اخبار داغ

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای رشت:

۱۹ نامزد انتخابات شوراهای رشت مشکلات مالی، اخلاقی و حضور در فتنه دارند/ جزئیات از باندبازی هیأت نظارت در تأیید صلاحیت نامزدها

۱۹ نامزد انتخابات شوراهای رشت مشکلات مالی، اخلاقی و حضور در فتنه دارند/ جزئیات از باندبازی هیأت نظارت در تأیید صلاحیت نامزدها
عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورهای رشت با انتقاد از روند بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی در شهر رشت گفت: ۱۹ نامزد انتخابات شوراهای رشت مشکلات مالی، اخلاقی و از فعالین و حامیان فتنه ۸۸ هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسن خیرخواه در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه هیئت نظارت باید مر قانون را برای احراز صلاحیت به داوطلبان شوراهای شهر و روستا ملاک قرار می داد، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی هایی که در هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت صورت گرفت مقرر شد که در تایید و یا رد صلاحیت کاندیداها گزارشات پلیس امنیت و اداره اطلاعات ملاک عمل قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی با بیان اینکه حدود ۴۸۰ پرونده توسط هیئت نظارت مورد بررسی قرار گرفت، افزود: عموما مشکلات مالی، فساد اخلاقی و فعالیت در فتنه ۸۸ از جمله مواردی است که مقرر شده بود در احراز صلاحیت ها مورد ملاک و ارزیابی قرار گیرند اما این مهم رقم نخورد.

,

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای رشت با انتقاد از تهیه و تدوین فرم های ارائه گزارش به مراجع امنیتی و قضایی توسط فرمانداری رشت گفت: فرمی که فرمانداری طراحی کرده و به پلیس امنیت و اداره اطلاعات صادر کرده بود در بخش هایی از موارد اصلاح شده بود و قسمت هایی را در آن فرم محدود کرده بودند.

,

خیرخواه در ادامه با بیان اینکه بند”ح” ماده ۲۹ به پلیس امنیت ارجاع داده نشده بود، اظهار کرد: این بند در خصوص فساد مالی و فساد اخلاقی مواردی را توضیح می دهد و افرادی که به فساد مالی و اخلاقی شهرت دارند را معرفی می کند اما این بند در فرم ها حذف شده بود که پلیس امنیت در ارائه گزارش خود این بند را رعایت کرد و اطلاعات کافی در این راستا را در اختیار شورا قرار داد.

,

این عضو حاضر در هیئت نظارت رشت در تشریح روند نظارت بر صلاحیت شوراهای این شهر بیان کرد: اعضای هیئت افرادی را که از طیف، جناح و گروهشان نبودند، بند “ح” را برای آنها اجرا کردند و صلاحیت آن افراد برای شورا محرز نشد اما در مورد اشخاصی که از هم ردیفان، هم طیفان و رفقایشان بودند گفتند این بند مربوط به پلیس امنیت نیست و اعمال نکردند.

,

وی با اشاره به اینکه اعضای هیئت نظارت برای رفقا و هم طیفانشان تبعیض قایل شدند، بیان داشت: تنها این موارد در استان گیلان ایجاد شد و در هیچ جای کشور با چنین موضاعاتی برخورد نکرده اند.
عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای رشت افزود: این تخلفی بوده که فرمانداری رشت مرتکب شد و موجب شد تا در این راستا تنش ایجاد شود.

,
,

خیرخواه با اشاره به اینکه اگر قرار است به گزارشات پلیس امنیت توجه نشود لذا برای بررسی اشتهار به فساد افراد، نیازمند بررسی میدانی و وقت ۷۰ روزه هستیم ولی چنین امکانی میسر نیست لاجرم برای بررسی در مدت ۷ روز باید به گزارشات دستگاههای امنیتی توجه لازم مبذول شود.

,

وی با بیان اینکه هدف آنها تایید فعالین و حامیان فتنه ۸۸ بود و اسامی آنها را در انتها قرار داده بودند تا بحث ها و مشاجرات به نام آنها کشیده نشود، گفت: ما با برخوردن به اسامی ۴۸ نامزد حساس شدیم و بحث ها بالا کشید و جلسه نه اینکه ترک شد بلکه به جلسه بعدی موکول شد که دو نفر از ما در جلسه بعدی شورا به معنای اعتراض حاضر نشدیم.

,

این عضو نظارت بر انتخابات شوراهای رشت گفت: شرط ما برای حضور مجدد در جلسه بررسی داوطلبین این بود که افرادی که از فعالین فتنه و از حامیان این جریان بودند و از خط قرمز نظام عبور کردند را حذف کنند.

,

خیرخواه ادامه داد: وضعیت ۱۹ نفر از نامزدهای صلاحیت گرفته برای ورود به انتخابات شورا مناسب نبود و این افراد مشکلاتی نظیر حضور و حمایت از فتنه ۸۸، مشکلات مالی و اقتصادی و همچنین مشکلات عدیده اخلاقی داشتند.

,

وی با بیان این نکته که ما همه ی افرادی را که مسئله داشتند را به هیئت نظارت بر انتخابات شورهای استان ارجاع داده ایم، متذکر شد: تمام حرف ما این بوده که افرادی که مشکلات مالی و اخلاقی داشتند مخصوصا افرادی را که از فعالین فتنه بودند را صلاحیتشان را تایید نکنیم اما همیشه با مخالفت سه عضو دیگر شورا مواجه بودیم.

,

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای رشت با بیان اینکه مدعی هستیم که در این نظام قرار است برخی ها مسئولیت بگیرند و افرادی که مسئله دار هستند و در مراجع چهارگانه دارای پرونده های سنگین هستند نباید صلاحیت بگیرند، ادامه داد: خط قرمز نظام در احراز صلاحیت های شورای شهر رشت کاملا شکسته شد و باید به جد گفت کسی نمانده که مشکل داشته باشد و صلاحیت نگرفته باشد.

,

خیرخواه با بیان اینکه تعداد اندکی از نامزدها در انتخابات شوراهای رشت رد صلاحیت شدند، خاطرنشان کرد: تعداد انگشت شماری از افراد هستند که چهره آنها برای همگان بعنوان فعال فتنه نمایان بود که صلاحیت نگرفتند و دلیل اصلی آن هم این بود که کسی را در شورا برای گرفتن صلاحیتشان نداشتند و برایشان مهم هم نبود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه