اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی در جمع مردم رابر؛

«ما می توانیم »راه حل قبولی در عرصه فرهنگی و اقتصادی، مدیریتی انقلابی با تفکر جهادی است

«ما می توانیم »راه حل قبولی در عرصه فرهنگی و اقتصادی، مدیریتی انقلابی با تفکر جهادی است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای برون رفت از این مشکلات و تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت، چاره ای جز این نیست که مدیریت کشور باید دردست جریان انقلابی با تفکر جهادی و تفکر” ما می توانیم” قرار گیرد همان کسانی که اگر اسم امام ،ارزش و انقلاب می آیددر باور و ضمیر خودشان به آن ایمان داشته باشد؛ ولایتمدار باشند، نه ولایت شعار.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ، به نقل از  صبح رابر ، مهدی نظری کارشناس مسائل سیاسی در جمع مردم رابربا اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، در آغازین روز سال ۱۳۹۶ در حرم مطهر رضوی گفت : ایشان می فرمایند: ضعف های زیادی وجوددارد، ما هرجا یک مدیریّت انقلابیِ فعّالِ پُرتحرّک داشتیم، کار پیش رفته است؛ هرجا  مدیریت‌های ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیرانقلابی و بی‌تحرّک داشتیم، کارها یا متوقف شده یا انحراف پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رابر ,

وی افزود: اگر مدیریت در بخش های مختلف به دست افراد متدین، انقلابی، کارآمد باشد همه مشکلات کشور حل خواهد شد؛ ما مشکل  غیر قابل حلی در  کشور نداریم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی که بیش از ۲۲۰ هزار شهید و هزاران جانباز سرافراز فدا شدند، بیان کرد:  در مجموع  نمرات کارنامه جمهوری اسلامی در راستای اهداف انقلاب،  بعضی نمرات در مقابل  ملت های دیگر  افتخار آمیز است که ما ملتی با تمام محدودیت ها و دشمنی هایی که علیه این ملت اعمال شده است؛ توانستیم  پیشرفت های افتخار آمیز داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه  نمره بسیار عالی اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی در سطح منطقه با  خیلی از کشورها در عرصه بین المللی است گفت: همه دشمنان و بدخواهان تأکید دارند اقتدار و امنیت در جمهوری اسلامی در مقایسه با  ۲۰ کشور منطقه  غرب آسیا نمره  ایران در تراز اول هم به لحاظ مرزهای زمینی، آبی،آسمانی و فضایی کشور است حتی اذهان می کنند ما در ردیف پنجم و ششم  قدرت های دفاعی و نظامی در جهان هستیم.

,

نظری با بیان اینکه  امروز ایران امن ترین نقطه جهان است افزود: سازکار امنیت به گونه ای  طراحی شده است که امکان  نفوذ دشمن درآن نیست، کار دشمن  قابل  رصد و  برخود است.

,

وی افزود: در مسئله  تهدیدات بی رویه دشمن  میگویند امروز هم  خطر جنگ  است ، ترامپ  دیوانه است هر آن ممکن است  به ما حمله  کند، که مقام معظم رهبری فرمودند: آدرس  غلط  ندهید امروز تهدید  نظامی در دستور کار دشمن نیست، دشمن باورداردکه ظرفیت امنیت دفاع  جمهوری اسلامی به نقطه ای رسیده است که هر کسی بزند پاش گیر می کند و پاسخ ملت ایران به شدت کوبنده و  پشیمان کننده خواهد بود .

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه  نمره اقتدار امنیت در جمهوری اسلامی در سطح  جهان نمره  عالی است، تصریح کرد: در عرصه مسائل منطقه ای  امروز  هیچ  کس تردید ندارد حرف  اول را در مسائل  عراق، سوریه، یمن، لبنان، غزه و غیره همان جریان مقاومتیمی زند که در صدها  کیلومتر فراتراز مرزهای جغرافیایی به دست سردار سلیمانی ها و مدافعین مظلوم و مقتدر حریم اهل بیت(ع) است، همان جریان مقاومتی که برآمده از انقلاب بهمن۵۷ است .

,

وی افزود: درمسائل فناوری روز جهان، امروز توسط جوانان این کشور که معتقد به  فرهنگ “ما می توانیم “، به نقطه ای رسیدیم که در علوم اول جهان مثل علوم هسته ای، علوم فضا، علوم نانو، کاشت سلول های بنیادی، تولید داروهای نادر و کمیاب که تاکنون در انحصار چند کشور خاص بوده است در ردیف های اول قرار گرفته ایم .

,

نظری با بیان اینکه در عرصه مردم سالاری دینی یکی از شعارهای مردم جمهوری اسلامی شعار” استقلال، آزادی جمهوری اسلامی” بود گفت: امروز هیچ  کسی  شک ندارد هر آنچه را که مردم در صندوق رأی بیندازند همان خوانده می شود.

,

وی با بیان اینکه  خیلی  ها تلاش کردند بگویند؛ درانتخابات سال  ۸۸ تقلب شده است افزود: در کشوری که ولایت فقیه در رأس آن است و شورای نگهبان ناظر بر انتخابات باشد امکان تقلب وجود ندارد و  رأی مردم  امانت است و به امانت مرد م خیانت  نخواهد شد .

,

نظری در  بحث آزادی یکی از شعار های نهضت اسلامی گفت: به  یمن قدوم مطهر شهدا  و تلاش های امام راحل در این کشور فضای آزادی  وجود دارد نه تنها  کسی برای بیان مطلب حقی  محدودیت  ندارد بلکه برخی از این موقعیت علیه نظام لجن پراکنی می کنند.

,

وی گفت: در استقلال  سیاسی، تنها  کشوری  که  می تواند اذعان کند، هیچ کشور بیگانه ای در مقدرات این کشور تصمیم گیر نیست .

,

نظری با بیان اینکه در عرصه اقتصاد نمره  جمهوری اسلامی نمره قابل  قبولی نیست، گفت : در مسئله  رفاه  امکانات عمومی زیر ساخت های عمومی ، جاده اتوبان ، فرودگاه، ریل ، آب ، برق ، گاز ، هزاران برابر ایجاد شده است اما در نظام، شکاف طبقاتی است.

,

وی اهداف اصلی انقلاب اسلامی را عدالت اجتماعی برشمردو افزود: عدالت اجتماعی؛ توزیع عادلانه ثروت در جامعه بوده است که در دستورات الهی، هم خداوند از پیامبر عظیم الشان مطالبه  کرده است ویکی از محورهای اهداف جمهوری اسلامی هم ایجاد عدالت اجتماعی بوده است.

,

نظری ادامه داد: با نسخه آمریکا، اقتصاد کشور را پیش می برند که  امروز به شکاف  طبقاتی و اجتماعی رسیدیم، کسانی به  حقوق های نجومی رسیدند، کسانی  به ثروت هایی رسیده اندکه پول های آنها از پارو بالا نمی رود در همین کشور بخش هایی در زیر خط فقر زندگی می کنند، کسانی برای دختر دم بخت شان دچار مشکل اند، کسانی در جمهوری اسلامی ناچارند زنده زنده گو ر خوابی را تجربه کنند، مقام معظم  رهبر فرمودند: هر گاه  مدیریت به دست انسان های غیر انقلابی و غیر جهادی افتاد، نه تنها  پیشرفت نکردیم  انحراف هم ایجاد شد .

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت:  نمره قابل قبولی در عرصه  فرهنگی هم نداریم با اینکه اساس انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی بوده است در سایه جمهوری اسلامی انسان های خدا محور، اخلاق محور  و ارزش مدار تقویت کنیم البته  رفاه و معیشت، پیشرفت  وفناوری، تکنولوژی، امنیت و اقتدار هم باشد جایگاه برازنده ای انسان مؤمن و حق محور در سطح جهان برجسته باشد، اما هدف اصلی انقلاب  اساساً گم شد است.

,

وی با اشاره به فرهنگ اختشاش ، پارتی بازی ، باند بازی و قبیله  گرایی  فرهنگ کم کارکردن و زیاد استفاده کردن، فرهنگ قانون گریزی، درعرصه فروپاشی خانواده ، طلاق های گسترده، فرزندان فراری، خانه های مجردی ،  انبوهی از  آسیب  های  رنگارنگ  اجتماعی این ها نشانه  ضعف فرهنگی است که نه تنها  پیشرفت  نکردیم  بلکه دچار عقب گرد شده ایم بیان کرد: مقام معظم  رهبری در جمع مردم درخراسان  شمالی بیان داشتند: اگر در تمام  عرصه ها پیشرفت داشته باشیم اما در سبک  زندگی دینی پیشرفت نکرده باشیم در این کشور هیچ اقدام  مثبتی صورت نگرفته است.

,

نظری با بیان اینکه در عرصه فرهنگی ما امروز وضعیت مناسبی نداریم افزود: چرا  کسانی که بعد از انقلاب در دولت های متعدد آمدند؛ براین باورندکه نظام سیاسی  کشور هیچگونه مسئولیتی نسبت به ترویج دین، اخلاقیت و معنویت در جامعه ندارد می گفتند نظام سیاسی فقط مسئول رفاه و معیشت وکسب و کار مردم است  به  دین مردم کاری ندارد به گونه ای که گفتند، مگر ما  مسئول بهشت بردن مردم  هستیم، که در همین خصوص رهبری(مد ظله العالی) فرمودند: فرق حاکم اسلامی و حاکم غیر اسلامی در همین مسئله است. چرا که امام علی(ع) فرمودند: “می خواهم کاری کنم که مردم به سعادت و بهشت برسند”، این وظیفه حاکم اسلامی است که امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

,

وی با بیان اینکه سپاه، بسیج و ارتش با دست خالی وبا اقتدار و با عزت کشور  را  از دست دشمن نجات داد و جنگ  تهدید آمیز را به یک فرصت  تبدیل کرداما چرا در عرصه اقتصاد این اتفاق نمی افتد افزود: در عرصه اقتصاد،  مقام معظم رهبری در تاریخ  ۳۰/۱۱/۹۲ فرمودند: اجرای  سیاست های اقتصاد مقاومتی دشمنی را  که با  یک  جنگ  اقتصادی تمام عیار  در برابر این  ملت  بزرگ  صف آرایی کرده است  به  شکست و  عقب  نشینی وا می دارد .اما چرا کسی جلوی واردات بی رویه که  اقتصاد و تولید کشوررا نابود می کند، نمی گیرد، چرا کسی  خندقی در این جبهه ایجاد نمی کند، چرا  کار دشمن در جنگ فرهنگی و اقتصادی  رصدنمی شود؟.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه از اول انقلاب تا امروز  هیچ گاه با  تفکر  جهادی پیش  نرفتیم با تفکر غربگرایی همه چیز باید از خارج بیاوریم گفت: درعرصه  فرهنگی و اقتصادی  کشور از  اول انقلاب به دست تفکرات غربی، غیر دینی و غیر اسلامی کسانی که بر اساس  شعارهای غرب زده در تلاش هستند به نحوی که اینگونه افراد با وقاهت می گویند برای اداره کشور باید مدیر از غرب وارد کنیم.

,

وی افزود: کسانی که باید به مطالبات رهبری لبیک بگویند اعتقادی ندارند عمل نمی کند و این امر به هیچ  وجه مورد قبول  نظام نیست.

,

نظری گفت: برای برون رفت از این مشکلات و تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت، چاره ای جز این نیست که  مدیریت کشور باید دردست جریان انقلابی با تفکر  جهادی و تفکر” ما می توانیم”  قرار گیرد همان  کسانی که اگر اسم امام ،ارزش و انقلاب می آیددر باور و ضمیر خودشان به آن ایمان داشته باشد؛ ولایتمدار  باشند، نه ولایت شعار.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: جریان انقلابی تصمیم  گرفتند یک سازو کاری را  طراحی کنند  که  تحت  عنوان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات به مردم در تشخیص انسانهای در تراز انقلاب کمک  کند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه