اخبار داغ

پشت پرده انتصابات حاشیه دار مدیران در دولت یازدهم-1؛

سیاست،نقش اول جابه جایی مدیران در دولت/ داس تدبیرِ دولت یازدهم، مدیران انقلابی کرمان را درو کرد

سیاست،نقش اول جابه جایی مدیران در دولت/ داس تدبیرِ دولت یازدهم، مدیران انقلابی کرمان را درو کرد
دولت یازدهم علیرغم انتقاداتی که به دولت قبل مبنی بر درو کردن نیروها در مسئولیت های مختلف داشت، خود از فردای روز انتصاب دست به این اقدام زد و تا آخرین ماه های عمر این دولت هر مدیری هر چند کارآمد که رویکردی مخالف دولت داشت، از کار برکنار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان ،حسن روحانی در روز 24 خرداد سال 92 با شعار تدبیر و امید با رای اکثریت مردم به عنوان رئیس جمهوری ایران اسلامی انتخاب شد و از همان ابتدا علیرغم انتقاداتی که به دولت قبل مبنی بر درو کردن نیروها در مسئولیت های مختلف داشت، خود از فردای روز انتصاب دست به این اقدام زد و خیلی طول نکشید که اکثر افرادی که از دولت قبل مسئولیتی در ادارات مختلف داشتند برکنار و افراد همسو با این دولت روی کار آمدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان,

این تغییرات فقط به قسمت خاصی از مسئولیت های دولتی اختصاص نیافت و بسیاری از مسئولین ریز و درشت در طول این چهار سال تغییر کردند که به گفته بسیاری از کارشناسان این تغییرات بیشتر جنبه سیاسی داشته است تا عدم صلاحیت و کارایی مسئولین.

,

استان کرمان نیز که به نوعی سیاسی ترین استان کشور محسوب می شود از این انتصابات دور نماند و از همان ابتدا جدای از تغییر استاندار و فرمانداران شهرهای این پهناورترین استان کشور، که به گفته خود دولتی ها حتما باید همسوی دولت باشند تا بتوانند ابلاغیات آن ها را به درستی اجرا کنند، بسیاری از مدیران استانی علیرغم مقاومت و کارایی بسیار بالا، نیز نتوانستند از داس تغییرات فرار کرده و سرانجام آن ها نیز درو شدند.

,

 

,

تلاش سه ساله دولت تدبیر و امید برای برکناری یک مدیر انقلابی

, تلاش سه ساله دولت تدبیر و امید برای برکناری یک مدیر انقلابی,

 

,

حسن رحمانی مدیر اسبق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از جمله این مدیران است که دولتی ها از همان ابتدا به دنبال تغییر ایشان بودند ولی علیرغم توانایی بالا و تاکید وزارت خانه بر حفظ ایشان، متاسفانه به دلیل ملاحظات سیاسی و همسو نبودن گرایشات حزبی ایشان با دولت، بعد از 3 سال فعالیت مفید در دولت تدبیر و امید او را از صحنه بیرون کردند.

,

حسن رحمانی از نیروهای با سابقه وزارت خانه کار و رفاه اجتماعی بود که وزارت خانه نیز نظری بر تغییر و جا به جایی وی نداشت و رضایت نسبی از ایشان در بین پرسنل حاکم بود.

,

مقبولیت ایشان در بین سیاسیون استان و تعامل خوب او با دستگاه های مختلف در سراسر استان یکی دیگر از دلایلی بود که حزب دولت نتوانست همان ابتدای کار ایشان را از میدان به در کند اما سرانجام برخی از معاونان استاندار در حوزه سیاسی و امنیتی که به دلیل نگرش های سیاسی خود پیگیر برکناری رحمانی بودند موفق شدند با کشیدن کار به روزنامه ها در اول خرداد سال 94 او را برکنار کنند.

,

 

,

رحمانی: ملاحظات سیاسی باعث متضرر شدن سازمان می شد، به همین دلیل رفتم

, رحمانی: ملاحظات سیاسی باعث متضرر شدن سازمان می شد، به همین دلیل رفتم,

 

,

 

,

, ,

 

,

حسن رحمانی در رابطه با نحوه برکناری خود به خبرنگار ما گفت: همانطور که در جلسه تودیع خود گفتم ملاحظات سیاسی باعث کناره گیری من شد  و گرنه سوابق مدیریتی من راه اعتراض را بر همگان بسته بود و کسی نمی توانست من را جا به جا کند.

,

رحمانی ادامه داد: البته با همه جو سازی هایی که صورت گرفت باز هم نمی توانستند این کار را انجام دهند اما خود من به دلیل فشار های زیاد احساس کردم که ماندن در این سمت باعث متضرر شدن سازمان می شود و لذا خودم دیگر پیگیری نکردم و اجازه دادم این اتفاق بیفتد.

,

 

,

 انتخاب فردی با سابقه محکومیت کیفری به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان

,  انتخاب فردی با سابقه محکومیت کیفری به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان,

 

,

در خرداد سال 92 محمد محمود آبادی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان معرفی شد که این انتصاب حمله دو تن از نمایندگان مجلس و لغو مراسم معارفه  وی را به دنبال داشت.

,

, ,

 

,

دکتر زاهدی رئیس مجمع نمایندگان استان درباره انتصاب محمود آبادی گفته بود: هم اکنون افرادی که دارای سابقه محکومیت در دادگاه به ویژه دادگاه‌های خاص هستند، به عنوان مدیرکل ارشاد استان انتخاب شدند که قطعا این اقدام وهن مقام و جایگاه و وهن این وزارتخانه است.

,

 

,

علیرضا رزم‌ حسینی، استاندار کرمان هم در خصوص انتصاب محمود آبادی  گفت: «وزیران تصمیم گیر نهایی درانتخاب مدیران کل برای استان‌ها هستند و در رابطه با انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز شش نفر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که پنج نفر از آن ها اصولگرا بوده اند  در نامه ای سه نفر را برای تصدی این اداره کل معرفی کردند که درنهایت آقای محمودآبادی انتخاب شده است.»

,

اما اعتراضات به انتصاب محمود آبادی بالاخره نتیجه داد و فرشید فلاح که سابقه سرپرستی روابط عمومی و اداره‌ی مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، ریاست بر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های کرمان، بافت و بردسیر و از سرپرستی دفتر مدیر کل و روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراستان رضوی، معاونت اداری و مالی، سرپرستی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و شورای پژوهشی و همچنین معاونت طرح و برنامه‌ی ارشاد این استان و هم چنین مدیرکلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و عضویت مستمر در دبیرخانه جشنواره امام رضا‌ علیه السلام را در  کارنامه داشت  و علی‌رغم تحصیل در رشته‌ی علوم سیاسی، سوابق کاری،  او را فردی کاملا فرهنگی نشان داده بود جایگزین محمود آبادی شد.

,

 

,

انتصاب یک مدیر فرهنگی در یک مسئولیت سیاسی

, انتصاب یک مدیر فرهنگی در یک مسئولیت سیاسی,

 

,

, ,

 

,

فرشید فلاح که در اسفند سال 92 با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید ، دو سال بعد از حاشیه‌های فراوان انتصاب محمد محمودآبادی و عزل فوری او از سمتی که هیچ‌گاه روی صندلی‌اش ننشست، حکم مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان را گرفته بود، در شهریور سال 94 طی حکمی از سوی استاندار کرمان، علیرغم  نارضایتی قلبی‌اش، به عنوان مدیر کل حوزه استانداری کرمان منصوب شد.
فرشید فلاح معتقد بود که در ارشاد موفق‌ تر است اما خود را مکلف به قبول دستور استاندار کرد، ولی استاندار کرمان در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود که برای تقویت فرهنگ لازم بود تغییراتی صورت گیرد و این تغییرات متوجه فلاح مدیر کل ارشاد کرمان شد اگرچه حضور او در اداره ارشاد یک نعمت بود و کارنامه خوبی را از خود به جای گذاشت اما کاستی هایی هم وجود داشت.

,
,

 

,

پشت پرده این جا به جایی علیرغم صحبت های مطرح شده که به بهانه ارتقاء فرهنگ استان انجام شد چیزی جز مسائل سیاسی نبود و گرنه چه دلیلی دارد کمتر از یک سال مانده به پایان عمر دولت، فلاح را از حوزه فرهنگ جدا کرده و در یک سمت سیاسی منصوب کنند.

,

این انتصاب حاشیه های بسیاری را به همراه داشت و واکنش ها یی را به دنبال داشت؛ در این میان، برخی فعالین رسانه‌ای خواستار دخالت اصناف هنری و مطبوعاتی در این زمینه‌ شدند تا مانع رفتن فلاح شوند و حتی به لزوم عقب نشینی و هزینه دادن دولت برای اجابت خواسته‌ ی خود اشاره‌ کردند، حتی نظر مخالف علی جنتی و محمدمهدی زاهدی نیز مرد شماره یک دولت در کرمان را وادار به واکنش نکرد  و سرانجام این جا به جایی اتفاق افتاد و محمدرضا علیزاده جایگزین فلاح در اداره کل ارشاد استان کرمان گردید.

,

 

,

رویکرد جناحی در عزل و نصب ها بی ثباتی دولت یازدهم را به نمایش می گذارد

, رویکرد جناحی در عزل و نصب ها بی ثباتی دولت یازدهم را به نمایش می گذارد,

 

,

این ها تنها سه مورد از انتصاب های سیاسی دولت تدبیر و امید  در استان کرمان است که در گزارش های بعدی به سریال ادامه دار این عزل و نصب ها خواهیم پرداخت ولی نکته قابل توجه اینجاست که این عزل های عجولانه که بسیاری از آنها به دلایل رویکردهای سیاسی و جناحی صورت گرفت سبب شد  تا در اذهان مردم بی ثباتی مدیریتی نسبت به دولت یازدهم شکل گیرد  چرا که عزل و نصب اگر بر معیار شایسته سالاری و تعهد مداری باشد شایسته است اما رویکرد سیاسی و جناحی  راه بن بستی است که دولت قبلی نیز از آن لطمه خورده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه