اخبار داغ

عقب ماندن اهواز از استانداردهای حمل و نقل عمومی

عقب ماندن اهواز از استانداردهای حمل و نقل عمومی
براساس استانداردهای بین المللی در شهرها باید به ازای هر 125 نفر یک تاکسی و به ازای هر 1000 شهروند یک دستگاه اتوبوس فعال وجود داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، براساس استانداردهای بین المللی در شهرها باید به ازای هر 125 نفر یک تاکسی و به ازای هر 1000 شهروند یک دستگاه اتوبوس فعال وجود داشته باشد. در اهواز با جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری 7 هزار تاکسی وجود دارد که تا آذرماه سال گذشته 1600 دستگاه از آنها فرسوده بود و 50 درصد 370 دستگاه اتوبوس این کلانشهر نیز فرسوده است.

بنا بر تعاریف موجود در استانداردها در کلانشهر اهواز برای افزایش خدکات عمومی به ویژه در حمل و نقل باید 4 هزار و 200 دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی اهواز افزوده شود و در بخش اتوبوسرانی نیز باید یک هزار دستگاه دیگر نیز خریداری و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

آذر زمانپور، عضو شورای شهر اهواز می‌گوید: خط مشی لازم برای دیده شدن همه‌ کم و کسر‌ها و تناقض‌ها در حوزه حمل و نقل شهر اهواز را در قالب برنامه‌ای مصوب کردیم و به شهرداری ارائه دادیم، ولی متاسفانه شهرداری اهواز نتوانسته در این 3 سال اتوبوسی خریداری کند.

این عضو شورای چهارم می‌افزاید: شهرداری به نوسازی اتوبوسها با رنگ و لعاب پرداخته که از نظر فنی و استاندارد خارج از توجیه است و از ناوگان‌های سن بالا که از لحاظ زیست محیطی فاقد شرایط استاندارد لازم برای کار در حمل و نقل عمومی هستند، استفاده می‌کند.

وی عنوان می‌کند: بودجه مصوب شده برای حوزه حمل ونقل عمومی در زمینه تعمیر، خرید و گسترش ناوگان 70 میلیارد تومان در سال است؛ اما در بحث خرید و توسعه اتوبوس متاسفانه اقدامی از جانب شهرداری اهواز صورت نگرفت و بودجه‌ در نظر گرفته شده برای خرید اتوبوس نیز جای دیگری هزینه شده است.

به غیر از بحث افزایش خدمات عمومی به شهروندان در راستای ارتقای وضعیت حمل و نقل عمومی کلانشهر اهواز، پایان دادن به وضعیت آلودگی هوا در این کلانشهر است چرا که مسئولان محیط زیست معتقدند آلودگی اهواز حاصل جمع شدن آلاینده‌هایی مانند گرد و غبار با آلایندگی صنعتی و خودروها است و نمی‌توان در این زمینه تفکیکی کرد.

به نظر می‌رسد شورای پنجم کلانشهر اهواز باید برنامه مدونی در حوزه حمل و نقل داشته باشد تا به این اوضاع رسیدگی کند، همچنین با افزایش نظارت خود بر شهرداری پس از 4 سال این پرسش را مطرح نکنند که شهرداری با بودجه خرید اتوبوس چه کرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه