اخبار داغ

تکنیک‌های خاموش تبلیغات انتخاباتی/ از کاندیدای پوششی تا رونمایی از آمارهای عجیب و غریب

تکنیک‌های خاموش تبلیغات انتخاباتی/ از کاندیدای پوششی تا رونمایی از آمارهای عجیب و غریب
جالب آن که در فضای پرحاشیه انتخابات، برخی می کوشند تا شاید با استفاده از تکنیک ها و روش هایی نه چندان مدرن و نوین، به هر شکلی که ممکن است بتوانند، برنده این آوردگاه حساس شده و در ادامه با طیب خاطر و قلبی آرام، بر کرسی قدرت تکیه زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ با اعلام نظر شورای نگهبان مبنی براحراز صلاحیت و معرفی ۶ نفر از افرادی که جواز حضور در این میدان رقابت و عرصه مهم انتخابات ریاست جمهوری را پیدا کرده اند، شور سیاسی قوّت گرفت و تنور انتخابات داغ تر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

آنچه که در فضای سیاسی امروز کشور، بیشتر به چشم می خورد به نوعی همان تحلیل ها و گمانه زنی هایی است که بیشتر قالب جناحی و رنگ و بوی طیف های سیاسی را دارد.

,

جالب آن که در این فضای پرحاشیه، برخی می کوشند تا شاید با استفاده از تکنیک ها و روش هایی نه چندان مدرن و نوین، به هر شکلی که ممکن است بتوانند، برنده این آوردگاه حساس شده و در ادامه با طیب خاطر و قلبی آرام، بر کرسی قدرت تکیه زنند.

,

 در این یادداشت به چند نمونه از این تلاش ها و مجاهدت های خاموش اشاره می شود؛

,

تکنیک سایه

, تکنیک سایه, تکنیک سایه,

به معنای قرار گرفتن زیر چتر حمایت و سایه لطف و محبّت یک یا چند شخصیت شناخته شده و منتسب کردن کاندیدای خود به آنها. تا بلکه بتوان از اعتبار و وجاهت اجتماعی آنها به نفع خود استفاده کنند.

,

در این تکنیک حتی از عالم برزخ و دنیای اموات نیز کمک گرفته می شود و گاه با خاطره سازی و ذکر نقل و قول هایی از مردم می خواهند که با کمک و مساعدت خود برای تشکیل دولت مورد نظر، به آخرین وصیت و سفارش ها جامه عمل بپوشانند.

,

تکنیک درّه عمیق؛

, تکنیک درّه عمیق؛ , تکنیک درّه عمیق؛ ,

در این تکنیک گفته می شود بر اساس آمارها در دولت ما، چند صد برابر دولت های قبلی کار و تلاش شده حتی برخی از اقدامات در طول عمر جمهوری اسلامی، برای اوّلین بار در این دولت انجام گرفته و ملّت بداند که خادمین آنها در دولت هیچگاه در طول دوره خدمت شان کوتاهی نکرده و بلکه تمام سعی و تلاش وافر خود را مبذول داشته اند، تا امور سامان یابد ولی متأسفانه دایره مشکلات و گستره آنها چنان وسیع است که یک دهه یا بیشتر لازم است تا بتوان از این پیچ مهم و گذرگاه حساس مصائب سخت معیشتی و مشکلات اقتصادی عبور کرد.

,

این افراد مشکلات را محصول بی تدبیری و نتیجه مدیریت نادرست گذشتگان می دانند و بیان می کنند؛ امروز ما وارث خرابی هایی هستیم که باید برایش فکری کرد.

,

تکنیک مخالفان مانع (فرافکنی)

, تکنیک مخالفان مانع (فرافکنی), تکنیک مخالفان مانع (فرافکنی),

این دسته ادعا می کنند که هر کجا خواستیم قدمی بر داریم، برخی از این به اصطلاح دلواپسان پیدا شدند و چوب لای چرخ دولت گذاشتند و نگذاشتند که به دست توانای ما امور حل و فصل شود.

,

همین آقایان در ماجرای اصلاح سیستم بانکی آمدند با فریادهای بی موقع شان که «آهای دزد را بگیرید»، امنیت سرمایه گذاری را به مخاطره انداختند و سرمایه گذاران را فراری دادند.

,

در موضوع سیاست خارجی تا آمدیم چند قدمی با طرف خارجی راه برویم و در یک حرکت سیاسی(جریان مکالمه تلفنی ) حالی از او بپرسیم و کم کم با آنها دوست شویم، سرو صدایشان بلند شد و...، به هر حال این حقّ ملّت است که بداند، ما تلاش خود را کردیم ولی این حضرات خون ها به دل ما کردند و نمی گذاشتند.

,

تکنیک کاندیدای پوششی

, تکنیک کاندیدای پوششی, تکنیک کاندیدای پوششی,

برای اینکه همه نوک پیکان حملات را به سمت یک نفر نشانه نروند، باید از افراد دیگری به عنوان پوشش استفاده کرد.

,

بدین معنا که در تبیین خدمات و تشریح اقدامات و از طرفی به منظور پاسخگویی به نقدها و چالش هایی که رقیب ایجاد می کند، مدافعین و فدائیانی هستند که این حضرات حکم ضربه گیرهایی را دارند که خود را فدا می کنند تا به شخص أصلی و کاندیدای قطعی جریان سیاسی آسیبی وارد نشود.

,

نقطه حساس

, نقطه حساس, نقطه حساس,

برای هر قشری یک سری ارزش ها و مطالباتی هست که اولویت بیشتری دارد؛ مثلاً در حوزه زنان پیگیری بر حضور فعّال و مؤثر بانوان در سطح جامعه، حضور در اماکن ورزشی و تأکید بر استفاده یکسان و مساوی از شرایط استخدامی و موضوع اشتغال. در بحث جوانان مسأله ازدواج، کسب و کار و مسکن و دیگر آزادی های فردی ...، و همین طور در دیگر حوزه ها که به تناسب هر کدام مواردی اولویت دارد. بحث ما در صحت و سقم این مطالبات و خواسته ها نیست، سخن ما آن است که چرا تنها و فقط در ایام تبلیغات انتخاباتی، این مطالبات و انتظارات مطرح می شود و شعار عمل به آن داده می شود.

,

در طول چهار سال مدیریت اجرایی، جایگاه این مردم و مطالبات شان کجاست؟!

, در طول چهار سال مدیریت اجرایی، جایگاه این مردم و مطالبات شان کجاست؟!, در طول چهار سال مدیریت اجرایی، جایگاه این مردم و مطالبات شان کجاست؟!,

شاید بیش از چندین روش و تکنیک دیگر هست که می توان برایش مطلب نگاشت و از آنها سخن گفت ولی این تکنیک ها و روش ها، یک روزگاری فضای عمومی کشور را درگیر و احساساتی می کرد و کاندیداها هم با موج سواری بر این امور می توانستند به مرادشان برسند.

,

امروزه میزان بینش سیاسی و سطح معرفت و آگاهی مردم بالا رفته و در این دام ها گرفتار نمی شوند، امروز مردم از کسی استقبال می کنند که برای مشکلات جامعه و درد های اقتصادی آنان برنامه داشته باشد.

,

کسی که بتواند با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت جایگاه ایرانی و شأن او را در صحنه بین المللی ارتقا بخشد، کسی که به راحتی دستاوردهای فرزندان و شهدای هسته ای این ملّت را به ثمن بخس و ناچیز معامله نکند، کسی که با توپ و تشر دشمن میدان را خالی نکند و از گزینه های روی میز غربی ها نترسد.

,

به یقین نتیجه رای و حضور پرمعنای ملت بزرگ ایران در آوردگاه بیست و نهم اردیبهشت ماه، به شخصیتی لبخند رضایت سیاسی خواهد زد که بتواند در پرتو گفتمان اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نوش دارویی برای دردهای مزمن اقتصادی بیابد، یک مدیر انقلابی و پاک دست که کارنامه موفقی داشته باشد و در رزومه و سابقه اجرایی اش، نقطه سیاهی پیدا نشود و این یعنی همان «انتخاب اصلح» که همواره امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته و دارند.

,

یادداشت: حجت الاسلام علی درستکار

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه