اخبار داغ

خروش امواج مکران در روح صیادان؛

ملوانان جاسکی، چشم بادامی ها را از مکران بیرون کردند

ملوانان جاسکی، چشم بادامی ها را از مکران بیرون کردند
رویارویی با کشتی صیادی و کارگران چینی خشم صیادان را در پی داشت و موجب شد تا خون گرم ساحل نشینان مکران به جوش آید و با حمله به کشتی صیادی این شناور را ار آب های مکران فراری دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از هرمز؛استان هرمزگان با هزاران کیلومتر مرز جامعه جامعه گسترده ای از صیادان را تشکیل می دهد که از طریق صید و ملوانی امرار معاش می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, ؛استان هرمزگان با هزاران کیلومتر مرز جامعه جامعه گسترده ای از صیادان را تشکیل می دهد که از طریق صید و ملوانی امرار معاش می کنند.,

جامعه لنج داران و صیادان خرده پا بخش اعظمی از نیروی کار هرمزگان را تشکیل می دهند که در شهرستان های نوار ساحلی استان مانند سیریک، جاسک، میناب، بندرعباس، بندرلنگه و پارسیان فعالیت دارند و ماهی و میگو سفرهای مردم هرمزگان و سایر ستان های همجوار را تامین می کنند.

,

در سال های اخیر با سیاست های اقتصادی دولت یازدهم مبنی بر اجازه فعالیت صیادان چینی در خلیج فارس نارضایتی های بومیان ساحل نشین را به همراه داشته تا جایی که بالا گرفتن اعتراضات در استان بوشهر موجب اخراج چشم بادامی ها از آب های ساحلی این استان شد.

,

, ,

صیادان چینی به پشتوانه حمایت مقامات کشوری که در صدد کسب سودهای باد آورده هستند تورهای خود را در نوار ساحلی شرق هرمزگان پهن کردند تا بدین طریق سهم مردم مظلوم و صبور سواحل مکران را به تاراج ببرند.

,

صید نابودگر ترال با استفاده از تورهای غیر مجاز اسرائیلی از بین رفتن ذخایر آبزیان سواحل مکران را به همراه داشت تا جایی که به قول صیادان نسل ماهی و طعمه  صید در دریا نابود شد؛ این روند که برای مردم محروم جاسک بسیار گران تمام شد و موج اعتراضات و اعتصابات گسترده صیادان را بهمراه داشت.

,

امام جمعه شهرستان جاسک نیز در هفته های اخیر در خطبه های نمازجمعه با افشاگری و بیان تخلفات دستگاههای اجرایی پرداخت که موجب شد بخش نامه ممنوعیت صید چینی ها در سواحل مکران صادر شود.

,

این بخشنامه هر جند مورد ظن صیادان جاسکی بود اما بار دیگر به گفته های مسئولان استانی اعتماد کردند و دل به دریا زدند تا روزگار خود را سپری کنند که بار دیگر با کشتی های صیادی صنعتی و تورهای اسرائیلی  روبرو شدند.

,

, ,

رویارویی با کشتی صیادی و کارگران چینی خشم صیادان را در پی داشت و موجب شد تا خون گرم ساحل نشینان مکران به جوش آید و با حمله به کشتی صیادی این شناور را ار آب های مکران فراری دهند.

,

گزارش ها حاکی از آن است که علی رغم اعلام مسئولان مبنی بر بازگشت کشتی های چینی به وطنشان ظاهرا کشتی های ایرانی متعلق به پایتخت نشین هایی است که به صیادان چینی اجاره شده و از آبهای جاسک مشغول به صید هستند و صیادان جاسکی یک فروند کشتی صید صنعتی در سواحل این شهرستان را فراری دادند.

,

همانطور که در نام درج شده بر روی کشتی مشخص هست،کشتی به نام فانوس قشم می باشد، که مدیریت آن بر عهده حاج موسی بدیعی مدیر کل سابق شیلات و مشاور شیلاتی جناب استاندار و مشاور مدیر شیلات ایران است که با  پشتوانه بزرگان کشور و استان  6درصد سهم روزانه صید را به جیب می زنند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه