اخبار داغ

سایه سنگین ریز گردها بر آسمان بوکان

سایه سنگین ریز گردها بر آسمان بوکان
با ورود توده گرد و خاک غلیظ به فضای شهر بوکان دید افقی در این شهر به کمتر از هزار متر رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به  نقل از کانی پرس؛ رئیس اداره هواشناسی بوکان دقایقی پیش در گفتگوی تلفنی با خبرنگار کانی پرس عنوان کرد: از صبح امروز (دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه) با هجوم ریزگردها به شهرهای مختلف جنوب آذربایجان غربی بویژه شهرستان بوکان متاسفانه فاصله دید افقی در این شهر به کمتر از ۳ هزار متر رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس, کانی پرس, ریزگردها, دید, افقی,

اسماعیل کامیاب نسب افزود: این سامانه ساعات پایانی شب گذشته از سمت کشور عراق وارد منطقه شده است و بتدریج نیز شاهد غلظت آن در سطح شهرستان خواهیم بود.

,

وی با اشاره به اینکه این پدیده  جوی تا اوخر روز سه شنبه در مطقه حاکم خواهد بود تصریح کرد: از بعد از ظهر دوشنبه به علت غلظت این ریز گرد ها در آسمان بوکان دید افقی به کمتر از ۱۰۰۰ متر خواهد رسید.

,

کامیاب نسب عنوان کرد: این وضعیت هوایی برای تمامی افراد و بویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک است و مردم باید مسائل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: خارج نشدن غیرضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، کاهش حضور دانش‌آموزان در فضای باز، کاهش فعالیت‌های بدنی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تأکید شده در وضعیت هشدار آلودگی هواست.

,

رئیس اداره هواشناسی بوکان ادامه داد: اکنون آسمان بوکان قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با گرد و خاک و گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط احتمال رگبار پراکنده باران وجود دارد.

,

وی همچنین از کاهش بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود:  بارندگی شهرستان بوکان درسال جاری تاکنون ۳۰۳ میلیمتر گزارش شده که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته با ۱۸ درصد کاهش رو به رو بوده است.

, میزان,

کامیاب نسب همچنین در باره دورنمای پیش بینی بارش در بوکان نیز عنوان کرد: برای اردیبهشت ماه بارش قابل توجهی پیش بینی نخواهد شد هرچند در اواسط هفته آینده با رخنه موجی بارشی شاهد بارش های پراکنده در آسمان بوکان خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه