اخبار داغ

فرمانده سپاه استان همدان:

هرگز فکر نمیکردم یک نظامی شوم/ حضرات داخل استان از ما می خواهند کاری به مسائل نداشته و سکوت کنیم

هرگز فکر نمیکردم یک نظامی شوم/ حضرات داخل استان از ما می خواهند کاری به مسائل نداشته و سکوت کنیم
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در گفت و گو با خبرنگار نافع همدان به سوالاتی متفاوت از چگونگی حضور خود در سپاه تا علت برخی هجمه ها به سپاه در استان همدان پاسخ دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، روزهای ابتدایی اردیبهشت هر سال، یادآور تشکیل نهادی در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است که سالهاست در کوران حوادث و اتفاقات مختلف همواره یکی از مهمترین سوژه ها برای تحلیلگران،سیاستمداران و اندیشمندان جهان است، نهاد و سازمانی که برخی  آن را مهمترین بازیگر تحولات منطقه حساس خاورمیانه میدانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

در همین روزها و در ساعت 7 صبح میهمان فرمانده ارشد سپاه در استان همدان بودیم.

,

گفت و گویی متفاوت با سردار غلامعلی ابوحمزه نتیجه این نشست در دفتر کار این فرمانده ارشد نظامی و از یادگاران دفاع مقدس شد.

,

 

,

, ,

 

,

نافع همدان : برایمان بفرمایید در چه سالی وارد سپاه شدید و انگیزه شما از این حضور چه بود؟

,

در زمستان سال 58 به عنوان سرباز وارد ارتش شدم، دوران خدمت ما در  لشکر 81 زرهی کرمانشاه  بود و دوره های آموزشی را حدود دو ماه در عجب شیر خدمت ارتش گذراندیم، از آنجا تقسیم شدیم و به این لشگر رفتیم و بعد هم از آنجا در سال 59 به سر پل ذهاب اعزام شدیم .

,

یعنی زمانی که جنگ شروع شد، من در پادگان کرمانشاه بودم یعنی دقیقا ساعت 2 و نیم بعد از زمانی که این توپولوف ها از سر آسمان کرمانشاه عبور میکردند و می آمدند فرودگاه و مراکز مختلف کرمانشاه را بمباران میکردند من درآن پادگان بود.

,

 

,

 

,

جنگ شروع شد و ما از آنجا به سمت سرپل ذهاب اعزام شدیم و اسفند 59 که چند ماه از جنگ گذشته بود، در یکی از عملیات ها ما مجروح شدیم از قسمت های مختلف سر، دست پهلو و قسمتی از اعضا و جوارح ما جا ماند، آنجا حدود 14 ماهی شد.

,

 

,

البته قبل از سربازی ما خیلی علاقه داشتیم که به حوزه علمیه برویم رشته تحصیلی ام هم تجربی بود و دوستان گفتند که سن شما زیاد است برای حوزه و باید استاد بگیرید، که به سربازی رفتیم و مجروحیت و جانبازی پیش آمد .

,

 

,

بنده شهریور سال 60 وارد سپاه شدیم و عمده سمتهایی که چه در دوران دفاع و چه بعد از دفاع مقدس داشتیم در مسئولیتهای فرماندهی بوده است.

,

 

,

مقطعی در زمان جنگ رئیس قرارگاه مهندسی ارومیه، زمانی هم در دزفول معاون ستاد در تیپ قائم  بودم.

,

فرمانده سپاه گرمسار،شاهرود،رئیس ستاد و قائم مقام سمنان برخی از مسئولیتهای ما بوده است.

,

 

,

در بازرسی نیروی مقاومت بازرس ویژه بودیم،جانشین نیروی انسانی نیروی مقاومت بودیم و در کهکیلویه بویر احمد، کرمان، اراک  و همدان مسئولیت فرماندهی داشتیم.

,

 

,

در قبل از انقلاب در فعالیتهای سیاسی با دوستانی که انقلابی بودند آشنا شدیم و امام را شناختیم از سال 53 و 54 در فعالیت انقلابی حضور داشتیم.

,

هنگام پیروزی انقلاب بنده 19 ساله بودم.

,

 

,

بنده گرمساری هستم و نزدیکی گرمسار به تهران باعث شد تا با انقلاب آشنایی بیشتر و زودتری داشته باشیم.

,

 

,

نافع: سردار فکر میکردید روزی از فرماندهان ارشد سپاه شوید؟

,

 

,

 

,

اصلا  آنطور فکر نمیکردم در نوجوانی که  بودیم با دیدگاه های امام آشنا  شدیم، همان زمان یکی از مسائلی که به شدت از آن پرهیز داشتیم نظامی گری بود.

,

 

,

اصلا علاقه به نظامی گری نداشتیم و اگر کسی می پرسید میگفتیم نظامی نخواهیم شد. میگفتیم اگر مسئولیت عهده دار شویم غیر از نظامی بودن است.

,

 

,

, ,

 

,

اما ضرورتهای انقلابی و خواست امام و شرایط کشور باعث شد تا وارد سپاه شویم با عشق و علاقه وارد شدیم چون آن زمان اصلا حقوقی و درجه ای  نبود. اصلا حقوق نبود.

,

در زمان ورود ما جا مهری هایی بود یک طرفش مهر بود و یک طرف مقادیری پول قرار داده می شد تا هر کس نیاز داشت بردارد.

,

 

,

پس از آغاز حقوق دادن، اولین حقوقی که ما گرفتیم 2 هزار تومن بود و پس از متاهل شدن و بچه دار شدن کمی اضافه شد.

,

 

,

با این نگاه  وارد سپاه شدیم و ادامه دادیم اصلا جنبه های مادی و عنوان مهم نبود و ما برای خدمت و شهادت وارد شده بودیم.

,

 

,

 ما چون قبلا در ارتش بودیم ، نگاه نظامی و آموزش های نظامی آشنا بودیم واز خدمت  معاف هم شده بودیم، اما ضروت انقلاب و عشقی که به امام داشتیم و نیازی که مادر جامعه می دیدیم باعث شد تا این حضور اتفاق بیفتد.

,

 

,

نافع: از دوستان نزدیکتان چه کسانی شهید شده اند؟ از آنها خاطره خاصی دارید؟

,

 

,

بسیاری از دوستانم شهید شدند و یکی از شاخص ترینها آنان شهید همدانی است.

,

 

,

من با لشکر همدان در جنگ آشنا نبودم و ارتباط نداشتم ما زمانی در لشکر علی ابن ابی طالب (ع) قم بودیم و سپس در سال 64 خود سمنان صاحب تیپ و لشکر شد.

,

 

,

در 76 من جانشین نیروی انسانی نیروی مقاومت بودم و ایشان جانشین نیروی مقامت بودند از اینجا آشنای ما با سردار همدانی شروع شد. ایشان واقعا  یک انسان بزرگوار بودند.

,

 

,

, ,

 

,

باوجود اینکه ایشان از نظر درجه و جایگاه  از ما بالاتر بودند اما بزرگواری این آدم به حدی بود که هر وقت می آمدند همدان به دیدن ما می آمدند بزرگواری این آدم مثال زدنی است.

,

 

,

 

,

بارها در همین اتاق فرماندهی به ما میگفت شما فرمانده ما استان هستید و برای هر کاری در استان باید با شما مشورت کنیم و این بزرگواری این انسان بزرگ بود ما هم تاکید کردیم شما فرمانده همه ی ما هستید.

,

 

,

گاهی به علت فعالیتهای زیاد در طول روز و سخنرانی خود در همدان از شدت خستگی در همین سوئیت کوچک استراحت میکردند و با هم نشست و برخواست داشتیم.

,

 

,

 

,

همیشه در نماز و ذکرها یاد ایشان را میکنم. همان برخوردی را که در نیروی مقاومت داشتیم بیشترش را اینجا و در همدان به ما لطف داشتند.

,

 

,

نافع همدان: به نظر می رسد هنوز هم در سطح کلان و استانی برخی مسئولین به وظایف و مأموریت های سپاه آشنا نیستند، سپاه دقیقا چه وظایفی را بر عهده دارد؟ اینکه گفته می شود سپاه حافظ انقلاب اسلامی می باشد دقیقا این حفاظت در چه عرصه هایی است؟

,

 

,

 

,

اصل 150 قانون اساسی می گوید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ابتدای انقلاب تشکیل شد برای حفاظت از انقلاب و دست آوردهای آن پا برجا می ماند و حدود و وظایف آن طبق قانون مشخص می شود نقش سپاه حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن در تمام زمینه ها است.

,

 

,

در استان همدان نیز ما 5 ماموریت داریم؛ مقابله با تهدید سخت، نیمه سخت، مقابله با تهدید نرم، بسج ده ها میلیونی و عمق بخشی این 5 مأموریت  است.

,

برخی خود را عمدا به ندانستن وظایف و ماموریتهای سپاه میزنند.

,

 

,

در همین تعطیلات عید ما جلسه ای در اهواز داشتیم با فرماندهان سپاه که قرار شد در بیابان زدایی در جنوب مشارکت داشته باشیم.

,

 

,

ما اکیپهای مهندسی و سازندگی سپاه همدان را آماده کردیم و ارسال کردیم از اهواز تا ماهشهر را در مقیاس 25 هکتار را بیابان زدایی و نهال کاری کردیم و اعلام آمادگی کردیم  آماده گی داریم در 100 هکتار این اقدام را انجام دهیم.

,

 

,

 

,

بنا براین وقتی میگوییم حراست از انقلاب در هر کجایی که نظام و انقلاب به تدبیر رهبری نیاز بشود سپاه وارد می شود.

,

 

,

در سیل، در برف، طوفان و هر مشکلی و مساله ای که برای انقلاب و کشور باشد سپاه حاضر خواهد بود مثلا در انتخابات به نیروها محترم انتظامی اعلام کرده ایم که  اگر نیاز داشتند آمادگی کمک کردن داریم.

,

 

,

 

,

نافع همدان: به نظر شما مهمترین ویژگی یک پاسدار باید شامل چه مواردی شود؟

,

 

,

مهمترین ویژگی یک پاسدار شناخت اسلام است؛ مقید بودن به معنویت است پاسدار باید ایمان، خلوص، ایثار و شهادت طلبی داشته باشد.

,

پاسدار باید بصیر باشد.

,

 

,

اطاعت از ولایت نکته دیگری است که باید یک پاسدار داشته باشد و اوامر ولی را با همه ی وجود انجام دهد.

,

 

,

آمادگی خدمت به مردم و محرومین را داشته باشد و چیزی برای خود نخواهد و در صف اول معنویت و صف آخر مادی گری باشد.

,

 

,

همچنین یک پاسدار باید مهارتهای مختلف را کسب کند.

,

 

,

 

,

نافع همدان: در ماه های اخیر دیده شد که میان شما و برخی مسئولین استان مناظرات غیر حضوری اتفاق افتاد و شاهد بعضا حملات به شخص حضرت عالی می باشیم، چرا بعضا شاهد چنین مسائلی هستیم؟

,

 

,

علت این مسائل چند مطلب است؛ بر خی از مسئولین قبل از اینکه دیدگاه های ما را بشنوند قضاوت میکنند. اطلاعات غلطی به آنها میدهند و این اطلاعات غلط  مبنای این دیگاه ها می شود.

,

 

,

مثلا در انتخابات 94  برخی از آقایان گفتند که فرمانده سپاه ما را تخریب میکنند و ما رفتیم خدمتشان گفتیم کجا  شما را تخریب کردیم؟ یک مورد بیاورید؛هیچ نمونه ای نداشتند .

,

 

,

 

,

علتها چند نکته است یکی عدم آگاهی به کارها و ماموریتهای وتلاشها است که ما انجام میدهیم.

,

 

,

دیگری قضاوت عجولانه است و نکته دیگری اینکه به جای سوال از ما؛ کسب اطلاعات از مجاری غیر معتبر است.

,

 

,

از ابتدای حضور خود در استان به همه ی عزیزان گفتیم ما اهل تعامل با دستگاه ها هستیم اما این تعامل بر اساس اندیشه بلند امام خامنه ای عزیز خواهد بود.

,

 

,

 

,

در همین پس از تعطیلات پس از عید بیش از 80 و 90  مدیران استانی با ما دیدار داشتند و این نشان دهنده این است که مشکل از سپاه و ما نیست برخی افراد باید در رفتارشان تجدید نظر کنند.

,

 

,

 

,

 

,

اگر ما در سپاه مشکل داشتیم این مدیران برای چه آمدند، بسیاری از مدیران حضور پیدا کردند و نسبت به ما لطف داشتند.

,

 

,

ارتباط بسیار خوبی با خانواده های شهدا بسیجیان و اقشار مختلف داریم ما به همه ارادت داریم، باید عزیزان تجدید نظر کنند و تحت تاثیر القائات  مسموم قرار نگیرند.

,

 

,

 

,

نافع همدان: به نظر می رسد تخریبها علیه سپاه در آستانه انتخابات شدت گرفته است، چرا شاهد چنین وضعیتی هستیم؟

,

 

,

 

,

یا مثلا حضرات داخل استان به ما صراحتا میگوند سخنرانی نکنید پرسش و پاسخ نکنید تحلیل ندهید ،آگاهی ندهید، بصیرت ندهید، سکوت کنید سپاه به این مسائل چه کار دارد؟

,

 

,

ما نیز به آنها گفتیم ما تابع شما نیستیم و سلسه مراتب داریم فرمانده سپاه و فرمانده کل قوا هدایت ما را بر عهده دارند و ما باید بصرت افزایی کنیم.

,

 

,

البته این را هم به  به آقایان گفته ایم یک مورد بیاورید ما وارد مصداق شده ایم.

,

 

,

 

,

نافع همدان: چرا تا این حد بر روی سپاه تبلیغات منفی وجود دارد؟ مگر سپاه چه کاری انجام میدهد؟

,

 

,

 

,

علت این تخریبها نفوذ سپاه است، ما در حدود 500 هزار بسیجی داریم و باید این بسیجی ها را هدایت کنیم بصریت بدهیم.

,

 

,

حالا کسی در اداره ای مینشیند کلا 5 نفر نیستند حرفی می زند؛ بزنند اصلا مهم نیست. نباید خود را معطل این افراد بکنیم .ما باید تکلیف خود نسبت به امام و شهدا و مردم انجام دهیم.

,

 

,

هر جا دشمن  و عوامل دشمن و افراد ساده اندیش، سپاه و بسیج را تخریب میکنند بدانید کار سپاه و بسیج  درست است.

,

 

,

افراد عاقل، مومن، متدین، عاقل و انقلابی چرا رفتار سپاه تایید میکنند و تجلیل میکنند؟

,

 

,

برخی افرادی هستند که وابستگی به اندیشه های التقاطی و الحادی و جریانات وابسته غرب و لیبرال سرمایه داری هستند که بگویند این ها مهم نیست.

,

 

,

هر کس در برابر امریکا مقابله کنند عواملشان ناراحت می شوند.

,

 

,

در همین استان کسانی عوامل فتنه هستند و وقتی ما میرویم فتنه  88 را  تبیین میکنیم و کالبد شکافی میکننم این افراد شروع به تخریب سپاه و فرمانده سپاه میکنند.

,

 

,

وقتی رهبری میگویند باید فتنه 88 تبیین کرد آیا نباید این کار را کرد؟ وقتی تبیین میکنیم افرادی که سینه چاک سران فتنه هستند شروع به تخریب میکنند.

,

 

,

 

,

خوب روحیه انقلابی همین است. رهبری فرمودند انقلابی بمانید انقلابی عمل کنید و انقلابی فکر کنید. برخی افراد ساده لوح یا متحجر یا لیبرال از این انقلابی بودن ناراحت می شوند خوب بشوند مشکلی نیست.

,

 

,

 

,

بسیاری از نخبگان و اقشار مختلف مردم ما دائما جلسه داریم و همواره  ما گفته ایم ما مدعی نیتسیم  سپاه نقد یا اشکالی  ندارد اما برخی دور می ایستند سنگ پرانی میکنند.

,

 

,

 

,

بارها گفته ایم اگر نقدی یا ایرادی و  اشکالی  دارید هر جا جلسه بگذارید می آییم و صحبت میکنیم و هر کس حرفش درست شد می پذیریم اما چرا تخریب میکنید آن هم غیر منطقی و غیر عقلایی ؟

,

 

,

نافع همدان: در انتخابات ریاست جمهوری حضور سپاه چگونه خواهد بود؟

,

 

,

4 وظیفه کلی ما در خصوص انتخابات انجام می دهیم، اول تبیین حضور حداکثری مردم، دوم تبیین ملاک و معیارهای انتخاب اصلح بر اساس فرامین امام و رهبری، سوم ایجاد امنیت فراگیر و با ثبات در سطح استان و پنجم کمک به برگزاری انتخابات قانونمند و سلامت انتخابات  به دستگاه های مسئول و پنجم تاکید بر اندیشه های امام و رهبری در شناساندن دشمنان اسلام و عواملشان در داخل کشور اعم از آمریکا و نیروهای داخلی آنها همچون عوال فتنه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه