اخبار داغ

شهروندان یاسوجی گفتند؛

عملکرد چهار ساله شورای شهر یاسوج راضی کننده نیست/رفتگر شهرداری: شورای یاسوج به جای رفع مشکلات فقط سیاسی کاری می کرد

عملکرد چهار ساله شورای شهر یاسوج راضی کننده نیست/رفتگر شهرداری: شورای یاسوج به جای رفع مشکلات فقط سیاسی کاری می کرد
شورای شهر یاسوج از جمله شوراهایی است که عملکرد آن در طول چهار سال گذشته در روز های پایانی آن مورد بحث هر محفلی در این شهر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با توجه به نزدیک شدن به انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا کشور چیزی که بیشتر از همه در میان مردم به خصوص شهروندان به چشم می خورد نظر سنجی و پرش از چگونگی عملکرد شورا های هر شهر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, با توجه به نزدیک شدن به انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا کشور چیزی که بیشتر از همه در میان مردم به خصوص شهروندان به چشم می خورد نظر سنجی و پرش از چگونگی عملکرد شورا های هر شهر است.,

شورای شهر یاسوج از جمله شوراهایی است که عملکرد آن در طول چهار سال گذشته در روز های پایانی آن مورد بحث هر محفلی در این شهر است، بنا بر اینکه انتخاب اعضای شورای شهر ها از طریق شهروندان صورت می گیرد به سراغ مردم شهر یاسوج رفتیم تا از میزان رضایت آنها از نحوه کار و عملکرد شورای این شهر مطلع شویم.

, شورای شهر یاسوج از جمله شوراهایی است که عملکرد آن در طول چهار سال گذشته در روز های پایانی آن مورد بحث هر محفلی در این شهر است، بنا بر اینکه انتخاب اعضای شورای شهر ها از طریق شهروندان صورت می گیرد به سراغ مردم شهر یاسوج رفتیم تا از میزان رضایت آنها از نحوه کار و عملکرد شورای این شهر مطلع شویم.,

از همان ابتدای کار به میان جمعی از تاکسی داران شهر یاسوج رفتیم و در مورد عملکرد شورای شهر و شهرداری از آنها جویا شدیم.

, از همان ابتدای کار به میان جمعی از تاکسی داران شهر یاسوج رفتیم و در مورد عملکرد شورای شهر و شهرداری از آنها جویا شدیم.,

 تعدادی از رانندگان تاکسی شهرک امام حسین و زیر تل یاسوج که با ما به گفت و گو نشستند ابتدا از وضعیت کرایه ها و زیر ساخت های شهری گلایه و اعلام نارضایتی کردند و در ادامه گفتند:

,  تعدادی از رانندگان تاکسی شهرک امام حسین و زیر تل یاسوج که با ما به گفت و گو نشستند ابتدا از وضعیت کرایه ها و زیر ساخت های شهری گلایه و اعلام نارضایتی کردند و در ادامه گفتند:,

با توجه به مشکلاتی که امروزه در حوزه اقتصاد و فرهنگ در سطح کشور مشاهده می شود عملکرد شورای شهر و شهر داری یاسوج رضایت بخش است.

, با توجه به مشکلاتی که امروزه در حوزه اقتصاد و فرهنگ در سطح کشور مشاهده می شود عملکرد شورای شهر و شهر داری یاسوج رضایت بخش است.,

 آنها افزودند: اگر ما تنها در صنف خود بخواهیم قضاوت کنیم امروزه یک راننده تاکسی با میزان درآمدی که دارد حتی نمی تواند روغن ماشین خود را تعویض کند، حتی تعمیر کاران ماشین هم دیگر برای یک راننده تاکسی ماشین تعمیر نمی کنند چرا که ما مجبور هستیم ماشین خود را نسیه تعمیر کنیم.

,  آنها افزودند: اگر ما تنها در صنف خود بخواهیم قضاوت کنیم امروزه یک راننده تاکسی با میزان درآمدی که دارد حتی نمی تواند روغن ماشین خود را تعویض کند، حتی تعمیر کاران ماشین هم دیگر برای یک راننده تاکسی ماشین تعمیر نمی کنند چرا که ما مجبور هستیم ماشین خود را نسیه تعمیر کنیم.,

این قشر از شهروندان یاسوجی با بیان اینکه اگر شهرداری و شورای شهر با توجه به تورمی که وجود دارد نرخ کرایه تاکسی ها و زیر ساخت ها را بالا ببرند مشکل ما هم حل می شود.

, این قشر از شهروندان یاسوجی با بیان اینکه اگر شهرداری و شورای شهر با توجه به تورمی که وجود دارد نرخ کرایه تاکسی ها و زیر ساخت ها را بالا ببرند مشکل ما هم حل می شود.,

تاکسی داران شهر یاسوج افزودند: با اینکه در حوزه فضا سازی شهری و فرهنگی تا حدودی وارد شدند اما کار شاخصی از شورای شهر یاسوج دیده نشده و انتظار می رفت با وعده هایی که در سال 92 می دادند وضعیت شهر الان بهتر بود.

, تاکسی داران شهر یاسوج افزودند: با اینکه در حوزه فضا سازی شهری و فرهنگی تا حدودی وارد شدند اما کار شاخصی از شورای شهر یاسوج دیده نشده و انتظار می رفت با وعده هایی که در سال 92 می دادند وضعیت شهر الان بهتر بود.,

شورای شهر یاسوج حتی نتوانستند دردی از ترافیک حل کنند

, شورای شهر یاسوج حتی نتوانستند دردی از ترافیک حل کنند, شورای شهر یاسوج حتی نتوانستند دردی از ترافیک حل کنند,

آنها گفتند: حتی در طول این چهار سال هیچ دردی از ترافیک شهر یاسوج و تقاطع های نامرتب آن را درمان نکردند آن وقت توقع دارند ما در انتخابات شرکت کنیم و به آنها رای دهیم،یا ما در انتخابات شرکت نمی کنیم یا هم شرکت کردیم به آنها رای نمی دهیم.

, آنها گفتند: حتی در طول این چهار سال هیچ دردی از ترافیک شهر یاسوج و تقاطع های نامرتب آن را درمان نکردند آن وقت توقع دارند ما در انتخابات شرکت کنیم و به آنها رای دهیم،یا ما در انتخابات شرکت نمی کنیم یا هم شرکت کردیم به آنها رای نمی دهیم.,
, ,
 
,
شورای شهر یاسوج حتی از حق کارگران هم دفاع نکردند
, شورای شهر یاسوج حتی از حق کارگران هم دفاع نکردند,

یکی از کارگران شهردای یاسوج که نخواست عکس و نامش فاش شود در گفت و گو با ما گفت:از عملکرد اعضای شورای شهر وقتی نه از حق کارگران دفاع می کنند و نه به نفع آنها کاری انجام میدهند چگونه راضی باشم.

,
, ,

وی افزود:چند ماه از حقوقمان را دریافت نکرده ایم و دوماه از بیمه ما کسر شده است، اما هر روز هم با یک مشکلی مواجه هستیم.

,

این رفتگر شهرداری بیان کرد:وقتی شورای شهری که باید حامی شهروند و حقوق شهروندی و از طرفی به فکرزیبا سازی و برنامه ریزی شهر باشد وارد مسائل حاشیه ای و منفعت طلبی می شود معلوم است که نمی تواند عملکرد درستی ارائه دهد.

,

اسفندیاری یکی از شهروندان یاسوجی که در صنف میوه فروشی مشغول به کار است در زمینه عملکرد شورای شهر یاسوج گفت: تا کنون برای یک کار شخصی به شورای شهر و شهرداری رجوع نکرده اما با این وجود و وضعیتی که در سطع شهر می بینم از عملکرد شورای شهر راضی هستم.

,
, ,
 
,

وی افزود:شورای شهر وظیفه شهر سازی و برنامه ریزی شهری را دارد و با تعیین شهردار و تعیین برنامه و راهبرد می تواند یک شهر را بسازد که امیدوارم شورای شهر جدید در این زمینه بهتر عمل کند.

,

سلیمانی یکی دیگر از شهروندان یاسوجی که پنج سال صاحب یک دهنه مغازه قصابی در بلوار شصت متری یاسوج است نظر خود را در مورد عملکرد شورای شهر یاسوج اینگونه اعلام کرد:به عنوان یک شهر وند و یک کاسب از عملکرد شورای شهر راضی نیستم.

,

وی عنوان کرد: وقتی من خودم باید جلو مغازه ام را زیر سازی کنم و هر روز هم خودم آن را نظافت کنم و عملا هیچ اقدامی از طرف شهرداری در این زمینه صورت نمی گیرد مشخص است که عملکرد خوبی از شهرداری و شورای شهر نمی بینیم.

,

 

,
, ,

این شهروند افزود: یک نگاه به زیر ساخت های خیابان های یاسوج بیندازید، این وضعیت فضا سازی و شهر سازی شهری که بهترین آب و هوا را در کشور دارد در خورشان یاسوج نیست. از طرفی گرفتن عوارض و غیره که توسط شهرداری صورت می گیرد هم خود دلیلی دیگر بر نارضایتی مردم است.

,

ایمان نظری کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و یک فعال اجتماعی و فرهنگی در رابطه با عملکرد چهار ساله شورای شهر گفت:شورای شهر یاسوج در طول چهار سال گذشته از نظر عمرانی عملکرد ضعیفی ارائه داده است.

,

وی افزود: علاوه بر اینکه مهمترین وظیفه این شورا در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی بود تنها یک عضو فعال فرهنگی درمیان این اعضا حضور داشت که عملابا وجود یک عضو و عدم همراهی سایرین اتفاق خاصی در این زمینه صورت نگرفت.

,

این مدرس دانشگاه ادامه داد:شورای شهر یاسوج بیش از اینکه در حوزه مسائل عمرانی و زیر ساختی فعالیت کند ،دیده می شد که بر روی منفعت طلبی ها و تمامیت خواهی اعضای آن فعالیت می کند .

,
, ,

این شهروند یاسوجی با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی دراین شهر بیان کرد: عملکرد شورای شهری که در حوزه آنها حاشیه نشینی بدون برنامه رو به افزایش است و هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی گیردو تنها دو پل ورودی و خروجی شهر را محدود کرده نمی تواند رضایت بخش باشد.

,

نادر مصیبی کفاشی که 17 سال است در خیابان جمهوری یاسوج به کفاشی مشغول است در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:شهرداری ماهانه 50 هزارتومان از ما کرایه می گیرد اما باز هر بار برگه جریمه یا فلان اخطار را برای ما می فرستد و هر بار هم که رجوع می کنیم کسی پاسخگوی ما نیست و از ما حمایتی نمی شود .

,
, ,

وی افزود: عملکرد شورای شهر و شهرداری در زمینه زیر سازی این اواخر خوب بوده اما به طور کلی نمی توان گفت عملکرد قابل قبولی از آنها دیده شده است.

,

شوراها به‌عنوان تجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی با مشارکت شهروندان، برای بهبود مدیریت شهری به‌منظور تثبیت رشد در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، کاهش بیکاری، فقرزدایی و جلوگیری از ویرانی زیستگاه در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان نقش دارند از این رو جلب رضایت شهروندان می تواند موجب حضور افراد توانمند در شورا های هر شهری باشد.

,

انتخابات پنجمین دوره شورا های شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

,

رفتانتهای پیام م.غ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه