اخبار داغ

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان:

برج فناوری هرمزگان امسال راه اندازی می شود

برج فناوری هرمزگان امسال راه اندازی می شود
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: ساختمان سابق دانشگاه هرمزگان که پس از بازسازی و تغییرات در سیستم های موجود آن تبدیل به برج فناوری خواهد شد و با بهره برداری از آن هرمزگان صاحب برج فناوری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ساحل؛ علی فتی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری سال 96 خود اظهار داشت: پارک علم و فناوری هرمزگان با رایزنی و تعامل و معرفی شرکتهای مستقر و ارائه گزارشات پیشرفت پروژه های خود طی سالهای اخیر، به تصویب هیأت مدیرة انجمن بین المللی پارکهای علم و فناوری IASP ، در روزهای آغازین سال 1396 به عضویت قطعی انجمن Full Member پذیرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای ساحل, ؛ علی فتی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری سال 96 خود اظهار داشت: پارک علم و فناوری هرمزگان با رایزنی و تعامل و معرفی شرکتهای مستقر و ارائه گزارشات پیشرفت پروژه های خود طی سالهای اخیر، به تصویب هیأت مدیرة انجمن بین المللی پارکهای علم و فناوری IASP ، در روزهای آغازین سال 1396 به عضویت قطعی انجمن Full Member پذیرفته شد.,

وی از عضویت پارک علم و فناوری هرمزگان در انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری جهان « IASP» خبر داد و بیان کرد: IASP یک سازمان غیرمردمی بوده و به عنوان یک مقام ویژه مشورتی در شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد است.به گفته فتی، IASP مدیریت حرفه ای پارکهای علمی، تکنولوژی و تحقیقاتی و دیگر حوزه های نوآوری را با یکدیگر مرتبط می سازد و خدماتی را ارائه می دهد که موجب رشد و شکوفائی اعضای خود می گردد.

,

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در ادامه با اشاره به اعتبارات پارک علم و فناوری طی سال های گذشته افزود: ما فعالیت پارک را زمانی می دانیم که ردیف بودجه مستقلی دریافت کردیم و از نظر ما پارک هرمزگان سال 92 شناسنامه دار شد و اعتبار مستقل برای انجام وظایف دریافت کرد.

,

فتی با بیان اینکه از سال 92 تا 95 بطور سالیانه بین 10 تا 20 درصد به اعتبارات پارک اضافه می شد، گفت: امسال با حمایت دولت برای اولین بار اعتبارات پارک 68 درصد افزایش یافت.

,

وی اعتبارات پارک علم و فناوری هرمزگان سال گذشته را یک میلیارد و 460 میلیون تومان ذکر کرد که این رقم با رشد 68 درصدی به دو میلیارد و 160 میلیون تومان رسید.

,

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان همچنین از اختصاص 200 میلیون تومان دیگر طی روزهای گذشته جدای از اعتبارات مصوب خبر داد.

,

فتی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات پارک علم و فناوری هرمزگان در زمینه تملک ساختمان و محل استقرار واحدهای فناور طی سال های گذشته افزود: ساختمان استیجاری فعلی ظرفیت تقاضا در حوزه فناوری ندارد از این رو با پیگیری هایی که صورت گرفته است ساختمان سابق دانشگاه هرمزگان را تملک کردیم که 4500 متر فضای فیزیکی دارد که می تواند بخش اعظمی از مشکلات ما را مرتفع کند.

,

به گفته وی، این ساختمان پس از بازسازی و تغییرات در سیستم های موجود آن تبدیل به برج فناوری خواهد شد و با بهره برداری از آن هرمزگان صاحب برج فناوری می شود.

,

وی با بیان اینکه هزینه این برج را از محل اعتبارات ملی دریافت کرده ایم گفت: دو سوم اعتبارات برج فناوری را سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یک سوم آن را از محل اعتبارات پارک هرمزگان تامین شده است.

,

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ادامه داد: هزینه بازسازی ساختماناز سوی وزارت علوم تامین شده است که امیدواری با تکمیل آن برج فناوری هرمز راه اندازی و تمامی فناوران و مخترعان برای انجام فعالیت در این برج حضور داشته باشند.

,

فتی با بیان اینکه این برج حداکثر دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد، عنوان کرد: بخشی از بنای ساختمان کنونی پارک علم و فناوری استان که در جوار دانشگاه هرمزگان قرار داد، انجام شده که امیدواریم با تکمیل آن شرکت های رشد یافته و دانش بنیان در این محل مستقر شوند.

,

وی در پایان با اشاره به وجود 26 شرکت دانش بنیان در هرمزگان وجود دارد که 16 شرکت از واحدهای فناوری هستند که در مراکز رشد پارک فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در این زمینه قابلیت های فراوانی دارد و با دریافت کارگزاری دانش بنیان توسط هرمزگان این روند آسان تر شده و هم نظارت بیشتری بر شرکت های دانش بنیان هست و هم زمان برای بررسی ها وجود دارد.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه