اخبار داغ

معاون پژوهش، برنامه ریزی آموزش پرورش استان اردبیل خبر داد؛

تفویض اختیار مدیریت منابع مالی و انسانی آموزش و پرورش به استان‌ها

تفویض اختیار مدیریت منابع مالی و انسانی آموزش و پرورش به استان‌ها
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پروش استان اردبیل گفت:تفویض اختیار به استانها صورت گرفته و هدف عمده از این تفویض، ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مناطق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشمه لر،معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش سرعین گفت: تعیین مسیر و ترسیم رویه های استاندارد آموزشی و پیش بینی صحیح آمار بر اساس اطلاعات موجود را از وظایف اصلی کمیته برنامه ریزی شهرستانها  است و آمار دقیق، پایه و زیر بنای یک سازماندهی مطلوب است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه لر,

برات سلیمی با اشاره به اهمیت مدیریت و کنترل آمار مدارس؛ نقل و انتقالات معلمان و تعیین تراز نیروی انسانی، تعیین سقف بودجه سالیانه مناطق، خرید خدمات آموزشی و برون سپاری را از جمله حدود اختیارات در توسعه سنواتی خواند و گفت: در این راستا تفویض اختیار به استانها صورت گرفته و هدف عمده از این تفویض، ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مناطق است.

,

سلیمی شاه کلید صرفه جویی در منابع آموزش و پرورش را ساماندهی بهینه و مناسب نیروی انسانی بر اساس آمارهای صحیح عنوان کرد و تاکید کرد: این صرفه جویی ها باید در راستای ارتقای سیستم تعلیم و تربیت مناطق هزینه شود.

,

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل نیز در این جلسه، دو موضوع ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی را از اهم موضوعات کاری در آموزش و پرورش قلمداد کرد و با توضیحاتی در رابطه با شیوه نامه های مربوط، خواستار دقت نظر در ساماندهی بهینه فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در مناطق شد.

,

فرهاد قاسم زاده با اشاره به راهکارهای استفاده بهینه از نیروی انسانی، توجه به ترتیب سازماندهی در مدارس (1- مدیر  2- معلمان  3- معاونان)، توجه به افزایش سهم دانش آموزان غیر دولتی بخصوص در بخش فنی – حرفه ای و کار و دانش، نسبت دانش آموز به کارکنان آموزشی، نظارت بر سیاست گذاری ثبت نام قبل و هنگام ثبت نام، توزیع متوازن دانش آموزان در رشته ها و شاخه های تحصیلی و استفاده از اعتبارات برون سپاری را از جمله مهمترین این راهکارها عنوان نمود.

,

قاسم زاده آینده نگری در برنامه ریزی را آینده نگاری تعریف کرد و اظهار کرد: برنامه ریزی برای آینده باید طبق نظرات کارشناسی و بر اساس اطلاعات دقیق صورت گیرد که در این میان نقش کمیته های برنامه ریزی مناطق خطیر است.

,

وی با اشاره به اینکه نقل و انتقالات، بخش تعدیل کننده نیروی انسانی در مناطق است؛ خواستار تحلیل وضعیت منطقه در این رابطه و برنامه ریزی هدفمند برای سال تحصیلی 97- 96 شد.

,

در پایان این جلسه، هر یک از اعضای کمیته، نظرات و پیشنهادهای خود را در رابطه با موضوعات مورد بحث ارائه نموده و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه