اخبار داغ

نهمین دوره روز و مسابقه بین الملی ریاضیات کانگورو در تنگستان

نهمین دوره روز و مسابقه بین الملی ریاضیات کانگورو در تنگستان
نهمین دوره روز و مسابقه بین الملی ریاضیات کانگورو با شرکت ۳۴۴ دانش آموز در سه حوزه از طرف خانه ریاضیات تنگستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تنگستان نما، نهمین دوره روز و مسابقه بین الملی ریاضیات کانگورو با شرکت ۳۴۴ دانش آموز در سه حوزه از طرف خانه ریاضیات تنگستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تنگستان نما,

تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ نسبت به سال تحصیلی گذشته ۷۵/۱۰۹ درصد (به تعداد ۱۸۰ نفر) افزایش داشته است، مسابقه امسال در سه حوزه اهرم، بنه گز و آباد برگزار شد.

,

علی دلبوت مدیر خانه ریاضیات تنگستان گفت: ریاضیات کانگورو یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ترویج ریاضیات در دنیاست که با هدف ارتقای درک ریاضی دانش‌آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت‌های هوشمندانه ی ریاضی در بیش از ۶۵ کشور جهان برگزار می‌شود. روز ریاضیات کانگورو، در حقیقت روز جشن گرفتن برای ریاضیات است.

,

وی ادامه داد: دانش آموزان در این روز بازی می‌کنند، سرگرم می‌شوند، مسئله حل می‌کنند و به ریاضیات علاقه‌مند می‌شوند. در حال حاضر، بیش از هفت میلیون دانش‌آموز در جهان به همراه معلمان و والدینشان این روز را جشن می‌گیرند و در این روز فعالیت‌های ریاضی متنوعی را برگزار می‌کنند.

,

مدیر خانه ریاضیات تنگستان خاطر نشان کرد: در روز ریاضیات کانگورو علاوه بر فعالیت‌های شادی‌آفرین و تفریحات ریاضی، یک مسابقه نیز برگزار می‌شود. مسئله‌های این مسابقه فقط برای سنجش آموخته‌های ریاضی دانش‌آموزان طراحی نشده‌اند، بلکه هدف اصلی آن‌ها بکارگیری توانمندی دانش‌آموزان در حل خلاقانه ی مسئله است.

,

دلبوت افزود: در حقیقت دانش‌آموزان در روز ریاضیات کانگورو مسئله‌هایی را حل می‌کنند که جایشان در کلاس‌های ریاضی مدرسه خالی است؛ مسئله‌هایی که دانش‌آموزان با حل آن‌ها به قدرت تفکر و خلاقیت خود پی می‌برند و از به‌کارگیری توانمندی‌های خود شادمان می‌شوند.

,

مدیر خانه ریاضیات گفت: خانه ریاضیات تنگستان از مدیریت مدارس احمد عباسی و شهید یگانه و همچنین دهیار روستای بنه گز جهت همکاری در برگزاری این مسابقه در سطح روستا بنه گز تقدیر و تشکر به عمل می آورد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه