اخبار داغ

حق گویی شیعه از بغداد تا باکو؛

امام کاظم (ع) و نسبتی که با شیعیان امروز دارد

امام کاظم (ع) و نسبتی که با شیعیان امروز دارد
امام هفتم حق گویی ودفاع ازحق که منجربه زندانی شدن آن حضرت درمدت های متوالی شدوحضرت در زندان به شهادت رسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمود هادی در تبریزبیدار نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار ,



حضرت موسی بن جعفر علیه السلام بنا به نقل معروف درسال ۱۲۸ در منطقه ابوا بدنیا آمد ودرسال ۱۸۶ در زندان بازهربه شهادت رسیدند. در طول مدت امامت حضرت سه نکته بسیار مهم و حیاتی که میتواند سرمشق خوبی برای شیعیانش باشد بصورت خاص به چشم می خورد. اولین نکته که درد امروزجامعه مانیزهست بحث مهم تقویت بنیه اقتصادی شیعیان می باشد.

باتوجه به سیاست کثیف بنی عباس برای تضعیف شیعیان ازطریق تنگنای اقتصادی که فشار زیادی بر شیعیان وارد می کرد وفقر را بر زندگی شیعیان مستولی می کرد، حضرت ازطریق نصب کارگزار در دربار هارون این مهم را برای شیعیان انجام دادند شخصیتی مانند علی ابن یقطین که ازشیعیان مخلص حضرت بودند باشرایط ویژه به منصب وزارت هارون رساندند وبااینکار اولا ازتضییع حق شیعیان در دستگاه دولت حاکم جلوگیری کردند و ثانیا ازطرق مختلف مانند خمس اموال که مبالغ بسیار چشم گیری بود وهکذا نواب حج وغیره که چتر حمایتی عالی برای شیعیان بود.

تقویت بنیه اقتصادی شیعیان

دومین نکته قابل توجه و افتخارآمیز مبارزه با شبهات وتقدس نمایی های خلفای بنی عباس بود که به علت نسبت خویشاوندی با پیامبر همواره درپوشش این نسبت خود را مقدس جلوه می دادند و ازاین طریق به راحتی عوام فریبی می کردند، بعنوان مثال هارون وقتی وارد مدینه شد وبرای زیارت قبر رسول خدا آمد با این جمله به رسول خدا سلام داد که السلام علیک یا رسول الله یابن عم، سلام بر تو ای رسولخدا وای پسرعموی من،  هارون بااین جمله خواست به مردم بفهماند من مقدسم چون پسرعموی پیامبرم و  حضرت درقبال این حرکت ونیرنگ هارون هنگام سلام عرض کردند السلام علیک یا رسول الله یاابه، وبه این طریق ازایجادشبهه و استفاده ازنسبیت با رسول خدا جلوگیری کردند و هارون را مفتضح کردند.

سومین نکته در زندگی امام هفتم حق گویی ودفاع ازحق که منجربه زندانی شدن آن حضرت درمدت های متوالی شدوحضرت در زندان به شهادت رسیدند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


ازآنجا که طبق تعبیر رسول خدا علما ورثه انبیا هستند امروز هم عده ای از علمای دینی وحق گویان در جمهوری آذربایجان در زندانهای رژیم نالایق جمهوری آذربایجان قراردارند که بجرمهای عجیب و غریب و واهی به سالها زندان محکوم شده اند که باید همه شعیان نسبت به آن ها دست به دعا شوند.

,
,
 
,

انتهای پیام/

 
,

انتهای پیام/

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه