اخبار داغ

کواکبیان: همه باید به نظر شورای نگهبان تمکین کنند

کواکبیان: همه باید به نظر شورای نگهبان تمکین کنند
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه همه باید به نظر شورای نگهبان تمکین کنند، گفت: شورای نگهبان بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات، مصادیق و شاخصه‌های رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن را مشخص کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصول 67 و 115 قانون اساسی، با تبریک اعیاد مبعث و شعبانیه به نمایندگان و ملت ایران، اظهار داشت: خوشبختانه شورای نگهبان اسامی افراد احراز صلاحیت‌شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد که باید همه از این نظر تمکین کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه مجلس تنها تا انتخابات ریاست‌جمهوری دو جلسه علنی دیگر دارد، افزود: روز گذشته و امروز نیز دو جلسه غیرعلنی برای اشتغال و اقتصاد داشتیم که باید بعد از برگزاری انتخابات تلاش شود تا دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارائه دهد.

,

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: باید مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتخابات را مدنظر قرار داد و شورای نگهبان نیز بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات، مصادیق و شاخصه‌های رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن را مشخص کند.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نمایندگان طبق اصل 67 قانون اساسی سوگند یاد کرده‌اند که از حقوق ملت ایران دفاع کنند، متذکر شد: اگر نتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم نمی‌توانیم از حقوق ملت نیز دفاع کنیم.

,

کواکبیان در پایان خاطرنشان کرد: شخصی از ریاست‌جمهوری با 30 سال سابقه و افرادی دیگر با سوابقی در قوه قضاییه و شهرداری، رجل سیاسی هستند، ولی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس رجل سیاسی نمی‌شوند که باید شاخصه‌های رجل سیاسی مشخص شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه