اخبار داغ

بازیگر سینما و تلویزیون:

پست‌های فرهنگی باید در اختیار فرهنگیان باشد نه سیاسیون

پست‌های فرهنگی باید در اختیار فرهنگیان باشد نه سیاسیون
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: پست و مقام‌های فرهنگی باید به دست متخصص امر سپرده شود نه اینکه در اختیار افراد سیاسی باشد و از اشخاصی که در عرصه فرهنگ فعال هستند استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی در وضعیت فرهنگی کشور اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود که به گذشته نه‌چندان دور برگردیم که مشخص شود چه اتفاقاتی افتاده و چه کسانی در این عرصه فرهنگی کشور قصور و کوتاهی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

باید به‌دوراز فعالیت‌های حزبی به یک جریان مطلوبی برای فرهنگ کشور برسیم

, باید به‌دوراز فعالیت‌های حزبی به یک جریان مطلوبی برای فرهنگ کشور برسیم,

وی بابیان اینکه باید بررسی کرد که چرا به لحاظ فیلم‌سازی آن فرهنگ ناب ملی اسلامی که در شأن کل ایران قرار دارد صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: باید به نقش فرهنگی که در انقلاب به وجود آمد نگاه و بررسی کرد که نوجوانان ما چه چیزی از گذشته این کشور و عملکرد مدیران فرهنگی به خاطر دارند.

,

بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه چه تغییراتی در نگاه و عملکرد، قدم و قلم ما اتفاق افتاد که فرهنگ ما به این شکل درآمد، تصریح کرد: باید از همه اقشار جامعه به لحاظ موقعیت‌های فرهنگی به‌دوراز هرگونه فعالیت جناحی و حزبی دورهم جمع شوند تا به جریان مطلوبی برای فرهنگ کشور برسیم.

,

وی همچنین اذعان کرد: در یک دوره خاص اتفاقات خوبی در حال شکل‌گیری بود و سینما فیلم‌های خوبی می‌ساخت ولی نمی‌دانم که اکنون چه جریانی در سینما وجود دارد و این جریان باید بررسی شود.

,

 

,

صفر تا صد سیستم اداری فرهنگ کشور باید دوباره بازسازی شود

, صفر تا صد سیستم اداری فرهنگ کشور باید دوباره بازسازی شود,

توکلی با اشاره به نقش دولت در توسعه فرهنگ انقلابی، تأکید کرد: نقش دولت می‌تواند در این عرصه بسیار سازنده باشد و باید شرایط را برای فراهم کند تا آدم دل‌سوخته فرهنگی مشغول به کار شود تا بتواند در عرصه فرهنگ انقلابی نیز نقش‌آفرینی کند.

,

وی بابیان اینکه کدام مرکز فرهنگی است که بتواند دغدغه هنرمندان و انسان‌های فرهنگی را برطرف کند، عنوان کرد: یک فیلم‌ساز خیلی حرف برای گفتن دارد ولی آیا دولتمردان و مسئولان می‌توانند به این فیلم‌سازان کمک کند.

,

این فیلم‌ساز در ادامه با اشاره به اینکه یک اشکال عمده‌ای در سیستم اداری فرهنگی وجود دارد، ابراز کرد: سیستم اداری ما باید از صفر تا صد آن دوباره بازسازی شود و یک قانون جامع در عرصه‌های مختلف نظیر فیلم‌سازی، کتاب نویسی، مجسمه‌سازی  نیز نوشته شود.

,

وی بابیان اینکه هیچ تعریف مشخصی برای تعریف هنرمند وجود ندارد، تأکید کرد: پست و مقام‌های فرهنگی باید به دست متخصص امر سپرده شود نه اینکه در اختیار افراد سیاسی باشد و از اشخاصی که در عرصه فرهنگ فعال هستند استفاده شود.

,

 

,

انسجام و سازمان‌دهی فرهنگی لازمه ارتقاء فرهنگ انقلابی است

, انسجام و سازمان‌دهی فرهنگی لازمه ارتقاء فرهنگ انقلابی است,

توکلی همچنین بیان کرد: یک انسجام فرهنگی، سازمان‌دهی فرهنگی با تشکیلاتی مشخصی در کشور وجود ندارد اگر این انسجام و سازمان‌دهی وجود داشته باشد تکلیف هنرمند مشخص می‌شود و بر اساس تکلیف خود در یک چارچوب مشخص پیش می‌رود.

,

وی با تأکید بر اینکه روابط فرهنگی داخل کشور باید تقویت شود، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در اقشار مختلف مردم وجود دارد که به لحاظ فرهنگی آداب و معاشرت خود را حفظ کرده‌اند.

,

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: هنرمندانی که کار فرهنگی انجام می‌دهند در برابر برخوردهای غیرفرهنگی مسئول هستند و هنرمندان می‌توانند با یک حرکت کوتاه فیلم‌سازی اعتقادات و عقاید مردم را تقویت کنند.

,

وی گفت: اگر بخشی از جامعه که ادعای روشنفکری دارند و پشت نقاب پنهان‌شده‌اند بگذارند می‌توان کار فرهنگی انقلابی خوبی انجام داد و این بازی است که این افراد راه انداخته‌اند تا بتوانند به پول و پست و مقامی برسند.

,

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: هنرمند دلسوز جامعه و عقاید مردم کشور خود است والا هنرمندی که دغدغه نداشته باشد هنرمند نیست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه