اخبار داغ

سرنوشت وعده های تحقق نیافته روحانی در هرمزگان مبهم ماند!

سرنوشت وعده های تحقق نیافته روحانی در هرمزگان مبهم ماند!
اکنون در روزهای پایانی دولت یازدهم شواهد حکایت از سفر دوباره روحانی به هرمزگان دارد و مردم انتظار حضور رئیس جمهور در استان خود دارند تا شاید پاسخی نسبت به عدم تحقق وعده هایش داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی سفر استانی خود به هرمزگان در اسفند ماه 92 با حضور جمع مردم بندرعباس از برنامه ها و وعده های دولت خود به مردم گفت که مشروح سخنان رئیس جمهور بدین ترتیب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, ؛حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی سفر استانی خود به هرمزگان در اسفند ماه 92 با حضور جمع مردم بندرعباس از برنامه ها و وعده های دولت خود به مردم گفت که مشروح سخنان رئیس جمهور بدین ترتیب است.,

رئیس‌جمهور  با بیان اینکه در این سیاست‌ها، اقتصاد ما بر مبنای علم و فناوری خواهد بود، یادآور شد:  طبق این سیاست باید مسیر صادرات برای کالاهای ایرانی تسهیل شود و فرآورده‌های نفتی، پالایشگاهی، پتروشیمی و صنعت توسعه یابد. همچنین مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ما برای فعالیت بیشتر اقتصادی و صادرات خود را آماده کنند تا  بتوانیم برای حل مشکل بیکاری و همچنین مسئله آماده‌سازی اشتغال برای مردم به ویژه جوانان خود را آماده کنیم.

,

روحانی افزود: شرایط امروز ما، شرایطی است که همه بازرگانان جهان و سرمایه‌گذاران مسیر ایران را اتخاذ کرده‌اند و  روزانه می‌بینید که چه مقدار سرمایه‌گذاران خارجی، ایرانیان خارج از کشور و کارآفرینان داخلی خود را برای سرمایه‌گذاری آماده می‌کنند.

,

وی ادامه داد: در همه‌جای دنیا سواحل دریا جزو آبادترین مناطق آن کشور است؛ سواحل شمالی کشور ما از آبادانی نسبی برخوردار است اما سواحل جنوبی که سواحل عظیم و حدود دو هزار کیلومتر است نیازمند برنامه‌ریزی و توسعه است.

,

روحانی با بیان اینکه در این سفر تصمیمات مهمی برای استان هرمزگان هم در جهت توسعه صنعت و هم بنادر و صنعت فولاد و کشتی‌سازی اتخاذ خواهد شد گفت: استان هرمزگان یکی از قطب‌های بسیار مهم فولاد کشور در آینده خواهد شد و ظرف 4، 5 سال آینده هم ظرفیت فولاد و هم تولید آن از 5/3 میلیون تن به 10 میلیون تن افزایش خواهد یافت که در این راستا بخش‌های مردمی نیز فعال می‌شوند.

, روحانی با بیان اینکه در این سفر تصمیمات مهمی برای استان هرمزگان هم در جهت توسعه صنعت و هم بنادر و صنعت فولاد و کشتی‌سازی اتخاذ خواهد شد گفت: استان هرمزگان یکی از قطب‌های بسیار مهم فولاد کشور در آینده خواهد شد و ظرف 4، 5 سال آینده هم ظرفیت فولاد و هم تولید آن از 5/3 میلیون تن به 10 میلیون تن افزایش خواهد یافت که در این راستا بخش‌های مردمی نیز فعال می‌شوند.,

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در کنار صنعت کشتی سازی که بسیار مهم است و قدم‌های مهمی برداشته شده مسئله شیلات، صیادی و آبزیان که استعداد زیادی در این استان دارد می‌تواند مایه اشتغال فراوان باشد، گفت: دولت قدم‌های مهمی برمی‌دارد ؛دولت برنامه‌های مفصلی برای سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به ویژه سواحل استان هرمزگان، سواحل مکران و احیای این سواحل دارد.

, رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در کنار صنعت کشتی سازی که بسیار مهم است و قدم‌های مهمی برداشته شده مسئله شیلات، صیادی و آبزیان که استعداد زیادی در این استان دارد می‌تواند مایه اشتغال فراوان باشد، گفت: دولت قدم‌های مهمی برمی‌دارد ؛دولت برنامه‌های مفصلی برای سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به ویژه سواحل استان هرمزگان، سواحل مکران و احیای این سواحل دارد.,

وی با بیان اینکه جاسک به یک بندر بسیار مهم تبدیل خواهد شد، افزود: در آینده نزدیک قدم‌های اولیه و تصمیمات لازم در همین سفر اتخاذ می‌شود؛ بنادر این استان به ویژه بندرعباس، بندر شهید رجایی و باهنر باید توسعه یابد.

, وی با بیان اینکه جاسک به یک بندر بسیار مهم تبدیل خواهد شد، افزود: در آینده نزدیک قدم‌های اولیه و تصمیمات لازم در همین سفر اتخاذ می‌شود؛ بنادر این استان به ویژه بندرعباس، بندر شهید رجایی و باهنر باید توسعه یابد.,

روحانی یادآور شد: در این سفر برنامه‌ریزی می‌شود که در همین دولت یازدهم قدم‌هایی برداشته شود؛ ظرفیتی که امروز برای حمل و نقل کالا وجود دارد از هشتاد میلیون به بالای صد میلیون تن افزایش یابد؛ قدم‌هایی که طی امسال و سال‌های بعد برداشته خواهد شد استان هرمزگان را به طور کامل متحول می‌کند.

, روحانی یادآور شد: در این سفر برنامه‌ریزی می‌شود که در همین دولت یازدهم قدم‌هایی برداشته شود؛ ظرفیتی که امروز برای حمل و نقل کالا وجود دارد از هشتاد میلیون به بالای صد میلیون تن افزایش یابد؛ قدم‌هایی که طی امسال و سال‌های بعد برداشته خواهد شد استان هرمزگان را به طور کامل متحول می‌کند.,

رئیس‌جمهور ادامه داد: درست است که امروز شما مشکلاتی در زمینه اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش عالی، جاده مخصوصا جاده ساحلی دارید اما این قدم‌ها در همین سال‌ها برداشته می‌شود؛ این دولت به قولی که به مردم می‌دهد در همین دوره به آن عمل می‌کند.

, رئیس‌جمهور ادامه داد: درست است که امروز شما مشکلاتی در زمینه اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش عالی، جاده مخصوصا جاده ساحلی دارید اما این قدم‌ها در همین سال‌ها برداشته می‌شود؛ این دولت به قولی که به مردم می‌دهد در همین دوره به آن عمل می‌کند.,

وی به بزرگراه بندرعباس به بندر جاسک اشاره و تصریح کرد: بخشی از این بزرگراه احداث شده و بقیه بودجه‌اش برای سال آینده تأمین می‌شود.

, وی به بزرگراه بندرعباس به بندر جاسک اشاره و تصریح کرد: بخشی از این بزرگراه احداث شده و بقیه بودجه‌اش برای سال آینده تأمین می‌شود.,

روحانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در زمان مشخصی که اعلام می‌کنیم این بزرگراه به اتمام برسد اظهار داشت: به اتمام رسیدن آن خود موجب تحول بزرگی خواهد شد.

, روحانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در زمان مشخصی که اعلام می‌کنیم این بزرگراه به اتمام برسد اظهار داشت: به اتمام رسیدن آن خود موجب تحول بزرگی خواهد شد.,

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود یادآور شد: برنامه‌هایی برای لوله گاز، لوله نفت و پتروشیمی در این استان داریم که کاملا سواحل را آباد می‌کند و به صادرات کالاهای ارزشمندی تبدیل می‌شود که هم برای کشور و هم استان موجب تحول خواهد شد.

, رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود یادآور شد: برنامه‌هایی برای لوله گاز، لوله نفت و پتروشیمی در این استان داریم که کاملا سواحل را آباد می‌کند و به صادرات کالاهای ارزشمندی تبدیل می‌شود که هم برای کشور و هم استان موجب تحول خواهد شد.,

وی با تأکید بر اینکه استان هرمزگان استعداد گردشگری دارد، یادآور شد: اینجا باید مرکزی برای گردشگری شود.

, وی با تأکید بر اینکه استان هرمزگان استعداد گردشگری دارد، یادآور شد: اینجا باید مرکزی برای گردشگری شود.,

روحانی با بیان اینکه یکی از راه‌های اشتغال می‌تواند توریسم و گردشگری باشد اظهار داشت: با استعدادها و مناطق آزاد این استان همچون قشم و کیش و مناطق ویژه، آمادگی کامل برای گردشگری داخلی و خارجی وجود دارد و این مسئله هم موجب توسعه استان و هم اشتغال می‌شود.

,

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی امام جمعه و استاندار استان و شعارهای مردم در مسیر فرودگاه به استادیوم گفت: به مردم قول می‌دهم نگران اینگونه مسائل نباشید و دولت حتما در این زمینه بررسی مجدد می‌کند.

,

وی یادآور شد: گرچه این تصمیمات قبلا اتخاذ شده و در مراجع قانونی بوده است اما جا برای بحث و بررسی وجود دارد و دولت مسئله را مورد بررسی قرار می‌دهد و مصوبه را به سمتی می‌برد که کسی دل‌نگران و ناراحت نشود و منافع همه مردم استان هرمزگان تأمین خواهد شد؛ دولت خدمتگزار همه شما خواهد بود.

,

بررسی عملکرد دولت تدبیر در تحقق وعده های رئیس جمهور

, بررسی عملکرد دولت تدبیر در تحقق وعده های رئیس جمهور,

اکنون در واپسین روزهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری و دوره چهار ساله مدیریت حسن روحانی به بازخوانی بیانات رئیس جمهور وقت در جمع مردم بندرعباس خواهیم پرداخت که تا چه اندازه این وعده ها محقق شده و مسئولان اجرایی استان درخصوص احرایی شدن وعده های رئیس جمهور چگونه عمل کرده اند.

,

اعلام خواهرخواندگی هرمزگان با کشورهای مطرح جهان

, اعلام خواهرخواندگی هرمزگان با کشورهای مطرح جهان,

در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی ، استان هرمزگان شاهد حضور سرمایه گذاران متعددی از اقصی نقاط کشورهای جهان بود که در زمینه های بندری و تجارت دریا محور آمادگی خود را برای فعالیت در هرمزگان اعلام کرده اند براین اساس خواهر خواندگی هرمزگان با فرانسه، عمان، چین،تایلند، کره جنوبی و غیره اعلام شده تا بدین وسیله فعالیت های اقتصادی هرمزگان رونق روز افزونی یابد.

,

بدین ترتیب هیاتی از مسئولان شهرداری شن جن چین در دیدار  با معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن گفتگو در خصوص خواهر خواندگی کیش با شهر بندری شن جن با فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش آشنا شدند.

,

همچنین با انعقاد پیمان خواهر خواندگی بین دو بندر شهید رجایی ایران و لائم چابانگ تایلند، زمینه های آموزش دریانوردان، خدمات IT، تردد کشتی ها و جابجایی کالا و سرمایه گذاری های مشترک بخش خصوصی در پس کرانه های دو بندر فراهم می شود.

,

استاندار هرمزگان در خرداد 95   با اشاره به موافقت انجام شده برای ایجاد خواهرخواندگی میان بوسان و بندرعباس، گفت: هرمزگان برای تعریف پروژه های جدید صنعتی و تجاری جدید توسط کره جنوبی آمادگی دارد.

,

در دی ماه 95 نیز استاندار هرمزگان پیشنهاد برقراری پیمان خواهرخواندگی میان استان هرمزگان با یکی از استان های کشور فرانسه را ارائه داد و عنوان کرد: پیش از این استان هرمزگان چنین پیمانی را با شهرهایی در کشورهای ترکیه، چین، روسیه و عمان برقرار کرده و با کشور فرانسه نیز می توانیم چنین ارتباطی داشته باشیم.

,

وعده توسعه سواحل مکران در دوره ریاست جمهوری روحانی عملی شد؟

, وعده توسعه سواحل مکران در دوره ریاست جمهوری روحانی عملی شد؟,

توسعه سواحل مکران و نوار ساحلی هرمزگان از محورهای بارز صحبت های روحانی در بندرعباس بود که اکنون با گذشت قریب به چهار از آن تاریخ تا کنون اقدام خاصی در این خصوص لمس نشده و این موضوع در حد حرف و همایش باقی مانده است.

,

سواحل مکران با وسعت بیش از 32 هزار کیلومتر مربع شامل چهار شهرستان سیریک و جاسک در استان هرمزگان را در بر می گیرد که اکنون با گذشت چهار سال از عمر دولت تدبیر نه تنها شاهد پیشرفت و بهبود معیشت مردم این منطقه از استان نبودیم بلکه روزانه مشکلات زیادی از نبود راه روستایی مناسب تا عدم آنتن دهی خطوط تلفن در  رسانه ها منتشر می شود همچنین در ماههای اخیر فشار مشکلات معیشتی به ساکنان سواحل مکران موجب خودکشی چندین تن از اهالی شهرستان سیریک شده است.

,

نبود زیرساخت های مناسب و عدم توسعه شهری در سیریک موجب شد در بارندگی های زمستان گذشته دهها روستا  روزها در محاصره سیلاب قرار بگیرندو میلیاردها خسارت را متحمل شوند؛ این اتفاقات در حالی رقم می خورد که روحانی اعلام کرده بود  این دولت به قولی که به مردم می‌دهد در همین دوره به آن عمل می‌کند!!

,  این دولت به قولی که به مردم می‌دهد در همین دوره به آن عمل می‌کند!!,  این دولت به قولی که به مردم می‌دهد در همین دوره به آن عمل می‌کند!!,

فرماندار جاسک نیز در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان محرومیت شرق استان و آلودگی زیست محیطی غرب استان را ناشی از عدم توجه به اجرای طرح آمایش سرزمینی می داندو اظهار کرد:بیش از نیم قرن از اجرای طرح های آمایشی در برنامه ریزی ها واسناد بالا دستی می گذرد اما متاسفانه هنوز در بعضی از نقاط کشور خصوصا استان هرمزگان کمتر به این جایگاه توجه شده بطوریکه شرق استان قربانی عدم اجرای این طرحها در تصمیم گیریها شده است.

,

این مقام عالی شهرستان جاسک افزود:محرومیت وتوسعه نیافتگی شرق استان و همچنین تراکم زیاد صنایع و بدنبال آن آلودگی زیست محیطی در غرب استان ناشی از عدم توجه به اجرای طرح آمایش سرزمینی و بارگذاری غیر اصولی فعالیت ها می باشد.

,

وی ادامه داد:توجه دولت  تدبیر وامید به توسعه سواحل مکران، شهرستان جاسک وشرق استان جایگاه خوبی در برنامه ریزی ها و اسناد بالا دستی منجمله برنامه ششم توسعه ،طرح توسعه سواحل مکران و طرحهای آمایشی دارد که در آینده ای نزدیک شاهد تحول اساسی دراین منطقه خواهیم بود.

,

 

,

, ,

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در اردیبهشت 95 ، توسعه سواحل مکران از بهترین تصمیمات دولت می داند و  برخی از طرح های در دست اجرا در سواحل مکران استراتژیک و کلیدی است از جمله اینکه باید بخشی از صادرات نفت ایران در خارج از خلیج فارس و از  این سواحل صادر شود.

,

بنابراین گزارش روابط عمومی وزارت نیرو  "براساس پیش نویس برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه شهرها و سواحل مکران از خرمشهر تا چابهار و همچنین جبران عقب‌ماندگی‌های کشور در سواحل جنوبی، بیش از 33 طرح در حوزه برق و انرژی به مورد اجرا گذاشته می شود که ساخت نیروگاه‌های 500 مگاواتی و اتصال شبکه برق هرمزگان به امارات متحده عربی را نیز در برمی گیرد.

,

براساس این طرح‌ها ساخت چهار نیروگاه 500 مگاواتی در شهرستان‌های جاسک، غرب و شرق چابهار به ارزش ریالی نزدیک به 60 هزار میلیارد ریال برای حداکثر پنج تا 10 سال آینده پیش‌بینی شده است.

,

همچنین در طرح‌های توسعه برق سواحل مکران به طرح «اتصال شبکه برق هرمزگان به شبکه امارات» نیز اشاره شده که ساخت بیش از 300 کیلومتر کابل زیردریایی HVDC از بندرلنگه به امارات و از جاسک به عمان و امارات را در برمی گیرد. بر اساس برآوردهای انجام شده این طرح به تنهایی بین 1.5 تا دو میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت."

,

 

,

, ,

 

,

استان هرمزگان یکی از قطب‌های بسیار مهم فولاد کشور می شود!

, استان هرمزگان یکی از قطب‌های بسیار مهم فولاد کشور می شود!, استان هرمزگان یکی از قطب‌های بسیار مهم فولاد کشور می شود!,

هرمزگان در سال ۹۵ شاهد تجمع کارکنان و کارگران منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس بود که در اعتراض به واگذاری صنایع و معادن فلزی خلیج‌فارس مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند و خواستار ممانعت از تکرار سناریوی کارکنان مجتمع آلومینیوم شدند.
بر این اساس ۲۰۰ نفر کارکنان صنایع معادن و فلزی خلیج‌فارس در اعتراض به عدم واگذاری بخش اصلی شرکت به پیمانکار مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند و از مسئولان استانی خواستارر لغو چنین بخشنامه‌ای هستند.

,
,

 

,

, ,

 

,

اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش عالی!

, اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش عالی!,

هرمزگان در طول عمر دولت یازدهم روند رو به رشدی  را در زمینه بهداشت ، درمان و آموزش  را شاهد نبود و حتی تبعیضات و کاستی هایی را به نظاره نشست تا بیکاری هزار کارگر بی دفاع را به جان بخرد و این قشر مظلوم هرمزگان محروم تر از پیش شوند.

,

در بحث بهداشت و درمان نیز علاوه بر کاستی های خدمات درمانی در شهرستان ها که موجب جان باختن تعدادی از عزیزانمان در حوادث شد مرکز استان نیز در محرومیت به سر می برد.

,

سید حسین داود،رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به علت مرگ مادران باردار در هرمزگان گفت: وسعت بخشیدن و ارتقاء خدمات سطح یک مهمترین عامل پیشگیری از مرگ مادران باردار است.

,

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال 95 در استان ۲۰ هزار و ۱۸۶ مورد زایمان صورت گرفته است،تصریح کرد: ۱۵۰ مورد از بارداری ها  به دلیل ابتلاء مادران به بیماری های مانند تالاسمی، مشکلات قلبی و ریوی و غیره جزو بارداری های پرخطربوده که منجر به فوت هفت نفرشده همچنین چهار مادر باردار نیز به دلایلی مانند عدم مراجعه به مراکز درمانی جهت انجام زایمان، خفگی جنین در شکم و مراجعه دیگر هنگام به بیمارستان ، جان خود را از دست دادند.

,

از سوی دیگر مرگ و میر مادران باردار و نوزادان یکی از سوژه هایی است که سالیان سال مردم جزیره قشم را رنج میدهد و یک خانواده با هزاران آرزو برای تولد فرزندشان به بیمارستان می آیند ولی بیمارستان که نقطه امید مردم است خانواده ها را با عواملی چون نبود امکانات و گاهی اشتباهات آنها را نامید می کند .

,

مرگ و میر زایمان در جزیره قشم به حدی رسید که امامان جمعه شهرستان قشم ( تشیع و تسنن ) انتقادات خود را از تریبن نماز جمعه بیان کردند امام چاره ساز نبود و این روند رشد بیشتری گرفت تا تعداد مراجعان به بیمارستان و مراکز درمانی در این شهرستان کاهش یابد و خانواده هایی که توان مالی بالایی دارند به مرکز استان یا استان های همجوار مراجعه کنند و آنهایی که توانایی مالی نداشتند در بیمارستان قشم زایمان می کردند که سالم ماندن آنها معلوم نبود .

,

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست بررسی مسائل و مشکلات بهداشت و درمان استان هرمزگان گفت:دولت رقمی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه خدمات، بهسازی و بازسازی فضاهای بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان هزینه کرده است.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص تجهیزات بیشتری در زمینه آنژیوگرافی، سیتی اسکن و ام آر آی به هرمزگان خبر داد و بیان کرد: ایجاد مجتمع عالی سلامت، افزایش سهمیه آموزش نیروهای بومی برای تامین نیازهای این استان در زمینه متخصص و فوق تخصص رشته های مختلف پزشکی و اختصاص هزینه خرید آمبولانس های جدید برای اورژانس از دیگر اقداماتی است که در این استان طی شش ماه آینده صورت می گیرد.

,

قاضی زاده هاشمی بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام این استان از جمله بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بندرعباس، بیمارستان مادر و کودک و توسعه بیمارستان جاسک تاکید کرد : استان هرمزگان نیازمند هزار تخت بیمارستانی است و طبق تصمیماتی که گرفته شد در هرمزگان نیز همانند برخی استان ها از طریق تغییر کاربری املاک دولتی می توان خلق ثروت کرد تا از این طریق بیمارستان های جدید احداث شود.

,

وی افزود: هرمزگان فرصت های بی نظیری همچون ظرفیت مناسب برای توریست درمانی دارد و بخش خصوصی می تواند در این زمینه فعال شود و به احداث بیمارستان های جدید در این استان کمک کند.

,

صنعت کشتی سازی بسیار مهم است

, صنعت کشتی سازی بسیار مهم است, صنعت کشتی سازی بسیار مهم است,

صنعت کشتی سازی از دیگر محورهای تاکید رئیس‌جمهور در هرمزگان بود که امید می رفت در این زمینه شاهد افزایش رونق باشیم که سفارش ساخت کشتی با فاینانس خارجی توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و هیوندای کره جنوبی بعد از توافق هسته ای این امید نیز بر باد رفت.

,
 بر اساس این قرارداد گروه صنایع سنگین هیوندای، بزرگترین گروه کشتی سازی جهان اعلام کرد، امروز قرار داد ساخت کشتی های کانتینری مگاسایز 14 هزار و500 TEU و تانکر های حمل مشتقات نفتی و محمولات شیمیایی 49هزار تنی را با تامین مالی بانک ها و شرکت های کره ای با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی خاورمیانه در سئول منعقد کرد.
,
 
,
مذاکرات اولیه سفارش ساخت کشتی که با حسن نیت طرفین از اوایل دی ماه سال 1394 آغاز شده بود، طی چندین دوره مذاکرات در سئول و تهران، نهایتا در 19 آذر 1395 منجر به امضای قرارداد شد.
,
 
,
کشتی های کانتینری سفارش شده، ابعادی برابر با 366 متر طول، 48.2 متر عرض و 29.9 متر ارتفاع داشته و تانکرهای حمل مشتقات نفتی و محمولات شیمیایی، 183 متر طول ، 32.2 متر عرض و 19.1 متر ارتفاع دارند .
,
 
,
کشتی های کانتینری در یارد های کشتی سازی HHI و تانکر های حمل مشتقات نفتی و محمولات شیمیایی در یاردهای HMD در شهر اولسان کره ، منطبق با آخرین استانداردهای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، شامل مقررات محدود کننده انتشار گازهای NOX ساخته می شوند .
,
لازم به ذکر است" این قرارداد، به عنوان اولین سفارش ساخت کشتی برای شرکت های ایرانی در یاردهای بین المللی پس از توافق هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 5+1 و اجرایی شدن برجام در دی ماه 1394، قلمداد می شود ."
,
 
,
, ,
 
,
 
,

صیادی و آبزیان مایه اشتغال فراوان است

روحانی در جمع مردم بندرعباس در حالی وعده توسعه فعالیت های صیادی و اشتغال می دهد که در سال های اخیر شاهد حضور چشمگیر صیادان چینی و هندی در خلیج فارس است تا نانی که قرار بود در سفره بومیان هرمزگان قرار گیرد سهم بیگانگانی باشد که با بخل و طمع، ذخایر خلیج فارس را غارت می کنند.

در سالهای اخیر صیادان هرمزگانی با مشکلات و قوانین دست و پاگیری روبرو هستند که سازمان شیلات به بهانه حفظ دریا پیش روی آنان گذاشته که این امر نه تنها موجب محافظت از حریم دریا نشده بلکه مشکلات زیست محیطی جدیدی نیز به سایر دغدغه صیادان اضافه شده و علاوه بر تحت شعاع قرار دادن معیشت صیادان بومی، حیات خلیج فارس را به نابودی کشانده و روند صید سنتی را  مختل کرده است.

هجوم کشتی های خارجی در سالهای اخیر که برای تجارت وارد آبهای خلیج فارس شده اند باعث تخریب ذخائر آبزیان دریایی و زمینه فعالیت صیادان سنتی شده که با الهام از طبیعت روزی خود را از دریا بیرون می کشند.

,

صیادی و آبزیان مایه اشتغال فراوان است

, صیادی و آبزیان مایه اشتغال فراوان است, صیادی و آبزیان مایه اشتغال فراوان است,

روحانی در جمع مردم بندرعباس در حالی وعده توسعه فعالیت های صیادی و اشتغال می دهد که در سال های اخیر شاهد حضور چشمگیر صیادان چینی و هندی در خلیج فارس است تا نانی که قرار بود در سفره بومیان هرمزگان قرار گیرد سهم بیگانگانی باشد که با بخل و طمع، ذخایر خلیج فارس را غارت می کنند.

,

در سالهای اخیر صیادان هرمزگانی با مشکلات و قوانین دست و پاگیری روبرو هستند که سازمان شیلات به بهانه حفظ دریا پیش روی آنان گذاشته که این امر نه تنها موجب محافظت از حریم دریا نشده بلکه مشکلات زیست محیطی جدیدی نیز به سایر دغدغه صیادان اضافه شده و علاوه بر تحت شعاع قرار دادن معیشت صیادان بومی، حیات خلیج فارس را به نابودی کشانده و روند صید سنتی را  مختل کرده است.

, در سالهای اخیر صیادان هرمزگانی با مشکلات و قوانین دست و پاگیری روبرو هستند که سازمان شیلات به بهانه حفظ دریا پیش روی آنان گذاشته که این امر نه تنها موجب محافظت از حریم دریا نشده بلکه , در سالهای اخیر صیادان هرمزگانی با مشکلات و قوانین دست و پاگیری روبرو هستند که سازمان شیلات به بهانه حفظ دریا پیش روی آنان گذاشته که این امر نه تنها موجب محافظت از حریم دریا نشده بلکه , مشکلات زیست محیطی جدیدی نیز به سایر دغدغه صیادان اضافه شده و علاوه بر تحت شعاع قرار دادن معیشت صیادان بومی، حیات خلیج فارس را به نابودی کشانده و روند صید سنتی را  مختل کرده است., مشکلات زیست محیطی جدیدی نیز به سایر دغدغه صیادان اضافه شده و علاوه بر تحت شعاع قرار دادن معیشت صیادان بومی، حیات خلیج فارس را به نابودی کشانده و روند صید سنتی را  مختل کرده است.,

هجوم کشتی های خارجی در سالهای اخیر که برای تجارت وارد آبهای خلیج فارس شده اند باعث تخریب ذخائر آبزیان دریایی و زمینه فعالیت صیادان سنتی شده که با الهام از طبیعت روزی خود را از دریا بیرون می کشند.

,

, ,
 
,

بودجه بزرگراه بندرعباس به بندر جاسک تامین می شود

احمد مرادی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در هرمزگان تصریح کرد: باید مردم را از نگرانی فقر و عقب‌ماندگی نجات دهیم؛ جاده جاسک طی ۱۰ سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و کسی را مقصر نمی دانیم چرا که عمق محرومیت در این منطقه آن‌قدر زیاد است که باید همه در کنار هم تلاش کنیم.

مرادی تأکید کرد: حق مردم محروم جاسک و حوزه شرق، تبعیض و محرومیت نیست و باید برای برقراری رفاه و عدالت در این منطقه تلاش کنیم.

در زمستان گذشته  بارندگی های سیل  سبب قطع راه ارتباطی جاسک به میناب و جاسک به چابهاردر سیستان وبلوچستان شد همچنین بارندگی به همراه تگرگ و وزش باد شدید خسارات زیادی به جاده های روستایی در جاسک و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان وارد کرده است .

احمد گمتیلی،دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران جاسک اظهار کرد: به علت طغیان رود خانه های آغشک، گیگن، باغان، نگر، کویک، هوشدان راه ارتباطی ۱۶۰روستا با مرکز شهر قطع می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: این بارندگی بی سابقه باعث آب گرفتگی معابر در سطح شهر جاسک شد که بیش از ۱۰منزل مسکونی خسارت دیدند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران جاسک خسارتهای آب گرفتگی به منازل مسکونی شهر جاسک را یک میلیارد ریال اعلام کرد.

موارد ذکر شده تنها گوشه ای از وعده های حسن روحانی در سفر استانی سال 92 جمع مردم بندرعباس که تا کنون نه تنها محقق نشده بلکه با زاویه کردن از اصل موضوع به شکل وارونه عملی شده است.

اکنون در روزهای پایانی دولت یازدهم شواهد حکایت از سفر دوباره رئیس جمهور وقت به استان هرمزگان دارد تا این سوال در بین مردم گوشه و کنار استان تداعی شود  که کلیدی که قرار بود بر قفل مشکلات خلیج نشینان بنشید چه کرد و روحانی چه پاسخی به مطالبات مردمی دارد که خوشبینانه چشم به تحقق وعده های دولت داشتند.

انتهای پیام/

,

بودجه بزرگراه بندرعباس به بندر جاسک تامین می شود

, بودجه بزرگراه بندرعباس به بندر جاسک تامین می شود, بودجه بزرگراه بندرعباس به بندر جاسک تامین می شود,

احمد مرادی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در هرمزگان تصریح کرد: باید مردم را از نگرانی فقر و عقب‌ماندگی نجات دهیم؛ جاده جاسک طی ۱۰ سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و کسی را مقصر نمی دانیم چرا که عمق محرومیت در این منطقه آن‌قدر زیاد است که باید همه در کنار هم تلاش کنیم.

,

مرادی تأکید کرد: حق مردم محروم جاسک و حوزه شرق، تبعیض و محرومیت نیست و باید برای برقراری رفاه و عدالت در این منطقه تلاش کنیم.

,

در زمستان گذشته  بارندگی های سیل  سبب قطع راه ارتباطی جاسک به میناب و جاسک به چابهاردر سیستان وبلوچستان شد همچنین بارندگی به همراه تگرگ و وزش باد شدید خسارات زیادی به جاده های روستایی در جاسک و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان وارد کرده است .

,

احمد گمتیلی،دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران جاسک اظهار کرد: به علت طغیان رود خانه های آغشک، گیگن، باغان، نگر، کویک، هوشدان راه ارتباطی ۱۶۰روستا با مرکز شهر قطع می باشد.

, احمد گمتیلی،دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران جاسک اظهار کرد: به علت طغیان رود خانه های آغشک، گیگن، باغان، نگر، کویک، هوشدان راه ارتباطی ۱۶۰روستا با مرکز شهر قطع می باشد.,

وی در ادامه بیان کرد: این بارندگی بی سابقه باعث آب گرفتگی معابر در سطح شهر جاسک شد که بیش از ۱۰منزل مسکونی خسارت دیدند.

, وی در ادامه بیان کرد: این بارندگی بی سابقه باعث آب گرفتگی معابر در سطح شهر جاسک شد که بیش از ۱۰منزل مسکونی خسارت دیدند.,

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران جاسک خسارتهای آب گرفتگی به منازل مسکونی شهر جاسک را یک میلیارد ریال اعلام کرد.

, دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران جاسک خسارتهای آب گرفتگی به منازل مسکونی شهر جاسک را یک میلیارد ریال اعلام کرد.,

موارد ذکر شده تنها گوشه ای از وعده های حسن روحانی در سفر استانی سال 92 جمع مردم بندرعباس که تا کنون نه تنها محقق نشده بلکه با زاویه کردن از اصل موضوع به شکل وارونه عملی شده است.

,

اکنون در روزهای پایانی دولت یازدهم شواهد حکایت از سفر دوباره رئیس جمهور وقت به استان هرمزگان دارد تا این سوال در بین مردم گوشه و کنار استان تداعی شود  که کلیدی که قرار بود بر قفل مشکلات خلیج نشینان بنشید چه کرد و روحانی چه پاسخی به مطالبات مردمی دارد که خوشبینانه چشم به تحقق وعده های دولت داشتند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه