اخبار داغ

آغاز کشت بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه

آغاز کشت بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه
کشت بادام‌زمینی به‌عنوان یک محصول استراتژیک شهرستان آستانه‌اشرفیه در منطقه بندر کیاشهر آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآستان‌خبر؛ فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه در حاشیه کشت بادام‌زمینی توسط بادام کاران در منطقه بندر کیاشهر با اشاره به اشتغال چهار هزار نفر بادام کار به‌صورت مستقیم در حوزه بادام اظهار داشت: علاوه بر این تعداد سه هزار کشاورز در حوزه بادام‌زمینی به‌صورت غیرمستقیم در قسمت‌های مختلف ازجمله فروش و فرآوری در حال فعالیت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آستان‌خبر,

رحیم حیدری گلرودباری بابیان اینکه بادام برای شهرستان بیش از ۶۰ میلیارد تومان گردش مالی ایجاد می‌کند گفت: طی بازدیدی که در سال گذشته انجام‌گرفته بود باغات بادام مردم دچار آب‌گرفتگی شده بود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های که انجام‌شده بیش از ۱۵ کیلومتر زهکش در زمین‌های مردم اقدام شد تا در سال زراعی جدید این مشکل را نداشته باشیم.

,

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه نیز با اشاره به وجود دو هزار و ۵۰۷ هکتار باغ بادام در شهرستان آستانه‌اشرفیه اظهار داشت: از هر هکتار زمین زیر کشت بادام پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تر به دست می‌آید.

,

محمدباقر قاسم پور بابیان اینکه کشت بادام‌زمینی از نیمه نخست اردیبهشت آغاز و در نیمه دوم شهریور برداشت آن انجام می‌شود گفت: آستانه‌اشرفیه به علت داشتن خاک مرغوب و حاصلخیز آبرفتی رودخانه سپیدرود شرایط مناسبی را برای تولید بادام‌زمینی دارد که سالانه بیش از ۹۰ درصد از تولید محصول بادام‌زمینی توسط بادامزاران این شهرستان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه محصول بادام‌زمینی شهرستان آستانه‌اشرفیه از نوع گلی است، افزود: دارا بودن بوته‌های ایستاده، پر محصول بودن، کیفیت بالا، طعم خوب، دانه‌های درشت از مهم‌ترین ویژگی‌های بادام‌زمینی این شهرستان به شمار می‌رود که همواره نیز موردتوجه مصرف‌کنندگان قرار دارد.

,

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه با اشاره به برخی مناطق زیر کشت بادام در این شهرستان بیان کرد: کورکا، نقره ده، استخر بیجار، تمچال، پرکاپشت مهدیخانی، خوشکاروندان و… از مهم‌ترین مراکز تولید بادام‌زمینی این شهرستان به شمار می‌روند.

,

کشت بادام‌زمینی با زیر کشت رفتن ۱۰ هکتار از باغات این محصول در بخش بندر کیاشهر امروز آغاز شد.

,

, , , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه