اخبار داغ

چند درصد اعضای بیماران مرگ مغزی اردبیل اهدا می شود؟

چند درصد اعضای بیماران مرگ مغزی اردبیل اهدا می شود؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در استان اردبیل از سال 1387 تا پایان سال گذشته، 74 بیمار مرگ مغزی با رضایت خانواده هایشان جهت اهدای عضو به تهران اعزام شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، براساس آمار و ارقام گرچه میزان اهدا عضو در طول سالهای اخیر افزایش یافته اما  هنوز برخی از خانواده ها بر انجام این کار رضایت ندارند و در موارد مرگ ناگهانی درصد رضایت به اهدا عضو نسبت به مواردی که فرد قبل از مرگ مغزی بستری بوده کمتر است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

قدرت اخوان اکبری در گفتگو با خبرنگارما،، درباره میزان رضایت خانواده ها برای اهدا عضو  در استان اردبیل می گوید: در استان اردبیل از سال 1387 تا پایان سال 95 تعداد 74 نفر با رضایت خانواده هایشان جهت اهدای عضو به تهران اعزام شده‎اند.

, ما,

وی اضافه کرد: تعداد بیماران مرگ مغزی به مراتب بیشتر از این بوده ولی علیرغم پیگیریهای کارشناسان واحد اهدای عضو دانشگاه متاسفانه بدلیل عدم رضایت خانواده ها اعزام نشده اند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: از بیماران مرگ مغزی اعزامی از استان اردبیل به تهران در مجموع تعداد 228 عضو حیاتی و تعداد زیادی نسوج و بافتهای مختلف برداشت و به بیماران نیازمند پیوند زده شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال نیز تعداد اهداء اعضا، چهار مورد در استان اردبیل بوده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه