اخبار داغ

رایزنی وزرای خارجه ایران و چین در آتن

رایزنی وزرای خارجه ایران و چین در آتن
وزیران‌امور خارجه ایران و چین در حاشیه مجمع تمدن های کهن در آتن دیدار کردند. طرفین در این دیدار در خصوص برگزاری اجلاس تمدنهای کهن، روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانال اطلاع رسانی وزارت خارجه؛ محمد جواد ظریف در دیدار با وانگ ئی وزیر امور خارجه چین ضمن استقبال از ابتکار دو کشور چین و یونان برای برگزاری اجلاس کشورهای دارای تمدن کهن، این ابتکار را با ارزش خواند و افزود: جامعه جهانی از سوی کشورهای دارای تمدن کهن نیازمند به گفتگوست.  وی افزود: بسیار مهم است که کشورها با همدیگر برای افزایش همکاری و از جمله مبارزه با تروریسم که مبتلا به جامعه جهانی است، گفتگو نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وزیر امور خارجه چین نیز با اشاره به سابقه تمدنی کهن ایران و چین اظهار داشت: به منظور پاسداشت از عقبه تمدنی یکدیگر لازم است که دو کشور از طریق همفکری و همکاری برای رفع مشکلات کنونی جامعه بشری راه حل هایی مناسب پیدا نمایند و مجمع تمدنهای کهن می تواند راه حل خوبی در این راستا باشد.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بسیار خوب توصیف کردن روابط دو جانبه خواستار تقویت همکاریهای اقتصادی و رفع برخی مشکلات مالی و بانکی شد. دکتر ظریف خاطر نشان کرد که ایران و چین دوستان سالهای سخت بوده اند و همچنان به دوستی و همکاری خود ادامه می دهند. ایشان همچنین خواستار حضور فعال تر چین در توسعه بندر چابهار شد.

در این دیدار وزیر امور خارجه چین ضمن اعلام آمادگی کشورش برای افزایش همکاریهای بیشتر بانکی از تامین مالی پروژه های اقتصادی  در ایران استقبال کرد.

 طرفین در این دیدار همچنین در خصوص مسائل منطقه ای بویژه سوریه نیز گفتگو و تبادل نظر کردند.

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه