اخبار داغ

همزمان با برگزاری اجلاسیه شهرداران جهان اسلام انجام می‌شود؛

میزبانی مشهد از شهرداران 59 شهر خارجی و داخلی

میزبانی مشهد از شهرداران 59 شهر خارجی و داخلی
شهردار مشهد گفت: در 5 و 6 اردیبهشت ماه اجلاس کلان شهرهای جهان اسلامی با اهداف متنوع در مشهد برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد، در نشست خبری شهرداری مشهد پیرامون اجلاسیه شهرداران جهان اسلام، اظهار کرد: این شهر از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

شهردار مشهد افزود: از آن جایی که در حوزه مدیریت شهری مسئولیت به عهده شهرداری است و در گذشته اجلاسی تحت عنوان جوانان عضو آیسسکو برگزار شد که دستاوردهای زیادی داشت و درآن به اهداف کلی و میانی دست یافتیم.

,

وی تصریح کرد: اصلی ترین هدف آشنایی این جوانان با شهر مشهد، اتحاد، انسجام، همدلی و هم‌افزایی در بین نمایندگان کشورهای اسلامی و وحدت نگاه در خصوص نفی خشونت علیه ملت‌ها علی‌الخصوص ملت‌های مسلمان است.

,

مرتضوی یادآور شد: در 5 و 6 اردیبهشت ماه اجلاس کلان شهرهای جهان اسلامی با اهداف متنوع برگزار کرد که از این بین می‌توان به بررسی چالش‌های مدیریت شهری در شهرهای اسلامی، اشترکات پذیرش شهرهای مذهبی برای جذب گردشگر مذهبی، اقتصاد شهری و حصول درآمد پایدار، بررسی معماری اسلامی در شهرها، ضرورت تقویت شبکه‌های اسلامی و پیوند دوستی بین شهرهای اسلامی اشاره کرد.

,

شهردار مشهد اضافه کرد: ورود مهمان‌ها 4 و 5 اردیبهشت است و مراسم افتتاحیه 5 اردیبهشت صورت می‌گیرد و 6 اردیبهشت اختتامیه و 7 اردیبهشت پایان برنامه و عزیمت میمانان به علاوه تور بازدید انجام می‌شود.

,

وی بیان کرد: از 27 کشور جهان و سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا، 59 شهر که 40 شهر خارجی و 19 شهر داخلی است در این اجلاسیه شرکت می کنند.

,

مرتضوی خاطرنشان کرد: افغانستان، پاکستان، تایلند، ترکیه، سوریه، عراق، عمان، قرقیزستان، لبنان، اتیوپی، مالی، اوگاندا، الجزایر، تانزانیا، سیرالئون، غنا، مراکش، موریتانی، مالزی، نیجر، یمن، بوسنی، آلبانی، روسیه، استرالیا، سیدنی و ساحل عاج کشورهای شرکت کننده در این اجلاس هستند.

,

شهردار مشهد اذعان کرد: این اجلاسیه بزرگترین اجلاس در سال‌های اخیر است و به همین دلیل این موضوع یکی از فرصت ها است.

,

وی عنوان کرد: این اجلاس، سومین اجلاس بعد از پایتخت شدن مشهد به پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.

,

مرتضوی یادآور شد: در دو اجلاس گذشته رضایت مندی کم نظیری را از مدعوین شاهد بودیم و امیدواریم اجلاس سوم نیز تحت عنوان شهرداران جهان اسلامی به خوبی برگزار شود.

,

مرتضوی ادامه داد: این اجلاسیه می‌تواند دستاوردهای متعددی از جمله توسعه گردشگری را داشته باشد و مشهد قطب گردشگری اسلامی است.

,

وی عنوان کرد: برگزاری این اجلاسیه دستاوردهای متنوعی مثل دیپلماسی و توسعه در همه ابعاد را به دنبال دارد.

,

شهردار مشهد یادآورشد: با کشورهای مختلف از اسلامی و غیر اسلامی ارتباطات مطلوبی از قبیل داریم ارتباطات اقتصادی و مراودات فرهنگی داریم و پیمان خواهر خواندگی امضا کردیم.

,

مرتضوی خاطرنشان کرد: اقتصاد مشهد بر محور زیارت است اگر تعداد گردشگران افزایش یابد به اقتصاد مشهد کمک می شود.

,

وی عنوان کرد: مذاکرات درباره کارهای بازرگانی جزء رسالت‌های این اجلاسیه نیست ولی این آمدن میهمان‌ها بی‌اثر نیست و امیداوریم دوستانی که از مسئولان استان دعوت می شوند این کار را به عهده گیرند.

,

شهردار مشهد افزود: هر اجلاسی که در مشهد برگزار شود کمک به توسعه مشهد می‌کند، اضافه کرد: با رعایت سطوح هزینه‌های متعارفی در نظر گرفته شده است و در چارچوب قوانین و مجموعه هزینه‌ها در انتها اعلام می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین هزینه هزینه اسکان است و سعی بر رعایت اقتصاد مقاومتی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه