اخبار داغ

امام جماعت ابوموسی:

امام کاظم (ع) اسوه صلابت و ظلم ستیزی است

امام کاظم (ع) اسوه صلابت و ظلم ستیزی است
امام جماعت ابوموسی گفت: خداوند متعال یکی از مهم ترین ویژگی های انسان های الهی را کظم غیظ و عفو از مردم می شمارد و امام کاظم(ع) در این زمینه اسوه و الگواست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافذ آنلاین، حجت الاسلام حسنی امام جماعت ابوموسی در مراسم سوگواری پیشوای هفتم شیعیان، حضرت موسی بن جعفر علیه السلام با اشاره به صبر و شکیبایی امام موسی کاظم (ع) به عنوان بارزترین خصوصیات اخلاقی این امام همام؛ اظهار کرد: بالا بردن آستانه تحمل و دفاع از حق و حقیقت از درس‌های بزرگ این امام به دوستداران اهل بیت (ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافذ آنلاین,

امام جماعت ابوموسی افزود: صیانت از هویت دینی و پیشگیری از انحراف در مکتب تشیع از خدمات ارزشمند امام موسی کاظم (ع) به جامعه شیعه و مسلمانان است و خدمات ماندگار امام موسی کاظم (ع) به مکتب تشیع و جامعه بشریت ماندگار است.

,

حسنی با اشاره به همزمانی دوران امامت حضرت موسی کاظم (ع) با سه خلیفه عباسی و صبر و شکیبایی ایشان در برابر ظلم و ستم عباسیان بیان کرد: کمک در ابعاد علمی، دینی و اجتماعی به مردم باعث شد که او را باب‌الحوایج لقب دهند.

,

وی با بیان این که شناخت اصولی و درست دین رسالت کنونی تشیع است، ابراز کرد: مطالعه آثار معتبر اهل تشیع مانند نهج‌البلاغه گره‌ گشای شناخت و معرفت نسبت به دین است.

,

امام جماعت ابوموسی گفت: حضرت موسی بن جعفر(ع) با اینکه مدتهای مدیدی را در زندانهای مختلف نظام طاغوتی هارون سپری کرد و در شکنجه گاه های ترسناک، به دست شقی ترین مأموران سپرده شده بود، اما از گفتن سخن حق و نشر حقایق الهی لحظه ای درنگ نکرد.

,

حسنی تصریح کرد: آن حضرت در فرصتهای مناسب گفتارهای بیدارگرانه و هشدارآمیز خود را به گوش سردمداران دنیاپرست نظام حکومتی رسانده، به ایفای نقش خطیر خویش در جامعه اسلامی پرداخت.

,

وی افزود: امام موسی کاظم(ع) که به القاب کاظم، صابر، صالح، امین و عبدالصالح و باب‌الحوایج شهرت دارد هفتم ماه صفر در سرزمین حجاز دیده به جهان گشود؛ این امام همام در سن 25 سالگی بعد از شهادت پدرش به مقام امامت و ولایت رسید.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه