اخبار داغ

یادداشت؛

بوی حلوای اقتصاد ایران به مشام می‌رسد

بوی حلوای اقتصاد ایران به مشام می‌رسد
اقتصاد ایران در چند قدمی نابودی قرار دارد به همین دلیل بوی حلوایش به مشام می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،هر بار که به سخنان آقای رئیس جمهور گوش می دهیم آرزو می کنیم که کاش ما هم در ایران زندگی می کردیم.جایی که سالانه برای جوانانش چندین هزار شغل ایجاد می شود،تورمش هم تک رقمی است،ودولتش عزم جدی مبارزه با قاچاق دارد.خوش به حال مردمان آن کشور که…

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

بلاخره هر کشوری خوبی وبدی دارد کشوری که در آن زندگی می کنیم اقتصادش در حال احتزار است اما کسی نیست تا جانی دوباره به او ببخشد.

,

زمانی می گفتند تورم را باجیب مردم بسنجید نه با آمارهای مرکز آمار ،اما الان همان عزیزان می گویند نمی بینید عینک بزنید.هر چند تورم تک رقمی است اما رکود بازار در حال شکستن کمر ملت است به عقیده برخی از اقتصاد دانان ،به زبان ساده تر باید گفت:چون خرید وفروشی انجام نمی شود یعنی چون در رکود هستیم ،تورم هم پایین می آید حال آنکه اصل مهار تورم زمانی قابل تکیه هست که در بازار رونقی باشد.بگذریم که این اوضاع باعث ورشکستگی کارگاه های تولیدی کوچک شده است اکنون در حال بلعیدن صنایع بزرگ ومطرح مان است.
در این چند روزه شاهد اخبار حاکی از تعطیلی کارخانه های قدیمی همچون داروگر بودیم،تولیدکنندگانی که بیش از پنجاه سال سابقه دارند در بازار فعلی در حال دست وپا زدن هستند تا چند صباحی زنده بمانند.

,
,

دیگر کار از تعدیل نیرو و پرداخت یک در میان حقوق ها گذشته اینبار کل کارخانه را تعطیل میکنند وعلاوه بر اینکه شغلی ایجاد نمیشود عده ای هم به شمار بیکاران اضافه میشود.هر چند مسئولان میگویند هر فردی در هفته اگر دوساعت کار کند از شمار بیکاران خارج میشود فقط کاش این عزیز توضیح مختصری هم ارائه میداد که با درآمد دوساعت کار هفتگی چگونه میشود چرخ اقتصاد یک زندگی متوسط را چرخاند؟و از عهده مخارج کمرشکن این روزها بر آمد؟
ورشکستگی تولید کنندگان داخلی بی ربط به واردات بیش از حد هم نیست وارداتی که دیگر قصدش برآوردن نیازهای ملت نیست بلکه هدفش از بین بردن استقلال اقتصادی است،زمانی که استقلال اقتصادی از بین برود بی شک پس از آن،به خاطر واردات انواع کالاها که با فرهنگ ما سازگار نیستند استقلال فرهنگی وبالتبع استقلال سیاسی مان نیز از بین خواهد رفت ودیگر نیازی به جنگ نظامی ولشکر کشی نیست.
واردات کالا یکی از مشکلاتی است که مسئولان در موردش روزه سکوت گرفته اند و در صورت اقدام به کاری ،آن هم در مناسبت هایی مثل روز مبارزه با قاچاق کالا بار چند کولبر را مصادره وسپس به نفع دولت می فروشند.در این میان با آقایانی که با هزاران کانتینر از مرز های رسمی کالا به داخل می آورند احدی کار ندارد چرا که ایشان سفارش شده ونورچشمی هستند وجزو یقه سفیدها محسوب میشوند.

,
,
,

وجود مافیای قاچاق کالا در ایران در آینده نه چندان دور به طور کل اقتصاد را فلج خواهد کرد وباقی مانده ی این تولیدی ها را نیز مثل بقیه به موزه تبدیل خواهد کرد.

,

اگر با همین روند ادامه دهیم دور نیست روزگاری که از کارخانه جات به عنوان موزه استفاده کنیم وبه جهانیان نشان دهیم که روزگاری ما چه صنعتی داشتیم .

,

با همین روند قرار است بار دیگر تبدیل شویم به بازار مصرف کالاهای غربی به زمانی که بزرگترین افتخار ایران مونتاژ برخی از وسایل مورد استفاده بود آن هم اگر سروران خارجی میمنت می نمودند

,

امید است که مسئولین امر از پیله ی تنیده بر دورشان بیرون آیند وباهمان صلابت که در زمان نامزدی شان سخنرانی میکردند وعده هایشان را در این موردعملیاتی کنند.

,

*فائزه مشهدی محمدپور

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه