اخبار داغ

ناکام ماندن دولتی ها برای فرار از نظارت بر سفرهای خارجی مسئولان وزارت خارجه/ ظهور ناتوانی در یک وزارت خانه روحانی

ناکام ماندن دولتی ها برای فرار از نظارت بر سفرهای خارجی مسئولان وزارت خارجه/ ظهور ناتوانی در یک وزارت خانه روحانی
در حالی که دولت خواستار عدم نظارت بر سفرهای خارجی مسئولان وزارت خارجه به منظور انجام وظایف اداری در نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور بود، مجلس با لایحه آن مخالفت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، وزارت خارجه در دولت روحانی یکی از خبرسازترین وزارت خانه ها بوده است. یکی از دلایل خبرساز بودن این وزارت خانه نیز موضوع برجام بود که زمان زیادی صرف آن شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

 

,

با گذشت زمان از اجرای برجامی که وزارت خارجه نگاه ویژه ای به آن داشت، مشخص شده است که نه تنها برجام نتیجه چندان مثبتی برای ایران به دنبال نداشته است بلکه می توان آن را یک خسارت به حساب آورد.

,

 

,

از طرف دیگر بدعهدی های طرف مقابل نیز بر خسارت های برجام افزوده است. در این شرایط نبود واکنش مناسب از سوی وزارت خارجه در مقابل بدعهدی های طرف مقابل نشان دهنده یک ناتوانی جدی در این وزارت خانه است.

,

 

,

, ,

 

,

با این وجود  باز هم این وزارت خانه دولت روحانی با مطرح شدن یک لایحه خبرساز شده است.

,

 

,

لایحه مذکور مربوط به اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت است که البته به نتیجه مورد خواست دولت نرسید.

,

 

,

آنطور که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته است این لایحه با حضور قشقاوی معاون وزیر امور خارجه  مطرح شده است.

,

 

,

نقوی یادآور شد: دولت در این لایحه درخواست کرده یک تبصره به عنوان تبصره 4 به ماده 3 قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت مصوب 20/6/1373 به این ترتیب اضافه شود که «مأموریت وزارت امور خارجه به منظور انجام وظایف اداری در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، حضور در اجلاس‌ها و مجامع بین‌المللی یا همراهی هیأت‌های رسمی، از شمول این قانون مستثنی است».

,

 

,

وی اظهار داشت: لایحه مذکور در جلسه مورخ 26/10/1395 در هیأت وزیران تصویب و با امضای رئیس‌جمهور به مجلس ارائه شد و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده است؛ پس از طرح موضوع، نمایندگان مخالف و موافق کلیات لایحه صحبت کردند و کمیسیون لایحه مذکور را با اکثریت آراء رد کرد و به تصویب نرساند.(1)

,

 

,

به گزارش مرصاد، دولت در حالی این لایحه عجیب را ارائه کرده بود که وزارت خارجه نتوانسته است در حوزه فعالیت های خود، عملکردی قابل قبول داشته باشد.

, مرصاد،,

 

,

با این وجود مخالفت نمایندگان مجلس با این لایحه اقدامی مثبت ارزیابی می شود.

,

 

,

-----

,

1- مخالفت کمیسیون امنیت با درخواست دولت برای عدم نظارت بر سفرهای خارجی مسئولان وزارت خارجه

, مخالفت کمیسیون امنیت با درخواست دولت برای عدم نظارت بر سفرهای خارجی مسئولان وزارت خارجه,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه