اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری دهگلان:

عدم مدیریت جایگاه دفن زباله روستایی باعث آلایندگی اراضی کشاورزی شده است

عدم مدیریت جایگاه دفن زباله روستایی باعث آلایندگی اراضی کشاورزی شده است
رئیس منابع طبیعی دهگلان در همایش روز جهانی زمین پاک گفت: عدم مدیریت صحیح جایگاه دفن زباله های روستایی باعث آلایندگی اراضی کشاورزی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، بهزاد شریفی پور در همایش روز جهانی زمین پاک که باحضور فرماندار، مسئولین ادارات و دهیاران شهرستان برگزار شد گفت: به علت عدم مدیریت صیحیح  اکثر جایگاه های دفن زباله روستایی در اراضی ملی و کشاورزی واقع شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,



وی افزود: در سنوات گذشته مدیریت جایگاه دفن زباله روستایی به دهیاران محول شد که عدم مدیریت جایگاه دفن زباله باعث آلایندگی در سطح ارضی کشاورزی شهرستان شده است و باعث زوال و نابودی پوشش گیاهی شده است.


 رئیس اداره منابع  طبیعی و آبخیز داری دهگلان گفت: متاسفانه شعاع 2 الی 3 کیلومتری جایگاه زباله با آلودگی مواجه شده است  و دهیاران با کمک مردم برای جلوگیری از گسترش آلودگی محیط زیست اطراف جایگاه زباله را پا کسازی نمایند.


 وی افزود: بر اثر پوشیدگی زمین توسط زباله  و پلاستیک پدیده پوشیدگی پوشش گیاهی حاصل می شود و تبعات زیست محیطی در اثر کوچکترین بارندگی باعث  ایجاد روان آب سطحی و سیلاب می شود.


شریفی پور درادامه با اشاره به نهال کاری مسیر دهگلان به سنندج گفت: با مشارکت و شناسایی 35 کشاورزان از روستاهای سراب، کروندان، هلیز آباد و مدیریت جهاد کشاوزی حدود 24 کیلومتر نهال غرس شود و برای دولاین با 48 کیلومتر  که به 48 الی 50 هزار اصله نهال نیاز است که سهمیه نهال شهرستان از 5 هزار  به 12 هزار اصله نهال فقط جهت غرس در حاشیه جاده به کشاورزان اختصاص یافت که نگهداری و آبیاری آن نیز برعهده خود کشاورزان است.


وی در بحث حوزه مدیریت آبخیز داری گفت: قرار است در حاشیه سد سورال پروژه هارا متمرکز کنیم و در 9 روستای برخوردار از روستای گزگزاره تا روستای تازه آباد چراغ آباد طرح پروژه آبخیز داری در سطح 17 هزار 676 هکتار انجام شود و کار مطالعاتی آن نیز انجام شده است.


رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری دهگلان افزود: هدف از اینکار بالا بردن در آمد بهره بردار و حفظ منابع آب و خاک و حفاظت از آبخیز داری است با مشارکت دستگاههای اجرایی شهرستان است.


شریفی پور گفت: دشت دهگلان که ظرفیت و پتانسیل در بحث تولید و اشتغال با استفاده از منابع آب وخاک دارد اگر  پروژه تغذیه و پخش سیلاب وجود داشته باشد که این پروژه از پروژه های کلان است که باعث جلوگیری سیلاب و به آبخوان تزریق می شود که بهره برداری به هر طریقی ادامه دارد.
 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه