اخبار داغ

جانشین سازمان ورزش بسیج:

تحصیلکردگان تربیت بدنی ظرفیت بزرگ تحقق اقتصاد مقاومتی در ورزش هستند

تحصیلکردگان تربیت بدنی ظرفیت بزرگ تحقق اقتصاد مقاومتی در ورزش هستند
جانشین سازمان ورزش بسیج گفت: تحصیلکردگان تربیت بدنی ظرفیت بزرگ تحقق اقتصاد مقاومتی در ورزش هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی میرجلیلی با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: در نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری در یکی دو سال اخیر، ایشان هم مسئولان و هم مردم را به اصلاح رویه‌های مدیریتی و اقتصادی فراخوانده‌اند و امسال نیز به نام سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید نامگذاری کرده‌اند. در هر کشور برای داشتن یک اقتصاد برتر به عواملی مانند نیروی انسانی، دانش و فناوری، بازار مصرف، سرمایه و انرژی نیاز است، در ایران همه این عوامل وجود دارد و اقتصاد مقاومتی برای عملی شدن به همه این عوامل احتیاج دارد. شرط اول تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی، هویت، خودباوری، مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی اظهار داشت: در اغلب کشورها ورزش نیز سهم قابل توجهی در سودآوری اقتصاد دارد، طوری که از ورزش به عنوان یکی از صنعت‌های پولساز در جهان می‌شناسند. البته در کشورمان ورزش هنوز به این مرحله نرسیده و برای تبدیل شدن به یک صنعت، نیاز به مشارکت بخش خصوصی و حضور مردم داریم، به خصوص که مردم هم در مصرف و هم تولید نقش بسزایی ایفا می‌کنند. هم اکنون ما در کشور نیروی جوان و تحصیلکرده بی‌شماری در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی داریم که می‌بایست از توانمندی‌ها و مهارت این نیروی عظیم هم در اشتغال‌زایی و هم در تولید البسه، تجهیزات و کالاهای ورزشی استفاده کنیم.

,

جانشین سازمان ورزش بسیج افزود: همچنین یکی از بخش‌های مهم اقتصاد مقاومتی، کاهش هزینه‌های درمان به وسیله ورزش است، در همین راستا می‌توانیم با استفاده از ظرفیت جوانان تحصیلکرده تربیت بدنی، زمینه و شرایطی را ایجاد کنیم که با فرهنگ‌سازی که توسط این قشر صورت می‌گیرد، مردم بیشتری به ورزش تشویق شوند، امری که سبب بالا رفتن نرم سلامتی جامعه و کاهش هزینه‌های درمان می‌شود.

,

 میرجلیلی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مزایای استفاده از نیروی متخصص علوم ورزشی و تربیت بدنی، استفاده از تخصص آنها در راستای تولید است که می‌توان از این نیرو در جهت اشتغال و تولید لوازم و تجهیزات ورزشی با کیفیت در داخل استفاده کرد تا هم چرخ بازار داخلی بچرخد و هم از واردات تجهیزات ورزشی بی‌نیاز شویم. البته در این زمینه باید قوانینی در جهت حمایت از کارآفرینان در بخش خصوصی وضع و یک قانون‌های دست و پاگیر حذف شود.

,

 

,

وی در پایان افزود: کشورمان در حال حاضر تولیدکننده‌های ورزشی دارد که با وجود داشتن استاندارهای بالا، با توجه به عدم حمایت و همچنین واردات در معرض تعطیلی هستند. علاوه بر فرهنگ‌سازی صداوسیما در زمینه استفاده از تولیدات داخلی ورزشی، باید فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها هم از کالاهای داخلی استفاده کنند و مردم و ورزشکاران را تشویق به خرید کالاهای ورزشی داخلی کنند. این مسئله منوط به عزم مسئولان و برنامه‌ریزی برای تحقق آن دارد تا با عملی شدن اقتصاد مقاومتی و تولید اجناس با کیفیت داخلی که اشتغال را هم به همراه دارد، ورزشکاران هم با افتخار از تولیدات داخلی استفاده کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه