اخبار داغ

رئیس سابق انجمن قلب اروپا مطرح کرد:

پیشگیری؛ شاه‌کلید حل مشکلات بیماری‌های قلبی-عروقی

پیشگیری؛ شاه‌کلید حل مشکلات بیماری‌های قلبی-عروقی
رئیس سابق انجمن قلب اروپا گفت: در حالی که هنوز در دنیا بیماری‌های قلبی و عروقی رتبه نخست مرگ و میرها را دارند به پیشگیری که شاه‌‌کلید حل مشکلات قلبی و عروقی است، کم‌توجهی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان‌نیوز، پروفسور روبرتو فراری در حاشیه کنفرانس علمی«بررسی درمان ازدیاد فشار خون در جوانی تا میانسالی» افزود: ما با درمان‌های دارویی و تهاجمی تنها برای چندین سال طول عمر فرد را بیشتر می‌کنیم، اما درمان اصلی معطوف به از بین بردن عواملی است که باعث بروز بیماری قلبی و عروقی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به داروی «بیتابلوکا» که در درمان نارسائی‌های قلبی بسیار مؤثر است و در اروپا و آمریکا بسیار استفاده می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه در ایران این دارو به عنوان یک داروی جدید مطرح بوده که هنوز وارد داروخانه‌ها و داروی بازار ایران نشده است، این نشان می‌دهد که حتی در حوزه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی نیز باید در ایران مؤثرتر عمل شود.
پروفسور فراری با اشاره به اهمیت نقش جامعه در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی بیان کرد: در ایتالیا دستورالعملی عنوان شده که در آن، شاخص توده بدنی، کلسترول، فشار خون، قند خون، مصرف سیگار و الکل، سبک زندگی و... تست می‌شود و بر این اساس، افرادی که در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند، شناسایی شده و سه بار در هفته توسط متخصص قلب ویزیت می‌شوند تا از منظر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی آگاهی‌های لازم را کسب کرده و اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به این بیماری‌ها را آغاز کنند.
پروفسور فراری پیشگیری را یک فرهنگ دانست و گفت: به پزشک‌ها در دانشگاه‌ها آموزش می‌دهند که چگونه درمان کنند و این اشتباه است. یک پزشک پیش از اینکه شیوه و روش درمان را بیاموزد باید با روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها آشنا شود چرا که پیشگیری نخستین گام است.
وی با اشاره به اقدامات فرهنگی که در زمینه آموزش به خانواده‌ها به‌ویژه بانوان در زمینه کم کردن و حذف نمک از غذاها در ایتالیا انجام می‌شود، تصریح کرد: مردم باید باور کنند غذاها بدون نمک هم خوشمزه هستند و این تغییر ذائقه با آموزش بانوان و ایجاد فرهنگ توجه به سلامت غذایی به سادگی امکان‌پذیر است.
استاد «دانشگاه فرارا» ایتالیا، ادامه داد: با وجود تمام این اقدامات در ایتالیا هنوز هم داروها و درمان‌های بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ و میر ناشی از عدم درمان این بیماران هزینه‌های زیادی را متوجه دولت می‌کند. اما سوال اینجاست که دولت تا کجا و کی می‌تواند این هزینه‌ها را تحمل کند و به این روش ادامه دهد؟! باید اعتراف کرد در این میان تنها راه حل پیشگیری است.
وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و مشهد، گفت: از چند بیمارستان در تهران و اصفهان نیز بازدید داشته‌ام. در اصفهان اقدامات خوبی در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در حال انجام بود اما به طور کلی باید بگویم در ایران پزشکان به نحوی خود را محدود کردند؛ ما در ایتالیا و از طریق «دانشگاه فرارا» آمادگی همکاری با پزشکان و بیمارستان‌های خوبی مثل بیمارستان رضوی در ایران را داریم و امیدواریم که در آینده این همکاری‌ها توسعه بیشتری یابد.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه