اخبار داغ

رئیس پلیس فتا قروه :

مهندسین اجتماعی فریب کارانی هنرمند هستند/حفظ اطلاعات شخصی در فضای مجازی ضروری است

مهندسین اجتماعی فریب کارانی هنرمند هستند/حفظ اطلاعات شخصی در فضای مجازی ضروری است
رئیس پلیس فتا شهرستان قروه با اشاره به مهندسین اجتماعی گفت: مهندسین اجتماعی فریبکاران هنرمندی هستند که می‌خواهند افراد را فریب دهند تا اطلاعات شخصی و یا محرمانه‌ی آنها را در اختیار بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، امروز علی غلامی در گفتگو با خبرنگار ما با بررسی آسیب های شبکه های اجتماعی به ترفندهای مهندسین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: مهندسی اجتماعی، هنر دستکاری در اختیارات افراد برای گرفتن اطّلاعات یا انجام کارهایی است که آن‌ها به طور عادّی انجام نمی‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

وی افزود: مهندسین اجتماعی در واقع با استفاده از غفلت انسان‌ها (عدم اطّلاع)، ساده‌لوحی، تمایل به دوستی و تمایل آن‌ها به کمک به دیگران، طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند.

,

رئیس پلیس فتا شهرستان قروه خاطر نشان کرد: در فضای مجازی مردم باید درباره‌ی آن‌ چه که به غریبه‌ها می‌گویند احتیاط داشته باشند چرا که ممکن است آن‌ها، همان کسانی نباشند که ادّعا می‌کنند.

,

غلامی با بیان اینکه باید در برابر ایمیل‌هایی که اطّلاعات صحیح شخصی یا محرمانه‌ را سوال می‌کند، هوشیار بود افزود: مهندسین اجتماعی می‌توانند از این اطّلاعات استفاده کرده و با فریب دادن اطّلاعات محرمانه را کسب کنند.

,

وی ادامه داد: اگر مشکوک به این هستید که اطّلاعات شخصی شما به خطر افتاده است، سریعاً با بانک یا شرکت صادرکننده‌ی کارت اعتباری خود تماس بگیرید.

,

غلامی خطاب به کاربران فضای مجازی افزود: از غریبه‌هایی که اطّلاعات با جزئیاتی از کار شما را سؤال می‌کنند، بر حذر باشید. ممکن است آن‌ها در پی فریب‌دادن شما برای کسب اطّلاعات محرمانه‌ی شما باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه