اخبار داغ

سرنوشت مبهم بیش از 50 پروژه فرهنگی در هرمزگان/ طرح‌هایی که قبل از تولد مردند

سرنوشت مبهم بیش از 50 پروژه فرهنگی در هرمزگان/ طرح‌هایی که قبل از تولد مردند
کمبود فرهنگسرا و سالن‌های تخصصی فرهنگی در استان هرمزگان، در حالی به دغدغه جدی تبدیل شده که بیش از 50 پروژه شاخص فرهنگی آن نیمه تمام است، طرح‌هایی که به نظر می‌رسد دلسوزی برای تکمیل آنها وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ کمبود فرهنگسرا و سالن‌های تخصصی فرهنگی در استان هرمزگان، در حالی به دغدغه جدی تبدیل شده که بیش از 50 پروژه شاخص فرهنگی آن نیمه تمام است، طرح‌هایی که به نظر می‌رسد دلسوزی برای تکمیل آنها وجود ندارد.

گفته می‌شود اولویت برنامه‌ریزی می‌بایست با توجه به مهم‌ترین نیاز شهروندان یک شهر صورت گیرد و بیش از یک دهه است که رسانه‌ها از یک سو و کارشناسان از سوی دیگر اولویت بخش فرهنگی هرمزگان را زیرساخت ساختمان و فضا عنوان می‌کنند و هر چند پروژه‌هایی به پاس این تأکیدات آغاز شده، اما در عمل همگی رنگ و بوی بی‌توجهی به خود گرفته و به حال خود رها شده است.

مسئولانی که تا دیروز فرهنگ را اولویت برنامه‌ریزی خود می‌دانستند، امروز در مقابل پروژه‌های فرهنگی که نیمه تمام به حال خود رها شده است حرفی برای گفتن ندارند و به بهانه‌های مختلف که مهم‌ترین آن کمبود اعتبار است، تکمیل پروژه‌ها را به تأخیر می‌اندازند.

اما بررسی پایگاه خبری فرهنگ کده در خصوص هر یک از این 50 پروژه نشان می‌دهد راهکارهای عملیاتی مورد غفلت است و مدیران متولی به حدی دچار ایده‌های روزمره هستند که توجهی به این راهکارها نشان نمی‌دهد. با هم 50 پروژه شاخص فرهنگی استان هرمزگان را مرور می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از , فرهنگ کده؛ , تبدیل, , شده, 50, نیمه, , تمام, آنها وجود,
,
, یک, یک, یک, , سو, هر, , چند, به, , پاس, آغاز, , شده, رها, , شده,
,
, نیمه, , تمام, رها, , شده,
,
, یک, 50, با, , هم, 50,

 

,

سرنوشت مبهم مجتمع فرهنگی هنری شهیدعباس سلامتی جزیره هرمز

, سرنوشت مبهم مجتمع فرهنگی هنری شهیدعباس سلامتی جزیره هرمز,

کلنگ آغاز عملیات احداث مجتمع فرهنگی و هنری هرمز سال ۸۷ کلنگ به زمین زده شد اما با گذشت بیش از 9 سال همچنان در حد تسطیح زمین باقی مانده و هنرمندان این جزیره همچنان در انتظار تخصیص اعتبار و همت مسئولان استانی و محلی برای ادامه فعالیت و اتمام این پروژه هستند.

مهدی سلامتی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد هرمز در آبان ماه سال 94 در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده گفته بود: مجتمع فرهنگی هنری شهید عباس سلامتی در سال ۸۷ کلنگ آن در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع به زمین زده شده قرار بود طی دو سال به بهره برداری برسد، این مجتمع شامل یک سالن آمفی تئاتر، کتابخابه عمومی، مخزن کتاب، کارگاه‌هایی آموزشی و نگارخانه بود که متاسفانه تاکنون هنوز اعتباری برای آن تخصیص نیافته است.

در سفر وزیر ارشاد به استان برای افتتاح مجتمع فرهنگی خلیج فارس در قشم اعلام کرد مجتمع فرهنگی شهیدعباس سلامتی هرمز نیازمند اعتبار است که قرار شد اعتباری به این منظور در اعتبارات سال ۹۰ از سوی این وزارتخانه پیش بینی شود که متاسفانه بعد از گذشت بیش از 5 سال هنوز به نتیجه اساسی نرسیده و به حال خود رهاشده است.

مجتمع فرهنگی فعلی این جزیره در سال‌های گذشته توسط عمران جزایر ساخته شد شامل یک کتابخانه عمومی با وسعت کم و یک سالن ۸۴ نفری آمفی تئاتر و مجموعه اداری است که جواب گویی نیاز هنرمندان و هنر دوستان این جزیره نیست.

, ۸۷, با, , گذشت, 9, باقی, , مانده,
,
, 94, ۸۷, دو, , هزار, متر, , مربع, زده, , شده, دو, بهره, , برداری, یک, آمفی, , تئاتر, کتابخابه, کارگاه‌هایی, متاسفانه,
,
, خلیج, , فارس, شهیدعباس, ۹۰, پیش, , بینی, متاسفانه, 5,
,
, سال‌های, یک, یک, ۸۴, آمفی, , تئاتر, جواب, , گویی,


45 فرهنگسرای روستایی هرمزگان در انتظار تامین اعتبار/غفلتی که 10 ساله شد

,
, 45 فرهنگسرای روستایی هرمزگان در انتظار تامین اعتبار/غفلتی که 10 ساله شد,

عملیات احداث فرهنگ سرای در استان هرمزگان در سال 86 توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور روستایی استانداری آغاز شد که پس از پیشرفت 70 و برخی 90 درصد نزدیک به 9 سال است که به صورت نیمه کاره رها شده است.

,

در سال های 92 مسئولین ارشاد شهرستان ها از آغاز ساخت فرهنگسراهایی روستایی خبر می دادند که پیشرفت چشمگیری در آن سال ها داشت اما یکباره به دلایل نامعلومی راکد ماند و نیمه کاره رها شده اند.

,

طولانی شدن دوره ساخت پروژه‌های فرهنگی در هرمزگان اهالی فرهنگ را چشم انتظار نگه داشته است و عدم اعتبار دلیل عدم اتمام این پروژه‌‌های فرهنگی نیمه‌کاره است، این در حالی است که این امر به نوعی حبس سرمایه در ساختمان های نیمه‌ساز نیز تلقی می‌شود.

,

صمد صابری مسئول دفتر فنی اداره ارشاد استان هرمزگان در آبان ماه سال گذشته در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده در خصوص نیمه کاره ماندن فرهنگسراهای روستایی در استان هرمزگان ؛ گفته بود: فرهنگسراهایی روستایی در هرمزگان به دلیل عدم اعتبار نیمه کاره رها شده اند.

,

وی همچنین با اشاره به آمار فرهنگسراهای روستایی در هرمزگان اظهار کرده بود: 45 فرهنگسرای روستایی در استان هرمزگان وجود دارد که از این تعداد 7 تا 8 فرهنگسرا فعال هستند.

,

 

,

نیمه تمام ماندن مجتمع فرهنگی و هنری حوزه هنری هرمزگان/ عمر پروژه مجتمع فرهنگی 5 ساله شد

, نیمه تمام ماندن مجتمع فرهنگی و هنری حوزه هنری هرمزگان/ عمر پروژه مجتمع فرهنگی 5 ساله شد,

انوشیروان پیشدار سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده اظهار کرد: پروژه احداث مجتمع فرهنگی و هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان در سال 90 ساختمان آن در میدان انقلاب بندرعباس تخریب شد قریب به 5 سال است به دلیل عدم اعتبار راکد مانده است.

وی یاد آور شد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح هفت میلیارد تومان است که توسط اداره کل راه شهرسازی باید احداث شود و در اختیار حوزه هنری انقلاب اسلامی قرار گیرد که متاسفانه تاکنون احداث نشده است و نیمه تمام مانده است.

علی زارعی یکی از هنرمندان هرمزگانی با اشاره به اینکه هنرمندان هرمزگان 5 سال است در انتظار بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی هستند، تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه  فرهنگی و هنری می‌تواند تحولی مثبت در عرصه فرهنگ و هنر این استان باشد.

, پیشدار, 90, ساختمان, 5,
,
, یاد, , آور, مورد, , نیاز, هفت, , میلیارد, متاسفانه, نیمه, , تمام,
,
, 5,

 

,

سرنوشت مبهم بزرگترین تالار فرهنگی و هنری جنوب کشور

, سرنوشت مبهم بزرگترین تالار فرهنگی و هنری جنوب کشور,

پروژه فرهنگی و هنری که به‌ عنوان «بزرگ‌ترین تالار فرهنگی و هنری جنوب کشور» یاد می‌شود دارای موزه‌ هنرهای معاصر، چندین سالن مجزای موسیقی، تئاتر و سینما است و می‌تواند موجب تحول گسترده‌ای در فرهنگ و هنر استان شود و طی سال‌های گذشته پیگیری برای اتمام ساخت آن همواره یکی از دغدغه‌های هنرمندان استان بوده است، اما تاکنون راکد مانده است.

,

تاکنون برای ساخت آن 11 میلیارد تومان هم از بیت‌المال هزینه شده است و این پروژه با ۱۷ هزار متر زیربنا، بزرگترین تالار جنوب کشور محسوب می شود؛ اما به دلایلی مبهم این پروژه فرهنگی و هنری راکد مانده است.

,

امید می‌رود این پروژه‎های نیمه‎تمام هر چه سریعتر در استان هرمزگان افتتاح و به بهره‎برداری برسند تا روند رو به رشد توسعه استان در بحث فرهنگی و هنری همچنان ادامه داشته باشد.

, می‌رود,

انتهای پیام/ی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه