بینی بوده داریم در سال 2005حوادث ترافیکی در کشور ما رتبه اول را داشت و در سال 2015 رتبه دوم و بیماریهای ناشی از آن در بین علل مرگ های قابل پیشگری افزایش پیدا کرده است.

, این مقام مسئول ادامه داد: از نظر اینکه چه مقدار مرگ زودهنگام یعنی مرگی که قابل پیش بینی بوده داریم در سال 2005حوادث ترافیکی در کشور ما رتبه اول را داشت و در سال 2015 رتبه دوم و بیماریهای ناشی از آن در بین علل مرگ های قابل پیشگری افزایش پیدا کرده است.,

 

,  ,

وزیر اسبق بهداشت درمان آموزش و پزشکی تصریح کرد: تلاشها زیادی در سطح کشور و جهانی انجام شده است که کم و بیش با آن آشنا هستیم که یکی از آن بحث توسعه پایدار بوده است که در دو مورد از این اهداف به حوادث ترافیکی اشاره شده است و خواسته شده تا سال 2020 میزان مرگ ناشی از حوادث ترافیکی حتی جراحت ناشی از آن به نصف برسد.

, وزیر اسبق بهداشت درمان آموزش و پزشکی تصریح کرد: تلاشها زیادی در سطح کشور و جهانی انجام شده است که کم و بیش با آن آشنا هستیم که یکی از آن بحث توسعه پایدار بوده است که در دو مورد از این اهداف به حوادث ترافیکی اشاره شده است و خواسته شده تا سال 2020 میزان مرگ ناشی از حوادث ترافیکی حتی جراحت ناشی از آن به نصف برسد.,

 

,  ,

لنکرانی، ادامه داد: به نظر می آید این تصمیم بلند پروازانه‌ای است؛ اینکه حوادث ترافیکی قابل پیش بینی هستند مطرح نیست؛ درواقع کنترل سرعت کاهش رانندگی تحت تاثیر الکل و در کشور ما مصرف مواد مخدر و روان گردان را نیز باید اضافه کرد و همینطور استفاده مناسب از کلاه ایمنی و کمربند و صندلی کودک را باید تحت نظر قرار داد.

, لنکرانی، ادامه داد: به نظر می آید این تصمیم بلند پروازانه‌ای است؛ اینکه حوادث ترافیکی قابل پیش بینی هستند مطرح نیست؛ درواقع کنترل سرعت کاهش رانندگی تحت تاثیر الکل و در کشور ما مصرف مواد مخدر و روان گردان را نیز باید اضافه کرد و همینطور استفاده مناسب از کلاه ایمنی و کمربند و صندلی کودک را باید تحت نظر قرار داد.,

 

,  ,

وی با بیان اینکه نگاه سیستماتیک، رسیدن به ‌آن مجموعه را به ما امکان پذیر می‌کند، افزود: کشورهای مختلف در این‌باره قوانین متفاوتی را تصوب کرده‌اند و ما تقریباً کمتر کشوری را در دنیا داریم که در حال حاضر استراتژی کنترل حوادث ترافیکی را نداشته باشد.

, وی با بیان اینکه نگاه سیستماتیک، رسیدن به ‌آن مجموعه را به ما امکان پذیر می‌کند، افزود: کشورهای مختلف در این‌باره قوانین متفاوتی را تصوب کرده‌اند و ما تقریباً کمتر کشوری را در دنیا داریم که در حال حاضر استراتژی کنترل حوادث ترافیکی را نداشته باشد.,

 

,  ,

وزیر اسبق بهداشت درمان آموزش و پزشکی با بیان اینکه وظیفه نظام سلامت در این زمینه چیست بیان کرد:توقع اصلی از نظام سلامت درمانی مراقبت به موقع از بیماران و حادثه دیدگان که خود سرفصل مهمی دارد است که الته در این باره هنوز با چالش روبرو هستیم اما فراتر از این نقشهایی که نظام سلامت باید انجام دهد و شابد سازمانهای دیگر نتوانند آن را انجام بدهند این است و در اینجا وجود دارد که یکی از این نقشهای مهم جمع آوری اطلاعات است و در مرحله بعد تحلیل این اطلاعات تا بتواند به کمک آن سیاستهای مناسب را اتخاذ کند تا در نهایت سیاستهای پیشگرانه را ایجاد کند.

, وزیر اسبق بهداشت درمان آموزش و پزشکی با بیان اینکه وظیفه نظام سلامت در این زمینه چیست بیان کرد:توقع اصلی از نظام سلامت درمانی مراقبت به موقع از بیماران و حادثه دیدگان که خود سرفصل مهمی دارد است که الته در این باره هنوز با چالش روبرو هستیم اما فراتر از این نقشهایی که نظام سلامت باید انجام دهد و شابد سازمانهای دیگر نتوانند آن را انجام بدهند این است و در اینجا وجود دارد که یکی از این نقشهای مهم جمع آوری اطلاعات است و در مرحله بعد تحلیل این اطلاعات تا بتواند به کمک آن سیاستهای مناسب را اتخاذ کند تا در نهایت سیاستهای پیشگرانه را ایجاد کند.,

 

,  ,

لنکرانی، در ادامه سخنرانی خود اظهار کرد از دیگر نقش‌های نظام سلامت این است که نظام سلامت بحث حمایت طلبی است، ما در موضوع حمایت طلبی به نظر میرسد نظام سلامت هنوز از ظرفیتهای خود استفاده نکرده و برای اینکه این حمایت طلبی معنادار باشد باید روند کار را بداند.پ

, لنکرانی، در ادامه سخنرانی خود اظهار کرد از دیگر نقش‌های نظام سلامت این است که نظام سلامت بحث حمایت طلبی است، ما در موضوع حمایت طلبی به نظر میرسد نظام سلامت هنوز از ظرفیتهای خود استفاده نکرده و برای اینکه این حمایت طلبی معنادار باشد باید روند کار را بداند.پ,

 

,  ,

وی با بیان اینکه رسیدن به این اهداف تنها با لابی کردن صرف امکان پذیر نیست، ادامه داد: آن موضوع قوانینی دارد که یکی از آنها این است که ما فاکتورهای ثابت و متغیر درباره هر یک را بشناسیم و بدانیم که کدامیک تغییر پذیر است شرایط بیرونی را درست شناسایی کنیم تا بدانیم چه گروههایی ا تصمیمات ما متاثر میشوند و در مرحله بعد براساس این شراط سیاست مناسب را پشنهاد کرده گروهها همراه و همسوی خود را شناسیم و توانیم ان استراتژی ها را بگیریم، به عنوان مثال در بحث ایمنی خودرو با اینکه پلیس تلاش زیادی داشته اما واقعیت این است که در خصوص ایمنی خودرو گامهای بلندی را برنداشته ایم یا بسیار با تاخیر بوده است.

, وی با بیان اینکه رسیدن به این اهداف تنها با لابی کردن صرف امکان پذیر نیست، ادامه داد: آن موضوع قوانینی دارد که یکی از آنها این است که ما فاکتورهای ثابت و متغیر درباره هر یک را بشناسیم و بدانیم که کدامیک تغییر پذیر است شرایط بیرونی را درست شناسایی کنیم تا بدانیم چه گروههایی ا تصمیمات ما متاثر میشوند و در مرحله بعد براساس این شراط سیاست مناسب را پشنهاد کرده گروهها همراه و همسوی خود را شناسیم و توانیم ان استراتژی ها را بگیریم، به عنوان مثال در بحث ایمنی خودرو با اینکه پلیس تلاش زیادی داشته اما واقعیت این است که در خصوص ایمنی خودرو گامهای بلندی را برنداشته ایم یا بسیار با تاخیر بوده است.,

 

,  ,

لنکرانی، ادامه داد: در اینجا باید گفت حمات طلبی درست و صحیح می توانست به ما کمک کند چرا که نقشی است که نظام سلامت بهتر از سازمان‌ها دیگر می تواند آنرا ایفا کند سو را اینکه این حمایت طلی مستندتر باشد نه اینکه فقط به صورت گزاره بیان شود بلکه با در نظر گرفتن عوامل با ثبات و شناخت گروههای متاثر و گروههای همسو این کار را انجام بدهیم.

, لنکرانی، ادامه داد: در اینجا باید گفت حمات طلبی درست و صحیح می توانست به ما کمک کند چرا که نقشی است که نظام سلامت بهتر از سازمان‌ها دیگر می تواند آنرا ایفا کند سو را اینکه این حمایت طلی مستندتر باشد نه اینکه فقط به صورت گزاره بیان شود بلکه با در نظر گرفتن عوامل با ثبات و شناخت گروههای متاثر و گروههای همسو این کار را انجام بدهیم.,

 

,  ,

رئیس مرکز تحقیقات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از نقش‌های بسیار مهم برای حمایت این تصمیم این است که جمع آوری اطلاعات است ، ما واقعا احتیاج خیلی مبرمی به یک نوع نظام مراقبت و جمع آوری اطلاعات در بحث حوادث ترافیکی و جراحت و مرگ و میر ناشی از آن داریم که این موضوع اگر درست انجام بشود بسیاری از ساستها را م تواند تحت تاثیر قرار بدهد و واقعایت است علرغم اینکه این مسئله را در سطح پزشک قانونی دارم و از نظر قانونی پزشکی قانونی مسئول گزارش آمار مرگ و میر است و پلیس نی مسئول گزارش حوادث به شما رمی رود اما این تبدیل شدن به نظام مراقبت کاری است که شاید بهتر است وزارت بهداشت بانی انجام آن باشد و اگر این اتفاق بیافتد ما م توانیم از داده های حوادث ترافیکی استفاده بهتر و مناسب تر بریم برای سیاست گذاری و بتوانیم این مسیر را به درستی پیش بریم.

, رئیس مرکز تحقیقات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از نقش‌های بسیار مهم برای حمایت این تصمیم این است که جمع آوری اطلاعات است ، ما واقعا احتیاج خیلی مبرمی به یک نوع نظام مراقبت و جمع آوری اطلاعات در بحث حوادث ترافیکی و جراحت و مرگ و میر ناشی از آن داریم که این موضوع اگر درست انجام بشود بسیاری از ساستها را م تواند تحت تاثیر قرار بدهد و واقعایت است علرغم اینکه این مسئله را در سطح پزشک قانونی دارم و از نظر قانونی پزشکی قانونی مسئول گزارش آمار مرگ و میر است و پلیس نی مسئول گزارش حوادث به شما رمی رود اما این تبدیل شدن به نظام مراقبت کاری است که شاید بهتر است وزارت بهداشت بانی انجام آن باشد و اگر این اتفاق بیافتد ما م توانیم از داده های حوادث ترافیکی استفاده بهتر و مناسب تر بریم برای سیاست گذاری و بتوانیم این مسیر را به درستی پیش بریم.,

 

,  ,

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما گزارشهای مختلفی را می بنیم که نقش عوامل خطر راننده جاده یا گزارش مربوط به ایرلند مبنی بر آن است که در سال 2007 تا 2010 که نشان م دهد تا همین سالهای قبل به همین صورت است اما نگاه صحیح تر آن است که ما این مقدار ا این داده ها درست استفاده کنیم، طبق مطالعات انجام شده از سال 2011 تاکنون بحث کاهش حوادث ترافیکی و ایمنی جاده مطرح شده است و در ده کشور برنامه هایی بوده است و خود آنها اذعان کردند که معلوم نیست که اقداماتی که ما انجام می دهیم به ان امید که سرعت آن را کم کنم موثر بوده باشد چرا که در آن نقطه که به آن مداخله شده سرعت کاهش پیدا کرده بود و در سایر نقاط سرعت کاهش پیدا کرده بود بنابراین مداخله موفق باشد یا نباشد با هزینه های گزاف جمع آوری اطلاعات دارد.

, وی ادامه داد: واقعیت این است که ما گزارشهای مختلفی را می بنیم که نقش عوامل خطر راننده جاده یا گزارش مربوط به ایرلند مبنی بر آن است که در سال 2007 تا 2010 که نشان م دهد تا همین سالهای قبل به همین صورت است اما نگاه صحیح تر آن است که ما این مقدار ا این داده ها درست استفاده کنیم، طبق مطالعات انجام شده از سال 2011 تاکنون بحث کاهش حوادث ترافیکی و ایمنی جاده مطرح شده است و در ده کشور برنامه هایی بوده است و خود آنها اذعان کردند که معلوم نیست که اقداماتی که ما انجام می دهیم به ان امید که سرعت آن را کم کنم موثر بوده باشد چرا که در آن نقطه که به آن مداخله شده سرعت کاهش پیدا کرده بود و در سایر نقاط سرعت کاهش پیدا کرده بود بنابراین مداخله موفق باشد یا نباشد با هزینه های گزاف جمع آوری اطلاعات دارد.,

 

,  ,

لنکرانی، تصریح کرد: همچنین طق مطالعاه ای در چین که سرعت موضوع اصلی آن بود مشکل آن تعداد زیاد خودروهای وده است که سع داشتند ینند چه موقع باید تمرک داشته اشند به خودروها سرعت شتری بدهند که براساس این مطالعه در کشور چین باید توانند خودروهای suv باشد و در ایام هفته به نتایج بهتری می رسند تا اینکه بخواهند ه صورت غیر هدفمند پیش بروند یا استفاده ا کلاه ایمنی براساس مطالعات انجام شده در ویتنام نشان می دهد مجموعه کارهای قابل انجحا حداکثر تا 75 درصد افراد را می توان به استفاده از کلاه ایمنی قانع کرد که جالب تر از آن این است که این روند در کشور ما در هیچ یک ا آمارها زیر 20 درصد است که در واقع تلاش کردند علل استفاده نکردن ا کلاه ایمنی را بشناسند.

, لنکرانی، تصریح کرد: همچنین طق مطالعاه ای در چین که سرعت موضوع اصلی آن بود مشکل آن تعداد زیاد خودروهای وده است که سع داشتند ینند چه موقع باید تمرک داشته اشند به خودروها سرعت شتری بدهند که براساس این مطالعه در کشور چین باید توانند خودروهای suv باشد و در ایام هفته به نتایج بهتری می رسند تا اینکه بخواهند ه صورت غیر هدفمند پیش بروند یا استفاده ا کلاه ایمنی براساس مطالعات انجام شده در ویتنام نشان می دهد مجموعه کارهای قابل انجحا حداکثر تا 75 درصد افراد را می توان به استفاده از کلاه ایمنی قانع کرد که جالب تر از آن این است که این روند در کشور ما در هیچ یک ا آمارها زیر 20 درصد است که در واقع تلاش کردند علل استفاده نکردن ا کلاه ایمنی را بشناسند., suv,

 

,  ,

لنکرانی، همچنین با اشاره به مطالعه دیگری در کنیا گفت: این مطالعه نشان داده است که موضوع کلاه ایمنی بیشتر به دلیل ناراحتی و غیرقابل تحمل بودن آن است‌؛ این مطلاب نشان می‌دهد که ما به حمایت حتیاج بداریم که داده‌ها در نظام مراقبت به دست آید، به شرطی که نظام مراقبت آن را درست طراحی کند و در مرحله بعد داده‌هایی که به دست می‌آید را تبدیل به مکانیزم ترجمان دانش و گزاره‌های قابل تبدیل به سیاست گذاری برای فهم آن انجام شود.

, لنکرانی، همچنین با اشاره به مطالعه دیگری در کنیا گفت: این مطالعه نشان داده است که موضوع کلاه ایمنی بیشتر به دلیل ناراحتی و غیرقابل تحمل بودن آن است‌؛ این مطلاب نشان می‌دهد که ما به حمایت حتیاج بداریم که داده‌ها در نظام مراقبت به دست آید، به شرطی که نظام مراقبت آن را درست طراحی کند و در مرحله بعد داده‌هایی که به دست می‌آید را تبدیل به مکانیزم ترجمان دانش و گزاره‌های قابل تبدیل به سیاست گذاری برای فهم آن انجام شود.,

 

,  ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه