اخبار داغ

دبیر کانون همدلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

از خدمت به محرومان تا احیای محیط زیست به سبک کانون همدلی دانشجویان علوم پزشکی کردستان+عکس

از خدمت به محرومان تا احیای محیط زیست به سبک کانون همدلی دانشجویان علوم پزشکی کردستان+عکس
کانون همدلی کانونی دانشجویی است که در سال 95 با هدف مشارکت در رفع مشکلات مادی دانشجویان و کمک به نیازمندان از جمله اکرام و اطعام ایتام و مساکین، خانواده‌های بی‌سرپرست، معلولین، سالمندان, کودکان کار و همچنین تقویت فرهنگ ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در بین دانشجویان و ترویج اعمال بشر دوستانه در سطح دانشگاه ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،علی مریدی دانشجوی ترم هفتم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان و دبیر کانون همدلی این دانشگاه است, کانونی دانشجویی که در سال 95 با هدف مشارکت در رفع مشکلات مادی دانشجویان و کمک به نیازمندان از جمله اکرام و اطعام ایتام و مساکین، خانواده‌های بی‌سرپرست، معلولین، سالمندان, کودکان کار و همچنین تقویت فرهنگ ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در بین دانشجویان و ترویج اعمال بشر دوستانه در سطح دانشگاه ایجاد شد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

علی مریدی دبیر کانون همدلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگوی با کُرددانش اظهار داشت: در حال حاضر 10 دانشجو در شورای مرکزی کانون همدلی مشغول به فعالیت هستیم که با برنامه ریزی و فعالیت هایی که تا امروز انجام داده ایم موفق شده ایم جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و حتی دانشگاه های دیگر در سطح استان را با خود همراه کنیم.

,

 

,

وی افزود: کانون همدلی فعالیت های خود را در قالب چندین کمیته با وظایف مشخص برنامه ریزی کرده اند از جمله  کمیته درمان, کمیته مالی, کمیته کمپین, کمیته اجرایی و ...

,

 

,

این دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه می دهد: در کمیته درمان, دانشجویان رشته های پزشکی و پرستاری با حضور در روستاهای محروم به ویزیت و معاینه اقشار نیازمند روستاها به صورت رایگان می پردازند و در صورت نیاز بیماران را به مراکز درمانی ارجاع میدهند.

,

, ,

دبیر کانون همدلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دانشجویان در کمیته مالی با جمع آوری کمک های مالی از اساتید, اعضای هیئت علمی, مسئولین دانشگاه و دانشجویان خیر, این کمک ها را بین نیازمندان تقسیم می کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: کمیته کمپین دیگر بخش کانون همدلی است که با برپایی کمپین های مختلف چه در بحث پزشکی و چه در بحث زیست محیطی باعث ایجاد حرکت های عظیمی در سطح دانشگاه شده است از جمله کمپین 1=8 ( نشان‌دهنده نجات 8 انسان توسط یک فرد اهداکننده مرگ مغزی است) به منظور تشویق دانشجویان و مردم به اهدا عضو, این کمپین یادآوری میکند به مردم خوب سرزمینمان ، که چه در زمان حیات و چه بعد از آن، میتوان یاری رسان و ناجی یک زندگی بود فقط کافیست برای اهدای عضو و اهدای سلولهای بنیادی ثبت نام کنند که خدا را شکر با تبلیغاتی که انجام شد افراد زیادی برای اهدا عضو در این کمپین ثبت نام کرده اند.

,

 

,

وی به دیگر کمیپین این کانون اشاره کرد و گفت: ما کمپین «هر دانشجو یک درخت» با شعار «همدلی برای احیای محیط زیست» راه اندازی کردیم, در این طرح دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یک نهال با پلاکی به نام خود را در کوه‌های پردیس دانشگاه کاشتند که نام و شماره دانشجویی هر دانشجو بر روی نهال کاشته شده نصب شد.هدف از اجرای این طرح هم، ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز در میان دانشجویان و افزایش میزان مشارکت دانشجویان در امر توسعه، حفظ و نگه‌داری فضای سبز است.

,

, ,

وی درباره راه اندازی کمپین «جمع‌آوری درب های بطری» گفت: با توجه به اینکه بطری‌های پلاستیکی، نقش بسیار زیادی در تخریب محیط زیست ما دارد. در این میان، درب‎های بطری که آلیاژ متفاوتی نسبت به خود بطری‌ها دارند نیز بی‌نصیب نیستند و ضربه‌های جبران‌ناپذیری به وسیله همین درب‌های کوچک به طبیعت ما رسیده است. اما برای حل این مشکل با راه اندازی کمپین «جمع‌آوری درب‌های بطری» هم به محیط زیست کمک کرده‌ایم و هم یک کار خیر انجام داده‌ایم چرا که آنها را به غرفه‌های بازیافت  می فروشیم و از درآمد حاصل از این برای معلولین صندلی چرخ‌دار میخریم، به همین سادگی!  با این کار، هم کمک بزرگی به محیط زیست می‌کنیم و هم کار بزرگی برای آنهایی که نیازمند به ویلچر هستند انجام می شود.

,

 

,

علی مریدی یادآور شد: طرح «همدلانه نیازمندان را در غذای خود شریک کنیم» را با همراهی دانشجویان اجرا کردیم در این طرح دانشجویان جهت جلوگیری از اسراف غذا در سلف و کمک به نیازمندان، ظهرها مقدار اضافی غذای خود را قبل ازاستفاده، در ظرف مخصوص جمع آوری غذا که توسط کانون همدلی تعبیه شده است، قرار می دهند و غذای جمع آوری شده به یکی از مراکز نگهداری معلولین, کمیته امداد و ... تحویل داده می شود.

,

 

,

وی از برپایی بازارچه تولیدات دانشجویی در 17 و 18 اردیبشهت ماه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و گفت: در این بازارچه دانشجویان تولیدات خود و هر انچه را که قابلیت فروش دارد در این بازارچه عرضه می کنند و درامد حاصل از این باراچه را بین نیازمندان تقسیم می کنند.

,

 

,

در کنار تمام این فعالیت ها جمع آوری زباله های کوه آبیدر, سرزدن به سرای سالمندان و غربالگری سالمندان, پخش مواد غذایی بین خانواده های نیازمند و ... تنها و تنها بخشی از فعالیت های این کانون است.

,

 

,

علی مریدی دبیر کانون همدلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: هدف اصلی ما در امور خیریه انجام دادن وظیفه انسانی خودمان است, چرا که معتقدیم همه انسان‌ها وظیفه دارند علاوه بر تلاش برای بهبود زندگی خودشان برای برطرف کردن نیازهای دیگران نیز تلاش کنندو با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که در حوزه سلامت و درمان به مردم خدمت می کنند باید بیشتر از هر قشر دیگری در کارهای خیرخواهانه پیش قدم باشند و امیدواریم با برگزاری و اجرای برنامه هایی که در کانون همدلی طرح ریزی می شود بتوانیم در راستای ارتقای اخلاق حرفه‌ایی و  اخلاق زیست محیطی فرهنگ سازی کنیم.

,

 

,

اگر در گوشه و کنار شهرمان فقیر, ندار و تهیدستی وجود دارد که مهربانی را می جویند، در عوض کسانی هستند که دل مهربانشان تاب دیدن آن را ندارند,  بذل و بخشش فقط رسم بزرگترها نیست، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم دلشان, فکرشان, روحشان پیش نیازمندان است.

,

 

,

این دانشجویان نیکوکاری و کریم بودن را تمرین می کنند و جوانه وجودشان را با عطر مهربانی پرورش می دهند تا شاید فردا و فرداهای دیگر فقر, نداری, تهیدستی و ... در گوشه  و کنارشهر و دیار شان را نبینند.

,

 

,

مطمئنا باید ما نگاه مان را بیش از همیشه شستشو دهیم و طعم خوش شادی های خود را با زندگی خانواده های تهیدست تقسیم کنیم, باید بی تفاوت نباشیم به اندازه همتمان کم یا بیش کمک کنیم و باور داشته باشیم اگر مهربانی را تقسیم کنیم به همه می رسد.

,

 

,

راهشان پر رهرو

,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه