اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان:

توزیع 4 هزار تن کود اوره بین کشاورزان مانه و سملقان

توزیع 4 هزار تن کود اوره بین کشاورزان مانه و سملقان
مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان از توزیع 4 هزار تن کود اوره بین کشاورزان مانه و سملقان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آشخانه، محسن نظام دوست مدیر جهاد کشاورزی مانه وسملقان گفت: با توجه به تاخیر در بارش های ابتدای سال زراعی و کاهش درجه حرارت پاییز و زمستان نسبت به میانگین ده ساله، مزارع گندم از نظر مرحله رشدی بسیار عقب تر از سال گذشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , آشخانه, آشخانه, آشخانه, ، محسن نظام دوست مدیر جهاد کشاورزی مانه وسملقان گفت: با توجه به تاخیر در بارش های ابتدای سال زراعی و کاهش درجه حرارت پاییز و زمستان نسبت به میانگین ده ساله، مزارع گندم از نظر مرحله رشدی بسیار عقب تر از سال گذشته است.,

وی با بیان این که در سال زراعی جاری حدود 45 هزار هکتار از اراضی مانه و سملقان زیر کشت ارقام مختلف گندم قرار دارد، اظهار داشت: به منظور جبران عقب ماندگی مزارع گندم در زمینه رویش، بیش از چهار هزار تن کود اوره بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

,

وی افزود: آموزش های لازم برای اجرای بهینه تغذیه گیاهی و کنترل علف های هرز و آفات و بیماری های گندم برگزار شده است.
مدیر جهادکشاورزی مانه و سملقان اظهار کرد: کشاورزان این شهرستان هم با جدیت تمام نسبت به اجرای دستور العمل های فنی توصیه شده از سوی کارشناسی فنی اقدام می کنند.

,
,

گفتی است شهرستان مانه وسملقان به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی به شمار می رود و هر ساله یک و سوم گندم تولیدی استان را تامین می کند ودر سال گذشته 71هزارتن گندم مازاد از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

,

اتنهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه