اخبار داغ

رئیس سازمان غذا و دارو کشور:

برچسب سلامت غذا ضامن سلامت آن محصول نیست

برچسب سلامت غذا ضامن سلامت آن محصول نیست
رئیس سازمان غذا و دارو کشور در ارتباط با برچسب سلامت غذا گفت: این برچسب تنها یک راهنما برای مصرف کننده است و نباید به‌عنوان تاییدیه این سازمان در خصوص آن محصول در نظر گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از سپید پوش، دکتر رسول دیناروند در مراسم معرفی سامانه «حامی» اظهار داشت: با کمک این سامانه برنامه‌ریزی، تامین و تحویل داروهای بیماران متابولیکی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپید پوش,

وی این سامانه را یکی از اقدامات این سازمان در جهت جلوگیری از فساد توسط افراد سودجو در حوزه دارو خواند و ادامه داد: در این دولت علاوه بر آن که هزینه‌های درمان و دارو برای بیماران کاهش پیدا کرده است بلکه کاهش هزینه‌های دولت را نیز شاهد بوده‌ایم، و نسبت به مدت مشابه در دوره قبل بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کاهش هزینه داشتیم که این به معنای صرفه‌جویی بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان در این حوزه است.

,

 

,

ایجاد فضای رقابتی سالم در کاهش هزینه و افزایش دسترسی شیرخشک موثر است

, ایجاد فضای رقابتی سالم در کاهش هزینه و افزایش دسترسی شیرخشک موثر است,

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکل تامین شیرخشک معمولی در دوره قبل عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر علاوه بر رفع آن مشکل، بیماران متابولیک نیز در تهیه شیرخشک رژیمی مشکلی ندارند ، علاوه برآن امسال صرفه‌جویی ۲۵ درصدی نسبت سال گذشته در هزینه‌های شیرخشک‌های متابولیکی داشتیم. 

,

وی ایجاد یک فضای رقابتی سالم را در کاهش هزینه‌ها و افزایش دسترسی شیرخشک موثر دانست.

,

 

,

سامانه حامی و نقش آن در کمک به نظام دارویی

, سامانه حامی و نقش آن در کمک به نظام دارویی, سامانه حامی و نقش آن در کمک به نظام دارویی,

سامانه حامی، نرم افزاری است که به‌وسیله آن بیماران متابولیک و افراد نیازمند به دریافت دارو و شیرخشک رژیمی شناسایی می‌شوند و پس از ثبت نام در سامانه،و تجویز نسخه الکترونیکی توسط پزشک معالج، برچسب مخصوص که به نام بیمار ثبت شده است به دارو زده شده و دارو حداکثر تا ۷۲ ساعت بعد به بیمار تحویل داده می‌شود. به دلیل اینکه در تمام این پرسه دارو قابل ردیابی است هرگونه سوءاستفاده و احتمال خروج دارو از چرخه به حداقل ممکن می‌رسد.

,

 

,

برچسب سلامت غذا ضمانت محصول نیست

, برچسب سلامت غذا ضمانت محصول نیست, برچسب سلامت غذا ضمانت محصول نیست,

دکتر دیناروند در حاشیه مراسم معرفی سامانه حامی، در ارتباط با برچسب سلامت غذا به خبرنگار سپید پوش گفت: متاسفانه هنوز در این مورد فرهنگسازی نشده است و برای آگاهی مردم و معرفی این برچسب نیاز به یک پویش رسانه‌ای و تبلیغات بیشتری وجود دارد که امیدواریم در سال جاری با تامین اعتبارات لازم در این راستا اقداماتی انجام پذیرد.

, سپید پوش,

وی در ادامه توضیح داد: این برچسب به معنی مهر تایید آن محصول از سوی سازمان غذا و دارو نیست بلکه تنها یک راهنما برای معرفی و نشان دادن میزان مواد موجود در آن محصول است تا مصرف کننده با اطلاع از آن نسبت به خرید و یا حذف آن از سبد غذایی خانواده اقدام کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه