اخبار داغ

در هشتمین کنگره سلامت در بلایا ‏مطرح شد؛

شماره‌های امدادی متعدد موجب کُندی پاسخ و سردرگمی مردم می‌شود

شماره‌های امدادی متعدد موجب کُندی پاسخ و سردرگمی مردم می‌شود
در هشتمین کنگره سلامت در بلایا ‏موضوع "ضرورت ادغام شماره‌های امدادی" مطرح و عنوان شد شماره‌های امدادی متعدد موجب کُندی پاسخ و سردرگمی مردم می‌شود؛ تا به حال شماره ۱۱۵ اورژانس آشناترین شماره برای مردم تایید شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری سینا؛ حمیدرضا خانکه، مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی و امین صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در نشست تخصصی با موضوع "ضرورت ادغام شماره‌های امدادی و سازمان راهور" در هشتمین کنگره سلامت در بلایا به ایراد سخنرانی پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از خبرگزاری سینا؛ حمیدرضا خانکه، مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی و امین صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در نشست تخصصی با موضوع "ضرورت ادغام شماره‌های امدادی و سازمان راهور" در هشتمین کنگره سلامت در بلایا به ایراد سخنرانی پرداختند., سینا,

 

خانکه، با یادآوری تصادف دلخراشی که سه سال پیش برای اتوبوسی که از مبدا اصفهان شروع به حرکت کرده بود و از جاده منحرف و با برخورد با اتوبوس دیگر دچار حادثه شده و منجر به کشته شدن 46 از هموطنانمان شد، گفت: با جمع آوری شواهد 40 سال گذشته، ضرورت پیاده سازی طرح SOS یعنی ادغام شماره‌های متعدد امدادی، تحت یک فرماندهی اتخاذ شد.

 

وی ادامه داد: طرح این موضوع، تعصب ارگان‌های مختلف همچون هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، اورژانس‌های اجتماعی و سایر سازمان‌ها را نسبت به شماره‌های خودشان برانگیخت؛ تعداد زیاد سازمان‌های مختلف با شماره‌های امدادی متعدد خود موجب کندی پاسخ میشود؛ همچنین این تنوع باعث می‌شود در صورت بروز حادثه، مسئول خاصی خود را متولی پاسخگویی نبیند؛ در حادثه اتوبوس نیز همه سازمانها مسئولیت را بر گردن سایرین انداختند.

 

خانکه، گفت: پس از این حادثه، وزیر محترم راه، برای بنده جلسه ارائه طرح SOS را در کمیسیونی گذاشتند و من نیز نتایج مطالعات 40 ساله کشورهای مختلف را ارائه دادم؛ تجربه کشورهای مختلف نشان داده که در گذشته این کشورها شماره‌های متعددی داشتند اما به مرور به سمت یک شماره و دیسپچ مشترک و فرماندهی واحد رفتند؛ بنابراین ما نیز باید طرحی را که متناسب با کشور خودمان است را اجرا کنیم.

 

شماره ۱۱۵ اورژانس آشناترین شماره برای مردم

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی، افزود: با یک مطالعه بر روی 30 هزار نفر، متوجه شدیم که مردم شماره 115 اورژانس را بیشتر می‌شناختند؛ کمیسیون عالی راه نیز این شماره را تایید کرد اما با هجمه‌های زیادی روبه رو شدیم؛ شماره 110 پلیس نیز یکی از انتخاب‌ها بود اما به دلیل آنکه حجم زیادی از تماس‌ها با پلیس 110 امنیتی بوده، این شماره مورد موافق قرار نگرفت.

 

وی گفت: بنابراین تصمیم گرفته شد که دو شماره داشته باشیم؛ شماره110 برای موارد امنیتی و شماره 115 برای موارد امدادی مورد توافق قرار گرفت؛ این طرح مصوبه کمیسیون راه شده اما هنوز نتوانستیم آن را اجرایی کنیم.

 

کاهش شماره‌های امدادی برابر با ارائه خدمات بهتر

امین صابری نیا، رئیس سابق مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در ادامه گفت: در همه دنیا سعی شده که شماره‌های مورد نیاز مردم برای حفظ کردن کاهش بیابد و با این کار مردم در شرایط تصمیم گیری برای اینکه به کدام شماره زنگ بزنند، قرار داده نشوند؛ زیرا برای ارائه خدمات مفید و موثر زمان محدودی داریم و اگر زمان طلایی از دست برود، آسیب به خدمات گیرنده می‌رسد.

 

ارگان‌ها نگاه "سازمان محوری" دارند نه " مردم محوری"

وی گفت: گاهی اوقات تماس مردم باعث می شود سازمانی که متخصص کار نیست وارد عمل شود و این اعتبارات را در سازمان های مختلف پراکنده می کند درحالی که تجمیع اعتبارات خود عامل خدمات رسانی بهتر است؛ از جمله اشکالات به وجود آمده توسط تعدد شماره‌های امدادی می توان به مواد زیادی اشاره کرد که مهم ترین آن سردرگمی مردم است اما متاسفانه سازمان‌ها نگاه "سازمان محوری" دارند نه " مردم محوری"؛ در حالی که اگر مسئولان سازمان‌ها به جای اینکه به فکر سود و زیان خود باشند به فکر راحتی مردم باشند، مشکلات حل می‌شوند.

 

انتهای پیام/

,

 

,  ,

خانکه، با یادآوری تصادف دلخراشی که سه سال پیش برای اتوبوسی که از مبدا اصفهان شروع به حرکت کرده بود و از جاده منحرف و با برخورد با اتوبوس دیگر دچار حادثه شده و منجر به کشته شدن 46 از هموطنانمان شد، گفت: با جمع آوری شواهد 40 سال گذشته، ضرورت پیاده سازی طرح SOS یعنی ادغام شماره‌های متعدد امدادی، تحت یک فرماندهی اتخاذ شد.

, خانکه، با یادآوری تصادف دلخراشی که سه سال پیش برای اتوبوسی که از مبدا اصفهان شروع به حرکت کرده بود و از جاده منحرف و با برخورد با اتوبوس دیگر دچار حادثه شده و منجر به کشته شدن 46 از هموطنانمان شد، گفت: با جمع آوری شواهد 40 سال گذشته، ضرورت پیاده سازی طرح SOS یعنی ادغام شماره‌های متعدد امدادی، تحت یک فرماندهی اتخاذ شد., SOS,

 

,  ,

وی ادامه داد: طرح این موضوع، تعصب ارگان‌های مختلف همچون هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، اورژانس‌های اجتماعی و سایر سازمان‌ها را نسبت به شماره‌های خودشان برانگیخت؛ تعداد زیاد سازمان‌های مختلف با شماره‌های امدادی متعدد خود موجب کندی پاسخ میشود؛ همچنین این تنوع باعث می‌شود در صورت بروز حادثه، مسئول خاصی خود را متولی پاسخگویی نبیند؛ در حادثه اتوبوس نیز همه سازمانها مسئولیت را بر گردن سایرین انداختند.

, وی ادامه داد: طرح این موضوع، تعصب ارگان‌های مختلف همچون هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، اورژانس‌های اجتماعی و سایر سازمان‌ها را نسبت به شماره‌های خودشان برانگیخت؛ تعداد زیاد سازمان‌های مختلف با شماره‌های امدادی متعدد خود موجب کندی پاسخ میشود؛ همچنین این تنوع باعث می‌شود در صورت بروز حادثه، مسئول خاصی خود را متولی پاسخگویی نبیند؛ در حادثه اتوبوس نیز همه سازمانها مسئولیت را بر گردن سایرین انداختند.,

 

,  ,

خانکه، گفت: پس از این حادثه، وزیر محترم راه، برای بنده جلسه ارائه طرح SOS را در کمیسیونی گذاشتند و من نیز نتایج مطالعات 40 ساله کشورهای مختلف را ارائه دادم؛ تجربه کشورهای مختلف نشان داده که در گذشته این کشورها شماره‌های متعددی داشتند اما به مرور به سمت یک شماره و دیسپچ مشترک و فرماندهی واحد رفتند؛ بنابراین ما نیز باید طرحی را که متناسب با کشور خودمان است را اجرا کنیم.

, خانکه، گفت: پس از این حادثه، وزیر محترم راه، برای بنده جلسه ارائه طرح SOS را در کمیسیونی گذاشتند و من نیز نتایج مطالعات 40 ساله کشورهای مختلف را ارائه دادم؛ تجربه کشورهای مختلف نشان داده که در گذشته این کشورها شماره‌های متعددی داشتند اما به مرور به سمت یک شماره و دیسپچ مشترک و فرماندهی واحد رفتند؛ بنابراین ما نیز باید طرحی را که متناسب با کشور خودمان است را اجرا کنیم., SOS,

 

,  ,

شماره ۱۱۵ اورژانس آشناترین شماره برای مردم

, شماره ۱۱۵ اورژانس آشناترین شماره برای مردم, شماره ۱۱۵ اورژانس آشناترین شماره برای مردم,

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی، افزود: با یک مطالعه بر روی 30 هزار نفر، متوجه شدیم که مردم شماره 115 اورژانس را بیشتر می‌شناختند؛ کمیسیون عالی راه نیز این شماره را تایید کرد اما با هجمه‌های زیادی روبه رو شدیم؛ شماره 110 پلیس نیز یکی از انتخاب‌ها بود اما به دلیل آنکه حجم زیادی از تماس‌ها با پلیس 110 امنیتی بوده، این شماره مورد موافق قرار نگرفت.

, مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی، افزود: با یک مطالعه بر روی 30 هزار نفر، متوجه شدیم که مردم شماره 115 اورژانس را بیشتر می‌شناختند؛ کمیسیون عالی راه نیز این شماره را تایید کرد اما با هجمه‌های زیادی روبه رو شدیم؛ شماره 110 پلیس نیز یکی از انتخاب‌ها بود اما به دلیل آنکه حجم زیادی از تماس‌ها با پلیس 110 امنیتی بوده، این شماره مورد موافق قرار نگرفت.,

 

,  ,

وی گفت: بنابراین تصمیم گرفته شد که دو شماره داشته باشیم؛ شماره110 برای موارد امنیتی و شماره 115 برای موارد امدادی مورد توافق قرار گرفت؛ این طرح مصوبه کمیسیون راه شده اما هنوز نتوانستیم آن را اجرایی کنیم.

, وی گفت: بنابراین تصمیم گرفته شد که دو شماره داشته باشیم؛ شماره110 برای موارد امنیتی و شماره 115 برای موارد امدادی مورد توافق قرار گرفت؛ این طرح مصوبه کمیسیون راه شده اما هنوز نتوانستیم آن را اجرایی کنیم.,

 

,  ,

کاهش شماره‌های امدادی برابر با ارائه خدمات بهتر

, کاهش شماره‌های امدادی برابر با ارائه خدمات بهتر, کاهش شماره‌های امدادی برابر با ارائه خدمات بهتر,

امین صابری نیا، رئیس سابق مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در ادامه گفت: در همه دنیا سعی شده که شماره‌های مورد نیاز مردم برای حفظ کردن کاهش بیابد و با این کار مردم در شرایط تصمیم گیری برای اینکه به کدام شماره زنگ بزنند، قرار داده نشوند؛ زیرا برای ارائه خدمات مفید و موثر زمان محدودی داریم و اگر زمان طلایی از دست برود، آسیب به خدمات گیرنده می‌رسد.

, امین صابری نیا، رئیس سابق مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در ادامه گفت: در همه دنیا سعی شده که شماره‌های مورد نیاز مردم برای حفظ کردن کاهش بیابد و با این کار مردم در شرایط تصمیم گیری برای اینکه به کدام شماره زنگ بزنند، قرار داده نشوند؛ زیرا برای ارائه خدمات مفید و موثر زمان محدودی داریم و اگر زمان طلایی از دست برود، آسیب به خدمات گیرنده می‌رسد.,

 

,  ,

ارگان‌ها نگاه "سازمان محوری" دارند نه " مردم محوری"

, ارگان‌ها نگاه "سازمان محوری" دارند نه " مردم محوری", ارگان‌ها نگاه "سازمان محوری" دارند نه " مردم محوری",

وی گفت: گاهی اوقات تماس مردم باعث می شود سازمانی که متخصص کار نیست وارد عمل شود و این اعتبارات را در سازمان های مختلف پراکنده می کند درحالی که تجمیع اعتبارات خود عامل خدمات رسانی بهتر است؛ از جمله اشکالات به وجود آمده توسط تعدد شماره‌های امدادی می توان به مواد زیادی اشاره کرد که مهم ترین آن سردرگمی مردم است اما متاسفانه سازمان‌ها نگاه "سازمان محوری" دارند نه " مردم محوری"؛ در حالی که اگر مسئولان سازمان‌ها به جای اینکه به فکر سود و زیان خود باشند به فکر راحتی مردم باشند، مشکلات حل می‌شوند.

, وی گفت: گاهی اوقات تماس مردم باعث می شود سازمانی که متخصص کار نیست وارد عمل شود و این اعتبارات را در سازمان های مختلف پراکنده می کند درحالی که تجمیع اعتبارات خود عامل خدمات رسانی بهتر است؛ از جمله اشکالات به وجود آمده توسط تعدد شماره‌های امدادی می توان به مواد زیادی اشاره کرد که مهم ترین آن سردرگمی مردم است اما متاسفانه سازمان‌ها نگاه "سازمان محوری" دارند نه " مردم محوری"؛ در حالی که اگر مسئولان سازمان‌ها به جای اینکه به فکر سود و زیان خود باشند به فکر راحتی مردم باشند، مشکلات حل می‌شوند.,

 

,  ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه