اخبار داغ

این وعده ها برای که داده شد؟

تصمیم مهم مردم در ادامه دادن یا تغییر وضع موجود/ آزموده را آزمودن خطاست

تصمیم مهم مردم در ادامه دادن یا تغییر وضع موجود/ آزموده را آزمودن خطاست
تلاش های دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات مردم نه تنها به ثمر ننشسته؛ بلکه بسیاری از مشکلات پیشین با افزایش چشمگیر همراه شده است و در کنار آن، وعده های انجام نشده و پرشمار روحانی در انتخابات گذشته که 50.7% مردم را نسبت به وی علاقمند کرد نیز پاشنه آشیل وی در انتخابات آتی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، نشستن بر صندلی پاستور و تبدیل شدن به دومین فرد در جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از سیاستمداران را به وسوسه انداخته و رسیدن به این مهم، اغلب کاندیداها را وادار به بیان وعده های دهان پرکن و همه پسند کرده است. وعده هایی که در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می رسد و هر شنونده ای را امیدوار نسبت به بهبود شرایط و وادار به چراغ سبز نشان دادن جهت انداختن یک عدد رای ناقابل می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

اگر در همان لحظه کمی به وعده های داده شده که در بسیاری از مواقع در جمع اطرافیان و همراه با سوت و کف حامیان دوآتشه صورت می گیرد، بنگریم، متوجه پوچ بودنشان شده و در می یابیم که این کاندیدای انتخاباتی به آسانی یک آب خوردن، وعده سرخرمن می دهد.

,
Image result for ‫رهبری در حرم امام خمینی‬‎
, Image result for ‫رهبری در حرم امام خمینی‬‎, Image result for ‫رهبری در حرم امام خمینی‬‎,

«به گونه ای حرف بزنید که اگر خرداد سال آینده نوار حرفهای امروز شما را پخش کردند شرمنده نشوید و با بهانه گیری، گردن این و آن نیندازید.»
این جملات رهبر فرزانه انقلاب که 4 سال گذشته، در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و در اجتماع عظیم زوار امام راحل صورت پذیرفت، می تواند معیار مناسبی برای نامزدهای تمامی انتخابات ها باشد و از طرفی بایستی مردم مخاطب وعده های پرطمطراق و جذاب نیز با مشاهده چنین وعده هایی، آینده را در پیش دیدگان خود تصویر کنند که در اعتماد یا عدم اعتماد به فرد مدعی، بسیار تاثیر گذار است.

,
,

روحانی باید پاسخگوی وعده ها باشد

, روحانی باید پاسخگوی وعده ها باشد,

دکتر حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم، یکبار دیگر قصد جلوس بر کرسی ریاست جمهوری کرده و تلاش می کند تا بتواند بار دیگر ملت را مجاب به ادامه راه دولت تدبیر و امید گرداند.

,

تفاوت مهمی بین حضور فعلی حسن روحانی در انتخابات و حضور پیشین وی وجود دارد و آن هم قرارگرفتن روحانی در جایگاه پاسخگو، به جای منتقد و مدعی است. روحانی بایستی در ساحت مقدس ملت، از عملکرد 4 ساله خود و وعده های پرشمار؛ اما انجام نشده ای که داده است، دفاع کند و بتواند یکبار دیگر بر روی افکار عمومی تاثیر گذاشته و سند ریاست خود بر جمهور را برای یک دوره 4 ساله دیگر به ثبت برساند.

,
 
,

اما رسیدن به این مقصود به همین سادگی نیست؛ چرا که تلاش های دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات مردم نه تنها به ثمر ننشسته؛ بلکه بسیاری از مشکلات پیشین با افزایش چشمگیر همراه شده است و در کنار آن، وعده های انجام نشده و پرشمار روحانی در انتخابات گذشته که 50.7% مردم را نسبت به وی علاقمند کرد نیز پاشنه آشیل وی در انتخابات آتی خواهد بود.

,

انکار وعده ها؛ آسان ترین راه

, انکار وعده ها؛ آسان ترین راه,

یکی از عجیب ترین اظهار نظرهای حسن روحانی، در نشست اخیر وی با خبرنگاران گفته شد. جایی که مهمترین و جذاب ترین وعده روحانی که همانا به وجود آوردن تحول اقتصادی در کشور تنها 100 روز پس از حضور در پاستور بود، در روز روشن از سوی روحانی دروغ خوانده شد؛ آن هم در مقابل دیدگان خبرنگاران و مردمی که بصورت زنده تماشاگر این نشست بودند.

,

روحانی در این نشست گفت: «من گفتم اگر در انتخابات موفق شوم در پایان 100 روز اول کارهایی که در 100 روز کردم را اعلام می کنم، اما یک عده ای مخرب گفتند که من گفته ام 100 روزه مشکلات را حل می کنم. من نگفته ام مشکلات را در 100 روز حل می کنم، کسی که عقل نداشته باشد این حرف را می زند، مگر می شود مشکلات را در 100 روز حل کرد؟ 100 سال دیگر هم مشکلات حل نمی شود.»

,

و این در حالی است که حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال 92  گفته بود: «در برنامه میان مدت علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی و امور فرهنگی برنامه کوتاه مدت یک ماهه و 100 روزه وجود دارد، می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم و بتوانیم در آن تحول اقتصادی، با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه ها و مراکز تولیدی که مشکل دارند، مشکلات آنها را در مدت کوتاه حل و فصل کنیم.»

,
Image result for ‫نشست خبری حسن روحانی‬‎
, Image result for ‫نشست خبری حسن روحانی‬‎, Image result for ‫نشست خبری حسن روحانی‬‎,

بد نیست نگاهی گذرا به چند وعده جذاب داده شده در سال 92 بیندازیم:

,

دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشند.
شعار من «نجات اقتصاد ایران» است.
کلید من، کلید تدبیر است و هر قفلی را باز می‌کند و تمام مشکلات قابل حل است و برای آن‌ها برنامه دارم.
کارخانه‌های کشور بین 20 تا 40 درصد در حال فعالیت هستند، ما باید همه مراکز تولیدی را به فعالیت کامل 100 درصدی برسانیم و این کار امکان‌پذیر است.

,
,
,
,

من یک برنامه نوبه‌ای تنظیم می‌کنم و در این برنامه نوبه‌ای به مردم گزارش کار می‌دهم و در این گزارش کار، نکات و سؤالاتی که مدنظر مردم است، می‌توانند از طریق رسانه‌ها مطرح کنند و دولت پاسخگوی آن‌ها خواهد بود و مشکل جوانان با کلید تدبیر و امید حل خواهد شد.

,

و...

,

این ها تنها مشتی از خروارها وعده داده شده در سال 92 بود و اگر مساله مسکن جوانان، بهبود وضعیت واحدهای تولیدی و بهبود فضای کسب و کار، لغو تمامی تحریم‌ها و بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی و بسیاری از وعده های جذاب سال 92 که محقق نشدند را مرور کنیم، متوجه مشکل بزرگ روحانی در قانع کردن دوباره مردم برای انتخاب مجددش خواهیم شد.

,

تصمیم مهم مردم؛ تغییر یا ادامه وضع موجود

, تصمیم مهم مردم؛ تغییر یا ادامه وضع موجود,

«من خوشحالم که خدمت ملت ایران اعلام کنم که دولت نسبت به قول‌هایی که به مردم داده شرمنده نبوده است» این جمله نیز توسط رئیس جمهور بیان شد و وی از اینکه توانسته به قول های پرشمار خود در ایام انتخابات 92 عمل کند! خشنود و از عملکرد خود راضی است.

,

حسن روحانی نیاز به جلب نظر مثبت توده های مردم برای ادامه دادن به وضع موجود کشور دارد و بدون شک برای برآورده ساختن این مهم، وعده های جدیدتر و جذاب تری خواهد داد. در چنین شرایطی بایستی منتظر ماند و دید که آیا قول ها و وعده های جدید روحانی کارساز خواهد بود یا اینکه مردم در قبال وی تصمیم متفاوتی اتخاذ کرده و فرد دیگری را راهی پاستور خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه