اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف پوشاک یزد:

تعطیلی 180 واحد پوشاک فروشی در یزد/بهره‌های بالای بانکی، کسبه را ورشکسته کرده است

تعطیلی 180 واحد پوشاک فروشی در یزد/بهره‌های بالای بانکی، کسبه را ورشکسته کرده است
رئیس اتحادیه صنف پوشاک یزد از تعطیلی 181 واحد پوشاک فروشی در یزد در سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رئیس اتحادیه صنف پوشاک یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، با بیان اینکه یک هزار و 159 واحد فروش پوشاک در یزد فعال هستند، از تعطیلی 181 واحد پوشاک فروشی در سال گذشته خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا,

محمدمهدی باغستانی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات این صنف گفت: با توجه به اصلاح قانون نظام صنفی در شهریور ماه سال 92 بخش اعظم مشکلات که مربوط به پاسخ شهرداری جهت اخذ پروانه کسب بود حل شد و استعلام از شهرداری در قانون جدید حذف و بار مالی پروانه کسب کمتر شد.

,

وی تصریح کرد:  اکنون با رکود حاکم بر بازار و اقتصاد کشور واحدهای پوشاک فروشی نیز از این موضوع مستثنا نیستند و وضعیت سخت و دشواری را سپری می‌کنند.

,

وی پوشاک قاچاق و خود مقوله قاچاق را مشکل بزرگی در اقتصاد کشور دانست و افزود: امید است با همت مسئولان هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود چرا که اغلب اجناس سطح بازار غیر ایرانی هست البته نباید فراموش کرد که تولیدات داخلی نیز متأسفانه با علائم و برندهای خارجی به فروش می‌رسد.

,

باغستانی در خصوص حمایت دولت در رونق گرفتن بازار پوشاک اذعان کرد: متأسفانه حمایتی از سوی دولت در سطح توزیع و خرده فروشی صورت نگرفته و صرفاً بانک‌ها ذینفع در وضعیت کنونی هستند و بهره‌های بانکی حاکم بر بازار باعث افزایش ورشکستگی کسبه شده است.

,

وی ادامه داد: چطور یک واحد صنفی می‌تواند با 23 درصد مصوب اجناس را به مصرف کننده نهائی عرضه کند در حالی که اجاره‌بها سالیانه در حال افزایش چشمگیری است و بهره‌های بانکی و تأخیرهای حاصل از آن به میزانی بیش از این درصد قانونی محسوب می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه